WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η ατελείωτη πανδημία: 4 στρατηγικές για να διασώσεις την ψυχική σου υγεία


JTeam

7 Ιανουαρίου 2022

Η ατελείωτη πανδημία: 4 στρατηγικές για να διασώσεις την ψυχική σου υγεία
Στις 26 Φεβρουαρίου του 2020, μετά την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τις ψυχικές και συναισθηματικές επιπτώσεις της πανδημίας δύο χρόνια μετά. Με τις 4 παρακάτω στρατηγικές των ειδικών, μπορούμε να ελέγξουμε την απελπισία που νιώθουμε από την αβεβαιότητα για το πότε θα έρθει το τέλος, αρκεί να τις εφαρμόσουμε από σήμερα κιόλας.

Αν νιώθεις απελπισία, απόγνωση, αγανάκτηση, θυμό για όλα όσα έχει φέρει η Covid- 19 στη ζωή σου, κανείς δεν μπορεί να σου πει να μην αισθανθείς έτσι. Αγνοείς παντελώς πότε θα τελειώσει κι όλο αυτό φουντώνει την έκρηξη μέσα σου. Όλοι νιώθουμε κάπως έτσι αλλά οι ψυχολόγοι επιμένουν πως έχουμε την ικανότητα μέσα μας παρά τις αντιξοότητες, να βρίσκουμε τον δρόμο μας, να προχωράμε και να αξιοποιούμε αυτό που προηγήθηκε υπέρ μας, μετατρέποντάς το σε δύναμη.

Η πανδημία όσο εξασθενεί, αφήνει έντονα ψυχικά αποτυπώματα αλλά από την άλλη, ό,τι έχουμε περάσει μέχρι σήμερα, μας γεμίζει με ψυχικά αντισώματα και αυτό από μόνο του οδηγεί στην ανθεκτικότητα. Αν αναρωτιέσαι πώς μπορείς να αναπτύξεις την τελευταία περισσότερο, μια ψυχολόγος μοιράζεται τα βήματα που πρέπει να γίνουν για να τα καταφέρεις.

Η αλήθεια είναι πως παρόλο που έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από την αρχή της πανδημίας, νιώθουμε πιο αβέβαιοι από ποτέ για τη συνέχεια. Το μήνυμα που μεταφέρεται σε όλο τον κόσμο για την εξέλιξη της Covid- 19 συγχέει και όλο αυτό μας οδηγεί σε συναισθηματικό χάος. Από τη μία, ο Sir Andrew Pollard που βρίσκεται πίσω από το εμβόλιο της AstraZeneca, δήλωσε πρόσφατα ότι «τα χειρότερα είναι πίσω μας» τη στιγμή που διάφοροι πολιτικοί διαμηνύουν πως όποιος πιστεύει ότι η μάχη με τον ιό έχει τελειώσει, κάνει μεγάλο λάθος.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι η Όμικρον προκαλεί πιο ήπια νόσηση αλλά τα νοσοκομεία είναι ασφυκτικά γεμάτα. Παρότι συμβαίνει γύρω μας και μας τρομοκρατεί, οι ειδικοί επιμένουν πως μπορούμε να διασώσουμε την ψυχική μας κατάσταση, εφαρμόζοντας τις 4 παρακάτω στρατηγικές:

1. Κάνε ένα καλό σκανάρισμα στο σώμα, το μυαλό και τα συναισθήματά σου

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Όπως περιγράφει η ψυχολόγος Doreen Dodgen-Magee, «Απομονώσου περίπου για μία ώρα προκειμένου να αφουγκραστείς όλα όσα ζητούν το σώμα, το μυαλό και τα συναισθήματά σου». Το λεγόμενο body scanning σε ωθεί να δώσεις προσοχή στα μέρη του σώματός σου.

Αυτό θα σε βοηθήσει να αποφορτιστείς σημαντικά ενώ αν καταγράψεις όλα όσα θέλει να σου πει το κάθε σημείο πάνω σου σε ένα χαρτί, όπως: «Το σώμα μου προσπαθεί να μου πει...»/ «Η καρδιά και τα συναισθήματά μου εκείνο...», θα σε βοηθήσει πολύ γιατί θα εξωτερικεύσεις όλα όσα κρατάς μέσα σου καιρό.

2. Ξεχώρισε όσα χρειάζεται πραγματικά να ακούσεις

Καθημερινά βομβαρδίζεσαι από ένα σωρό πληροφορίες και ειδήσεις που περισσότερο σε βλάπτουν παρά σε ενημερώνουν. Ακόμη και από κοντινά σου άτομα. Οι ειδικοί επιμένουν πως: «Όταν όλα γύρω μας αλλάζουν και δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε, το να αγνοούμε το σώμα, το μυαλό ή την ψυχή μας, τα κάνει σίγουρα χειρότερα». Το σημαντικό είναι να εστιάσεις σε αυτά που θέλει να σου πει ο εαυτός σου, δίνοντάς του την απαραίτητη φροντίδα και προσοχή.

3. Βάλε συγκεκριμένες προτεραιότητες

Τίποτα δεν μπορεί να μπει σε εφαρμογή όταν διατυπώνεται γενικά. Αναγνώρισε τις ανάγκες σου και κάνε πράξη εκείνες που αναγνωρίζεις ότι είναι οι πιο σημαντικές για σένα. Η καθημερινή άσκηση ή λίγη αποφόρτιση με οποιονδήποτε τρόπο επιλέξεις νατην κάνεις, θα βοηθήσουν σημαντικά την ψυχική σου υγεία.

4. Ολοκλήρωσε με επιμονή τον προσωπικό σου Μαραθώνιο

Η διαδικασία δεν είναι απλή. Απαιτεί αφοσίωση, επιμονή και υπομονή. Μην εγκαταλείψεις την προσπάθεια και κυρίως μην αγνοήσεις ποτέ ξανά τα μηνύματα που θέλει να σου στείλει το σώμα σου. Αν φτάσεις στο τέλος του προσωπικού σου Μαραθωνίου, θα δεις μια νέα και πιο δυνατή εκδοχή του εαυτού σου.

Δείτε ακόμη: