Ο συνάδελφός μου με κόλλησε άγχος…

Παρασκευή, 03 Οκτωβρίου 2014
10660083_914015391959341_2055719389754019841_n-2.jpg

Ο χώρος εργασίας από μόνος του είναι ένας τομέας αρκετά στρεσογόνος. Υποχρεώσεις, άγχη, deadline, κίνητρα, προσωπικά στοιχήματα, εξέλιξη, meetings, στόχοι είναι από μόνες τους λέξεις που προκαλούν stress. Γιατί πολύ απλά σας καλούν να δράσετε, χωρίς να υπάρχει πάντοτε ένα σταθερό και ασφαλές περιβάλλον. Χρειάζεται να αποτύχετε, να εκτεθείτε, να επενδύσετε, να πάρετε ρίσκο. Είναι μέσα στο παιχνίδι. 

Τι γίνεται όμως όταν εκτός απ΄τον χώρο εργασίας κάποιος απ΄τους συναδέλφους σας σάς μεταδίδει ακόμη μεγαλύτερη ένταση; Για παράδειγμα, είναι συγκεντρωτικός, μιλά γρήγορα, περπατά σαν σίφουνας, είναι πάντα απασχολημένος και κάνει επαγγελματικές συζητήσεις ακόμα και την ώρα του φαγητού. Η συμπεριφορά του μπορεί αρχικά να στοχεύει στην επαγγελματική του εξέλιξη και όχι στη δικής σας ψυχολογική εξόντωση, όμως τα καταφέρνει μια χαρά και σε αυτόν το τομέα.

Τι μπορείτε να κάνετε; Αρχικά, ψυχραιμία! 

Αφού καταφέρετε να ρίξετε την συναισθηματική σας ένταση, στρέψτε την προσοχή σας στον εαυτό σας. Γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ η συμπεριφορά του; Μήπως θίγει μερικά άλυτα δικά σας κομμάτια; Μήπως θέτει υπό αμφισβήτηση την εικόνα που έχετε εσείς για τον εαυτό σας; ή Μήπως σας φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα του τύπου «Είμαι αρκετά καλός;», «Είμαι σωστά οργανωμένος;», «Η δική μου μέθοδος είναι αποδοτική;» κτλ. Ερωτήματα που σας βασανίζουν και σας ταλαιπωρούν. Και καλά κάνουν καθώς όλα ξεκινούν από τον τρόπο που εσείς αντιλαμβάνεστε τα πράγματα που εκτιλύσονται στη ζωή σας. Οι απαντήσεις βρίσκονται στον εσωτερικό σας εαυτό και μ΄αυτόν πρέπει να τα διαπραγματευτείτε.

Αφού ολοκληρώσετε με τον αναστοχασμό σας και δείτε τι φταίει μέσα σας τότε βάλτε τα όριά σας. Προστατεύστε τον εαυτό σας γιατί δεν θα το κάνει κανένας άλλος για εσάς. Αντιμετωπίσετε το πρόβλημα δυναμικά. Και να θυμάστε πως η σύγκρουση δεν είναι πάντα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος. Ίσως, το η χρήση του χιούμορ που θα ασκήσει έμμεση κριτική στις επαγγελματικές τακτικές του «φορέα» του στρες να είναι μία καλύτερη τακτική για να επικοινωνήσετε τις δικές σας ανάγκες.