Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Sensory Studies διαπίστωσε ότι τα τρόφιμα γίνονται αντιληπτά διαφορετικά ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του δοχείου στο οποίο βρίσκονται. Συγκεκριμένα οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης διεξήγαγαν ένα πείραμα με 57 συμμετέχοντες, οι οποίοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν δείγματα ζεστής σοκολάτας σε τέσσερα διαφορετικά είδη κυπέλλων. Τα κύπελλα είχαν το ίδιο μέγεθος αλλά με διαφορετικά εξωτερικά χρώματα: λευκό, μπεζ, κόκκινο και πορτοκαλί με λευκό το εσωτερικό. Ενώ η γεύση της σοκολάτας ήταν ίδια σε όλα τα κύπελλα, ωστόσο οι συμμετέχοντες βρήκαν πιο γλυκό το ρόφημα που βρισκόταν στο μπεζ κύπελλο.
Διαβάστε επίσης: Αυτό-υπονόμευση: Η ψυχολόγος μας εξηγεί τι μας συμβαίνει
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αντίληψη της γεύσης και της οσμής επηρέασαν λιγότερο τους συμμετέχοντας σε σχέση με το χρώμα του κυπέλλου, αφού οι συμμετέχοντες βρήκαν τη σοκολάτα που βρισκόταν στο μπεζ κύπελλο ελαφρώς πιο γλυκιά και πιο αρωματική σε σχέση με τα υπόλοιπα κύπελλα.
Η αλήθεια είναι ότι και προηγούμενες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι το χρώμα των πιάτων που σερβίρονται τα φαγητά μπορεί να επηρεάσει ορισμένες αισθήσεις όπως είναι η γεύση και το άρωμα. Για παράδειγμα η γεύση του λεμονιού προτιμάται σε κίτρινα κουτιά παρά σε άλλο χρώμα. Ενώ τα ροφήματα που συνήθως βρίσκονται σε ροζ δοχεία θεωρούνται ζαχαρούχα.
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι πολλές φορές το χρώμα της συσκευασίας ενός προϊόντος τροφίμων μπορεί να επηρεάσει την αντιληπτική ικανότητα των καταναλωτών. Μάλιστα μπορεί οι καταναλωτές να υποκύψουν περισσότερο στην επίδραση του χρώματος και λιγότερο στη μάρκα και στην τιμή.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.