Οι πιο απλοί τρόποι για να απαλλαγείτε από το στρες, σύμφωνα με τους ψυχολόγους

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020

Είτε κάνετε μια βόλτα, αφήστε το μυαλό σας να περιπλανηθεί ή να τροποποιήσετε τη διατροφή σας, εδώ είναι οι καλύτεροι τρόποι για να βρείτε χαλάρωση.
Σε μια εποχή συνεχούς και υπερβολικού προγραμματισμού, το άγχος παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή μας. 

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο περιοδικό Neurology, διαπίστωσε ότι σε κατά τα άλλα υγιείς, μεσήλικες, τα υψηλά επίπεδα στρες συνδέονται με αρκετές παθήσεις, σε εθιστικές συμπεριφορές, σε πονοκεφάλους και ακόμη και σε μείωση της σεξουαλικής σας επιθυμία. 

Και επειδή πλέον τα άγχος είναι αναπόφευκτο, παρακάτω θα δείτε μερικούς τρόπους για να χαλαρώσετε, σύμφωνα με τους ειδικούς.  

Ασκηθείτε.
 
Συνδυάστε αερόβιες ασκήσεις με ασκήσεις με βάρη, για να αυξήσετε την παραγωγή των ενδορφινών, τις ορμόνες που θεωρούνται το καλύτερο φάρμακο κατά της κακής διάθεσης και αποτελούν ισχυρότατο παυσίπονο - εκατό φορές πιο ισχυρό από τη μορφίνη. 

Ακούστε τα κύματα (ακόμη και ψεύτικα).

Η ηλιοφάνεια και η πολύ απαραίτητη βιταμίνη D ενισχύουν τη διάθεσή σας. Εάν όμως δεν μπορείτε να πάτε στην παραλία, υπάρχουν εφαρμογές που αναπαράγουν τους ήχους των κυμάτων, και με αυτό τον τρόπο μπορείτε να χαλαρώσετε. 

Γελάστε.

Παρακολουθήστε μια κωμική σειρά ή συναντήστε έναν φίλο που σας κάνει χαρούμενους. Το γέλιο είναι υπέροχο φάρμακο. Σας βοηθά να χαλαρώσετε, μειώνει την κορτιζόλη (μια ορμόνη που προκαλεί άγχος) και αυξάνει τις ενδορφίνες.

Αφήστε το μυαλό σας να περιπλανηθεί.

Είναι σημαντικό να επιτρέψουμε στον εγκέφαλό μας να περιπλανάτε μόνος του, απαλλαγμένος από τους περιορισμούς των στόχων, που εστιάζουν στην εργασία. Αυτό σας βοηθά να χαλαρώνετε κάθε φορά που νιώθετε αγχωμένοι. 

Πάρτε έναν υπνάκο.

Ένας σύντομος ύπνος 10 έως 15 λεπτών μπορεί να βοηθήσει τόσο τον εγκέφαλο όσο και το σώμα να επαναφορτιστούν, πράγμα που σημαίνει ότι όταν ξυπνήσετε μπορείτε να κάνετε περισσότερα πράγματα σε λιγότερο χρόνο με καθαρότερο μυαλό.

Ενυδατωθείτε.

Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση (η οποία εμφανίζεται πριν ακόμη διψάσετε) μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις γνωστικές διαδικασίες και τη διάθεση, σύμφωνα με έρευνα . Στοχεύστε σε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια 8 υγρών την ημέρα, από διάφορα ροφήματα, εκτός από το αλκοόλ.  

Προγραμματίστε μια διασκεδαστική εκδρομή με φίλους.

Οι έρευνες διαπιστώνουν ότι τα άτομα που έχουν φίλους, βιώνουν λιγότερο άγχος, λιγότερες ασθένειες και ζουν περισσότερο, σε σχέση με εκείνους που δεν έχουν στενούς φιλικούς δεσμούς. Για να μην αναφέρουμε ότι η μοναξιά είναι στην πραγματικότητα ένας παράγοντας κινδύνου για πρόωρο θάνατο. Οργανώστε λοιπόν ένα τριήμερο με φίλους ή ακόμα και έναν καφέ και θα νιώσετε αμέσως πιο όμορφα. 

Να ελέγχετε λιγότερο συχνά το email σας.

Όταν σε μια μελέτη οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ελέγχουν το email τους μόνο τρεις φορές την ημέρα, είχαν πολύ λιγότερο άγχος, σε σχέση με εκείνους που το έλεγχαν περισσότερο. 

Τρώτε συχνά ω-3 λιπαρά οξέα.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του άγχους σε υγιείς ανθρώπους, σύμφωνα με μελέτη του Οχάιο. Η καλύτερη πηγή είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και το σκουμπρί, αλλά μπορείτε επίσης να τα βρείτε σε καρύδια, σπόρους chia και λιναρόσπορο.

Φυτέψτε μερικά λουλούδια.

Η κηπουρική είναι ένα φυσικό ανακουφιστικό από το άγχος και οι ερευνητές συμφωνούν. Το σκάψιμο στο χώμα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα κορτιζόλης και ακόμη και τα συμπτώματα της κατάθλιψης, δείχνει μια πρόσφατη μελέτη στην Εναλλακτική Θεραπεία στην Υγεία και την Ιατρική. 

Περάστε λίγο χρόνο χωρίς παπούτσια.

Μια επίσκεψη στη φύση μπορεί να σας βοηθήσει να ανακάμψετε από το άγχος, να αντιμετωπίσετε το στρες με μεγαλύτερη ευκολία και να σκεφτείτε πιο καθαρά. Αλλά για να αυξήσετε τα οφέλη, βγάλτε τα παπούτσια σας. Η γείωση μπορεί να βοηθήσει στην εξομάλυνση των επιπέδων κορτιζόλης, μειώνοντας το άγχος σας. Επιπλέον, πόσο συχνά είστε πραγματικά χωρίς παπούτσια;

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.