WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Μια ψυχολόγος έδωσε το καλύτερο tip για να καταπολεμήσεις τις κρίσεις άγχους σε δημόσιο χώρο


JTeam

3 Ιανουαρίου 2022

Μια ψυχολόγος έδωσε το καλύτερο tip για να καταπολεμήσεις τις κρίσεις άγχους σε δημόσιο χώρο
Αν κάθε φορά που ανοίγεις την πόρτα για να βγεις στον έξω κόσμο, αισθάνεσαι να κόβεται η ανάσα σου και σε κυριεύει κρίση άγχους, τότε υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος να υπερνικήσεις αυτό που σου συμβαίνει. Ναι, ακόμη και όταν βρίσκεσαι μέσα σε πλήθος και δεν βρίσκεις τρόπο διαφυγής.

Η κρίση άγχους έρχεται απροειδοποίητα αλλά εισβάλλει συνήθως μετά από μια περίοδο υπερβολικής ανησυχίας, την οποία αντιλαμβάνεσαι ως βασική αιτία μετά από καιρό. Εισβάλλει με πιο ήπια ή έντονα συμπτώματα και όταν εκδηλώνεται μες στο πλήθος, νιώθεις ότι η γη χάνεται κάτω από τα πόδια σου και ότι είσαι ανίκανος να κάνεις οτιδήποτε για να βοηθήσεις τον εαυτό σου.

Κι όμως μπορείς, σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια, Mariel Buquè, η οποία ισχυρίζεται πως μέσω μιας απλής τεχνικής μπορείς να νιώσεις την απαραίτητη ηρεμία που θα σε κάνει εκείνη τη στιγμή να διώξεις μακριά το άγχος και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που σε έχουν καταβάλλει.

Απόγνωση, φόβος, αίσθημα διαρκούς ανησυχίας είναι τα επικρατέστερα συμπτώματα μιας κρίσης άγχους, η οποία διαφέρει σημαντικά από μια κρίση πανικού, και ο τρόπος για να τη διώξεις μακριά είναι να αποσπάσεις την προσοχή σου με μια πανεύκολη μέθοδο.

Όπως επισημαίνει, η Mariel: «Αυτό που μπορείς να κάνεις, είναι να μετρήσεις πόσα χρώματα υπάρχουν στον χώρο ή μες στο δωμάτιο που βρίσκεσαι. Αφού τα μετρήσεις για περίπου 30- 60'', μετά μπορείς να σημειώσεις πόσα χρώματα μέτρησες. Αυτή η τεχνική θα αποσπάσει την προσοχή σου και θα στρέψει το μυαλό σου σε άλλη κατεύθυνση από εκείνη που σου δημιουργούσε έντονο άγχος. Όταν εστιάσεις στις αποχρώσεις που είδες, θα έχεις αρχίσει να αισθάνεσαι και πάλι ο εαυτός σου».

Αν ωστόσο βιώνεις συχνά κρίσεις άγχους, καλύτερα να επισκεφθείς μια ειδικό που θα μπορέσει να σε κατευθύνει πολύ πιο σωστά προς την οδό που πρέπει να ακολουθήσεις για να απεγκλωβιστείς από τα αρνητικά συναισθήματα, κυρίως αν επιμένουν.

Η ψυχοθεραπευτική διαδικασία θα σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα εσωτερικά σου συναισθήματα που σε κάνουν να αγχώνεσαι και σου προκαλούν ταραχή, αελπιία, απόγνωση και πανικό. Κάπως έτσι θα βρεις τις προσωπικές σου δικλείδες ασφαλείας που θα σε ωθήσουν να κρατήσεις τον έλεγχο την επόμενη φορά που θα νιώσεις ότι κυριεύεσαι από αλλόκοτα συμπτώματα.

Δείτε ακόμη: