WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Αυτά είναι τα 4 είδη της αρνητικής σκέψης


JTeam

10 Ιουλίου 2022

Αυτά είναι τα 4 είδη της αρνητικής σκέψης
Γνωρίζατε ότι η αρνητική σκέψη χωρίζεται σε είδη και κατηγορίες;

Από τις 6.000 σκέψεις που κάνουμε κάθε μέρα, σύμφωνα με έρευνα του Queen's University στο Kingston του Ontario, το 80% είναι αρνητικές. Ήρθε η ώρα να εκπλαγούμε από το πόσο αρνητικοί μπορούμε να γίνουμε και από το πώς μπορούμε να σκηνοθετήσουμε μόνοι μας μια δυσάρεστη κατάσταση, η οποία καταλήγει να γίνεται τοξική χωρίς να είναι υπαρκτή.

Πολλά έχουν γραφτεί για τις αρνητικές σκέψεις που μας κατακλύζουν αλλά αν δεν εντοπίσουμε τη ρίζα τους, δεν θα μπορέσουμε να τις καταπολεμήσουμε δραστικά.

Οι αρνητικές σκέψεις λοιπόν μπορεί να περιστρέφονται:

1. Γύρω από τον εαυτό μας

Οι πιο καταστροφικές αρνητικές σκέψεις αφορούν τον εαυτό μας, όταν τείνουμε να μιλάμε άσχημα για εμάς και να κριτικάρουμε οτιδήποτε κάνουμε. Συνήθως δικάζουμε οποιαδήποτε απόφασή μας και δεν αναγνωρίζουμε καμία προσπάθεια και επιτυχία μας.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να νιώθουμε μονίμως άσχημα για τον εαυτό μας με αποτέλεσμα να πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να βελτιωθούμε και να αλλάξουμε προς το καλύτερο.

2. Γύρω από ένα project

Πολλές φορές, οι αρνητικές σκέψεις δεν είναι για εμάς και τις ικανότητές μας αλλά για ένα project, πάνω στο οποίο έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε. Έτσι λοιπόν πιστεύουμε ότι δεν θα καταφέρουμε ποτέ να υλοποιήσουμε τον στόχο μας και να το ολοκληρώσουμε, σπαταλώντας άδικα την ενέργειά μας.

3. Γύρω από διάφορες συνήθειες

Όταν έχουμε κάποια συνήθεια που πιστεύουμε ότι πρέπει να σταματήσουμε, τείνουμε να σκεφτόμαστε αρνητικά. Αυτό έχει ως συνέπεια να μας μπλοκάρει και να μη μας αφήνει να γινόμαστε παραγωγικοί. Αυτό παραδόξως μας κάνει να αφιερώνουμε παραπάνω χρόνο στη συνήθεια που θέλουμε να κόψουμε κι έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

4. Γύρω από ό,τι μας αγχώνει

Οι περισσότερες επαναλαμβανόμενες αρνητικές σκέψεις σχετίζονται με πράγματα που μας αγχώνουν. Αυτός ο κύκλος των αρνητικών σκέψεων λέγεται rumination και σημαίνει ότι αναμασάμε διαρκώς τα ίδια και τα ίδια που μας πάνε προς τα πίσω και δεν μας αφήνουν να σκεφτούμε θετικά.

Όλες αυτές οι αρνητικές σκέψεις χειροτερεύουν το άγχος μας ακριβώς επειδή εστιάζουμε στα αρνητικά που μπορεί να συμβούν στο μέλλον με αποτέλεσμα να χάνουμε το τώρα.