WELL BEING FITNESS

Δείτε τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν γυμνάζεστε το πρωί


Τζουλιάννα Καρνέζη

21 Δεκεμβρίου 2021

Δείτε τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν γυμνάζεστε το πρωί
pexels
Όταν κάποιος μου πει ότι «γυμνάζεται το πρωί», νιώθω πως παραδέχεται ότι είναι υπερήρωας.

Το να ξυπνάτε το πρωί και να γυμνάζεστε πριν πάτε στη δουλειά δεν είναι και μικρό κατόρθωμα. Ωστόσο όσο και αν μας (μου) ακούγεται κουραστικό, τα οφέλη της πρωινής γυμναστικής είναι πολλά.

Καταρχάς το καλύτερο από όλα είναι ότι έχετε ξεμπερδέψει με την άσκηση και δεν χρειάζεται να τη σκέφτεστε για το υπόλοιπο της ημέρας. Επιπλέον δεδομένου ότι τον χειμώνα βραδιάζει πιο νωρίς, η προπόνηση το πρωί είναι ακόμα καλύτερη σαν επιλογή γιατί παίρνετε βιταμίνη D από το φως του ήλιου.

Ωστόσο, δεν έχει σημασία πώς ή πότε κινείστε, γιατί όποτε και να γυμνάζεστε εξακολουθείτε να αποκομίζετε τα οφέλη της άσκησης. Επιλέξτε λοιπόν ποια ώρα σας ταιριάζει—είτε αυτό σημαίνει να ξυπνάτε με τα πουλιά, να βγείτε για μεσημεριανό περίπατο ή να πάτε στο γυμναστήριο.

Όμως στο σημερινό άρθρο θα δούμε τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν γυμνάζεστε το πρωί.

Θα νιώθετε ότι είστε περισσότερο σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της προπόνησης

Το σώμα σας παράγει περισσότερη από την ορμόνη του στρες, την κορτιζόλη, το πρωί. Αυτό σας κάνει να αισθάνεστε πιο ενεργοί και προετοιμασμένοι για την προπόνησή σας. Το βράδυ, το σώμα σας παράγει λιγότερη κορτιζόλη, επομένως μπορεί να είναι πιο δύσκολο να πείσετε τον εγκέφαλό σας ότι είναι ώρα να γυμναστείτε.

Θα νιώθετε πιο ευτυχισμένοι

Είκοσι λεπτά προπόνησης αρκούν για να παραχθούν οι ορμόνες της ευτυχίας, οι ενδορφίνες και η σεροτονίνη και για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας έως και για 12 ώρες. Πηγαίνετε λοιπόν μια βόλτα το πρωί και θα νιώθετε ευτυχισμένοι όλη την υπόλοιπη ημέρα.

Θα βοηθήσετε την καρδιά σας

Η πρωινή γυμναστική μπορεί να ωφελήσει όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Σύμφωνα με μελέτες εάν έχετε υπέρταση, υπάρχει μια ευνοϊκή αλλαγή όταν προπονείστε το πρωί σε σχέση με το βράδυ.

Θα κάνετε τη γυμναστική συνήθεια

Οι κανόνες της τήρησης της συνήθειας λένε ότι αν θέλετε να δημιουργήσετε μια νέα ρουτίνα, είναι καλύτερο να τη συνδυάσετε με μια παλιά, καθιερωμένη. Δεδομένου ότι οι περισσότερες από τις δια βίου συνήθειές μας γίνονται το πρωί (σκεφτείτε: να πίνετε καφέ, να βουρτσίζετε τα δόντια σας, να πλένετε το πρόσωπό σας κ.λπ.), είναι πιο εύκολο να ξεκινήσετε τότε να γυμνάζεστε.

Μπορεί να κοιμάστε καλύτερα

Θυμάστε εκείνη την κορτιζόλη για την οποία μιλήσαμε νωρίτερα; Λοιπόν, ένα μειονέκτημα της βραδινής γυμναστικής είναι ότι αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης. Αν και αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για να σας βοηθήσει να νιώσετε σε εγρήγορση και να είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την ημέρα σας, θα μπορούσε να σας έρθει μπούμερανγκ το βράδυ και να προκαλέσει προβλήματα στον ύπνο.

Ωστόσο, η έρευνα είναι αντικρουόμενη εδώ, και ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι - εφόσον τελειώσετε την προπόνησή σας 90 λεπτά πριν τον ύπνο – θα μπορέσετε να κοιμηθείτε χωρίς κανένα πρόβλημα.