Διώξτε τη μελαγχολία της Κυριακής

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Την Κυριακή, τη μια στιγμή, είστε χαρούμενοι γιατί έχετε άλλη μια μέρα ξεκούρασης, αλλά λίγες ώρες αργότερα, κοντά στο απόγευμα, έχετε μια μικρή κατάθλιψη. Γιατί όμως έχετε το ίδιο συναίσθημα κάθε Κυριακή; Τα καλά νέα είναι, ότι δεν είστε οι μόνοι που νιώθετε έτσι, στην πραγματικότητα μια δημοσκόπηση που έγινε το 2012 διαπίστωσε, ότι το 78 τοις εκατό των εργαζομένων  το βράδυ της Κυριακής αισθάνονται μια θλίψη. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο που πριν πολλά χρόνια, ο ψυχολόγος Sandor Ferenczi έγραψε ένα επιστημονικό έγγραφο, στο οποίο σημείωνε ότι, οι ασθενείς του είχαν χειρότερα συμπτώματα την τελευταία ημέρα του Σαββατοκύριακου.

Γιατί τη Κυριακή; Για πολλούς από εμάς, αυτή η μέρα παλιά ήταν ο τρόμος της έναρξης της καινούριας σχολικής εβδομάδας. Όταν ήμασταν παιδιά το βράδυ της Κυριακής αντικατόπτριζε το τέλος της διασκέδασης του Σαββατοκύριακου και την επιστροφή στην εργασία, στο σχολείο και στο στρες. Αλλά, και στους ενήλικες, επίσης, το βράδυ της Κυριακής σημαίνει περίπου το ίδιο πράγμα - την επιστροφή στην εργασία, στις ευθύνες, και στο άγχος. Υπάρχουν όμως, βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να ελαττώσουμε αυτό το συναίσθημα; Ναι υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε, για να προσπαθήσετε να χαλαρώσετε και να είστε χαρούμενοι όλες τις Κυριακές.

Βεβαιωθείτε, ότι θα κάνετε κάτι διασκεδαστικό το απόγευμα της Κυριακής. Δεν χρειάζεται να αφήνετε όλες τις αγγαρείες του σπιτιού εκείνην την ημέρα. Αλλά, μπορείτε να μοιράσετε τις δουλειές και στα δύο πρωινά και απογεύματα του Σαββατοκύριακου, αφήνοντας χρόνο, για να κάνετε κάτι διασκεδαστικό το βράδυ της Κυριακής, όπως να δείτε μια ταινία ή να φάτε ένα νόστιμο γεύμα.

Αν πρόκειται να πάτε έξω και να πείτε καλύτερα, κάντε το τη νύχτα της Παρασκευής. Συνήθως το άσκημο αίσθημα που έχετε τις Κυριακές, πολλές φορές οφείλεται και στην ναυτία, από το προηγούμενο βράδυ. Σε συνδυασμό επίσης, με το άγχος για την εβδομάδα που αρχίζει, το συναίσθημα της θλίψης επιδεινώνεται. Εάν αυτό σας συμβαίνει συχνά, τότε προσπαθήστε να περιορίσετε τις τυχόν κραιπάλες, που μπορεί να κάνετε τα Σαββατόβραδα.

Προσπαθήστε να σκεφτείτε τα συναρπαστικά πράγματα, που έχετε προγραμματίσει για την επόμενη εβδομάδα. Σταματήστε να αναλώνεστε κάθε Κυριακή με το να σκέφτεστε τα δυσάρεστα καθήκοντα, που έχετε να διεκπεραιώσετε και αρχίστε να σκέφτεστε όλα τα διασκεδαστικά πράγματα, που μπορείτε να κάνετε με τον ερχομό της νέας εβδομάδας. Μπορεί να θέλετε ακόμα, να γράψετε μια λίστα με όλα όσα ανυπομονείτε, να δείτε ή να κάνετε μέσα στην εβδομάδα.

Δώστε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο για να χαλαρώσετε πραγματικά πριν πάτε στο κρεβάτι. Προσπαθήστε να νιώθετε χαλαροί πριν πέστε για ύπνο τη Κυριακή το βράδυ. Κάνετε ένα μπάνιο με τα αγαπημένα σας αφρόλουτρα, διαβάστε ένα βιβλίο με χαρούμενη υπόθεση ή ακούστε μια χαλαρωτική μουσική. Επικεντρωθείτε στην ηρεμία, θα αντιμετωπίσετε την εβδομάδα με αισιοδοξία. Και να θυμάστε: Είναι μόνο πέντε μέρες μέχρι την Παρασκευή.