Έχουμε ήδη δει πώς η ψυχολογία των χρωμάτων καθορίζει την προσωπικότητά μας. Τώρα, έρχεται η σειρά της ψυχολογίας της μόδας. Σε μία εποχή που τα brands συνδέονται στενότερα μαζί μας, εμείς ως καταναλωτές αποκτούμε διαφορετική σχέση με την ντουλάπα μας. Οι αγορές μας, οι προτιμήσεις μας σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, μιλούν για την ταυτότητα, τη διάθεση και τον χαρακτήρα μας.
«Το πιο απλό πράγμα, το να ντυνόμαστε καλά, μπορεί να επηρεάσει πολύ το πώς αισθανόμαστε», έχει δηλώσει στο Net-a-Porter η Dion Terrelonge, ψυχολόγος με ειδίκευση στον συγκεκριμένο τομέα. «Η όλη διαδικασία είναι διασκεδαστική, γεννά ευχάριστα συναισθήματα, τα οποία στην ψυχολογία περιγράφουμε ως ηδονιστική ευεξία. Το τι επιλέγουμε να φορέσουμε μας κάνει περισσότερο ή λιγότερο προετοιμασμένους για τη μέρα, με περισσότερη ή λιγότερη αυτοπεποίθηση και, σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως έχουν δείξει έρευνες, περισσότερο ή λιγότερο ικανοί».
Τα κοσμήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο, κι αυτό γιατί τα φοράμε όλη μέρα. Δε χρειάζεται να τα αλλάξουμε ανάλογα με την ώρα, φοριούνται με πολλά outfits, συχνά αποτελούν σήμα κατατεθέν μας.
Το χρώμα τους είναι πανίσχυρο εργαλείο. Μαζί του, ο τρόπος που το φοράμε το χρωματιστό κόσμημα και η περίσταση. Τα κόκκινα, συγκεκριμένα, μας κάνουν πιο ελκυστικούς.
Πέρα από το χρώμα, σημασία έχει και η ποιότητα του κοσμήματος. Όταν επιλέγουμε glossy και πιο λαμπερά, θέλουμε περισσότερη προσοχή, να δείξουμε ότι έχουμε τον έλεγχο, ότι είμαστε προνομιούχοι. Τα πιο ματ επιλέγονται όταν θέλουμε να κρατήσουμε ήπιους τόνους.
Ο σημαντικότερος τρόπος με τον οποίο επιδρά το κόσμημα στην ψυχολογία μας είναι μέσω των συμβολισμών του. Τι εννοούμε: Ένα ζευγάρι χρυσά σκουλαρίκια που κληρονομήσαμε από τη γιαγιά μας, είναι πολύ ισχυρότερο από ένα διαμάντι των Tiffany’s. Να, κοστίζει λιγότερο, όμως μας κάνει να νιώθουμε τον δεσμό με τις ρίζες μας και τεράστια αγάπη, μας υπενθυμίζει ότι είμαστε κομμάτι από κάτι πολύ μεγαλύτερο.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.