Οι καλύτερες ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, σύμφωνα με τους ειδικούς

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τρίτη, 02 Μαρτίου 2021

Ο δρόμος για την απώλεια βάρους δεν είναι πάνα τόσο απλός όσο νομίζουμε. Τo αν θα χάσετε ή όχι κιλά εξαρτάται από τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Τι σημαίνει αυτό: Παρά το πόσο καλή μπορεί να είναι η άσκηση που κάνετε, εάν δεν διατηρείτε ένα συνεχές έλλειμμα θερμίδων - που ουσιαστικά σημαίνει ότι καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες από ό, τι το σώμα σας χρειάζεται- δεν θα χάσετε κιλά.. Φυσικά, αυτό σημαίνει επίσης ότι εάν καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από ό, τι χρειάζεται το σώμα σας, θα κερδίσετε βάρος.

Αλλά δεν είναι απλώς θέμα θερμίδων: Ένας ολόκληρος αριθμός άλλων παραγόντων παίζει επίσης ρόλο στο πώς το σώμα σας χάνει κιλά. Για παράδειγμα σημαντικό ρόλο παίζουν οι ορμονικές διαταραχές, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, η ψυχολογική ευεξία, ακόμη και ορισμένα συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να εμποδίσουν τις προσπάθειες απώλειας βάρους. 

Τούτου λεχθέντος, το έλλειμμα θερμίδων παραμένει βασικό όσον αφορά την απώλεια βάρους - και η διατροφή είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής. Σκεφτείτε πώς για να κάψετε 100 θερμίδες, ίσως χρειαστεί να περπατήσετε για 45 λεπτά. Για να καταναλώσετε 100 θερμίδες, το μόνο που χρειάζεστε είναι μερικές κουταλιές παγωτό. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η άσκηση δεν μπορεί τουλάχιστον να σας βοηθήσει να πετύχετε τον στόχο σας, αρκεί να επιλέξετε το σωστό είδος. 

Έτσι λοιπόν παρακάτω θα δείτε ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

Διαλειμματική προπόνηση

Η διαλειμματική προπόνηση ξεκίνησε κυρίως από τους αθλητές σαν ένα είδος προπόνησης, η οποία περιλαμβάνει διαστήματα έντονης άσκησης που εναλλάσσονται με διαλείμματα ηπιότερης έντασης. Η μέθοδος αυτή έχει πλέον υιοθετηθεί από πολλούς, όχι μόνο από τους αθλητές, δεδομένου ότι γυμνάζει το σώμα σε λίγο χρόνο. 

Είναι το ιδανικό πρόγραμμα γυμναστικής για όσους έχουν πολυάσχολο πρόγραμμα. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι κάνουν διαλειμματική προπόνηση, μέσα σε 15 λεπτά έχουν καλύτερα αποτελέσματα από ό,τι αν έτρεχαν για μια ώρα. Επίσης, η συγκεκριμένη προπόνηση καταστέλλει την ορμόνη της πείνας, τη γκρελίνη, αυξάνοντας παράλληλα τα επίπεδα του γαλακτικού οξέος στο αίμα και μειώνοντας το αίσθημα της πείνας για πολλές ώρες.

Με τη διαλειμματική προπόνηση θα βελτιώσετε την αντοχή σας και τη φυσική σας κατάσταση σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα. Είναι η ιδανική άσκηση για όσους χρησιμοποιούν τη δικαιολογία ότι δεν έχουν χρόνο να γυμναστούν.

Επιπλέον αντί να τρέχετε χιλιόμετρα στο διάδρομο του γυμναστηρίου, μέσα σε 20 λεπτά έχετε γυμνάσει όλο το σώμα και ταυτόχρονα έχετε κάψει λίπος. Η μείωση του σωματικού λίπους που παρατηρείται στη διαλειμματική προπόνηση αποδίδεται στην αύξηση του βασικού μεταβολισμού, που συνεχίζεται και μετά την προπόνηση.

Προπόνηση με βάρη

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση του 2019 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Metabolism, υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ της μυϊκής σας μάζας και του μεταβολικού ρυθμού, δηλαδή πόσες θερμίδες καίτε σε κατάσταση ηρεμίας. Γι αυτό και η προπόνηση με βάρη παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητά σας να χάσετε βάρος.

Επίσης έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι κάνουν βάρη χάνουν περισσότερα κιλά λίπους σε σχέση με εκείνους που κάνουν μόνο αερόβια προπόνηση. Οι τελευταίοι μάλιστα ενδέχεται να χάσουν και μυϊκή μάζα.

Γιόγκα και pilates 

Μερικά από τα οφέλη που προσφέρουν η μέθοδος pilates και η γιόγκα περιλαμβάνουν την απώλεια βάρους, την καλή μυϊκή μάζα, τη βελτίωση της στάσης του σώματος και την αντιμετώπιση νευρικών διαταραχών όπως είναι το στρες ή το άγχος. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η ευλυγισία σας και θα αποκτήσετε μια γυμνασμένο σώμα που δεν θα θέλετε ποτέ να χάσετε.

Εν κατακλείδι η σταθερή ρουτίνα σωματικής άσκησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. 

Και τελικά εάν αναρωτιέστε ποια είναι η καλύτερη προπόνηση για απώλεια βάρους, η απάντηση είναι: αυτή που πραγματικά αγαπάς. 

Δείτε επίσης

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits