AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Spotlight Technique: Τι είναι και πώς θα σε βοηθήσει να μην αγχώνεσαι για τα πάντα


JTeam

17 Οκτωβρίου 2022

Spotlight Technique: Τι είναι και πώς θα σε βοηθήσει να μην αγχώνεσαι για τα πάντα
pexels
Το μόνο που χρειάζεται, είναι να ανακατευθύνεις την προσοχή και τη σκέψη σου και να αποτραβηχτείς από ό,τι σου προκαλεί αβεβαιότητα

Άγχος, πίεση, αγωνία, παρατεταμένα αρνητικά συναισθήματα. Αν οι λέξεις που μόλις χρησιμοποιήσαμε, σε χαρακτηρίζουν, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να δοκιμάσεις μια επιστημονική μέθοδο, γνωστή ως "spotlight technique".

Αν νιώθεις ότι εστιάζεις συνεχώς την προσοχή σου σε πράγματα που σε στεναχωρούν και σε αγχώνουν, τότε πρέπει να δοκιμάσεις να βάλεις φρένο στις σκέψεις σου. Πώς; Η παραπάνω μέθοδος εξηγεί για αρχή, γιατί πολλές φορές νιώθουμε ανησυχία. Σύμφωνα με την ψυχολόγο του πανεπιστημίου Towson, Sandra Llera, PhD: «Ανησυχούμε ακριβώς επειδή φοβόμαστε το άγνωστο και παρόλο που γνωρίζουμε ότι η ανησυχία θα μας προκαλέσει περισσότερο άγχος, δεν μπορούμε να την αποφύγουμε».

Το πρώτο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να προετοιμάσουμε τον εαυτό μας συναισθηματικά ότι τελικά μπορεί να υπάρξει αρνητική εξέλιξη σε κάτι που επιχειρούμε και το δεύτερο είναι να προσπαθήσουμε να θεωρήσουμε την ανησυχία που μας προκαλείται, ως το βασικό μέσο επίλυσης προβλημάτων και μια μέθοδο ελέγχου.

Πώς να χρησιμοποιήσεις τη μέθοδο που είναι γνωστή ως spotlight technique

Σύμφωνα με τον κλινικό ψυχολόγο, Michael Stein, Psy.D., το να στεναχωριόμαστε και να ανησυχούμε διαρκώς για διάφορα που συμβαίνουν στη ζωή μας, καταλήγει να γίνεται ένας φαύλος κύκλος. Ακριβώς επειδή πρόκειται για κάτι πολύ γενικευμένο. Αυτό που προτείνει λοιπόν ο ειδικός είναι να προσπαθήσουμε να αποπροσανατολίσουμε τις σκέψεις μας τη δεδομένη στιγμή και να τις στρέψουμε αλλού. Αυτό ακριβώς είναι και το νόημα της συγκεκριμένης μεθόδου που μας μαθαίνει να παίρνουμε καλύτερες βαθιές εισπνοές και να επικεντρωνόμαστε μόνο σε οτιδήποτε είναι υπαρκτό.

Είναι πιο απλή από ό,τι πιστεύεις και σε καλεί να κατευθύνεις τον τρόπο της σκέψης σου ώστε να μάθεις να δίνεις την προσοχή σου σε πράγματα που είναι στα αλήθεια υπαρκτά και όχι αποτέλεσμα ενός γενικευμένου άγχους που λειτουργεί καταστροφικά στην καθημερινότητά σου.

Κάπως έτσι μαθαίνεις να αγνοείς οτιδήποτε είναι επιβλαβές για την ψυχική σου υγεία και σε αγχώνει υπερβολικά. Με την εφαρμογή της μεθόδου, μαθαίνεις να εστιάζεις στο τώρα, δίνοντας στον εαυτό σου την ευκαιρία να προχωράς παρακάτω μακριά από φόβους και ανησυχίες που μπορεί να μην ανταποκρίνονται καν στην πραγματικότητα.