WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Creative flow: Η άσκηση-αντίδοτο στο burnout, σύμφωνα με τους επιστήμονες


JTeam

22 Ιουνίου 2022

Creative flow: Η άσκηση-αντίδοτο στο burnout, σύμφωνα με τους επιστήμονες
Τι θα λέγατε να εστιάσετε σε πράγματα που απολαμβάνετε αληθινά;

Εάν αισθάνεστε εξαντλημένοι ακόμη κι αν έχετε συμπληρώσει 8 ώρες ύπνου και δεν μπορείτε να είστε καθόλου παραγωγικοί μετά από μια δύσκολη εβδομάδα στη δουλειά, αυτό είναι ίσως ένα καλό σημάδι για να καταλάβετε ότι έχετε ανάγκη από λίγο παραπάνω ύπνο ή για μια απόδραση.

Ωστόσο, όλο αυτό μπορεί να είναι burnout και αν δεν είστε σίγουροι ότι έχει χτυπήσει την πόρτα σας, τότε καλύτερα να ρίξετε μια προσεκτική ματιά, όχι μόνο στα σημάδια, αλλά και σε αυτό που προτείνουν οι ειδικοί ψυχικής υγείας για να απαλλαγείτε από την παρουσία του.

Οι επιστήμονες περιγράφουν το burnout ως μια εμπειρία που «μας τελματώνει ή μας κάνει να νιώθουν μισοζωντανοί». Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά του burn out είναι η εξουθένωση, ο κυνισμός και το αίσθημα της ανεπάρκειας. Ο τρόπος για να απαλλαγούμε οριστικά από αυτό είναι μια άσκηση που οι ειδικοί την ονομάζουν creative flow.

Οι περισσότεροι προτείνουν να αδειάσουμε το μυαλό μας, να ξεκουραστούμε και γενικά να απέχουμε από ό,τι μας επιβαρύνει αλλά η συγκεκριμένη άσκηση θα μας γίνει απαραίτητη. Γιατί; Γιατί μας καλεί να κάνουμε πράγματα που μας αρέσουν τόσο πολύ που χάνουμε την αίσθηση του χώρου και του χρόνου. Έτσι καταφέρνουμε να ζήσουμε στο έπακρο τη στιγμή, μεταμορφώνοντας το εδώ και τώρα.

Όλη η εξουθένωση που νιώθουμε, μετατρέπεται σε κάτι εποικοδομητικό και το σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι φοβερό για να έρθει η αλλαγή. Για αρχή, αρκεί να βρούμε να κάνουμε κάτι που απολαμβάνουμε ή που πιστεύουμε ότι θα απολαύσουμε. Μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα που θα μας κάνουν και πάλι δημιουργικούς, αρκούν για να τα καταφέρουμε και να νιώσουμε και πάλι, όπως πριν.

TAGS