Τα οφέλη του καφέ

Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2014

Αν νομίζετε ότι το πρωί ένα φλιτζάνι καφέ δεν σας προσφέρει τίποτα περισσότερο, από ό, τι μια ώθηση ενέργειας, τότε μπορεί να είναι μια ευχάριστη έκπληξη, εάν μάθετε ότι η καθημερινή σας κούπα σας παρέχει κάποια οφέλη για την υγεία. Η καφεΐνη παρέχει μία από τις μεγαλύτερες πηγές  αντιοξειδωτικών, τα οποία είναι απαραίτητα στη καθημερινή σας διατροφή, γιατί  καταπολεμούν αλλά και περιορίζουν την οξείδωση, που μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό διάφορα προβλήματα υγείας. Επίσης, ο καφές περιέχει μικρές ποσότητες ορισμένων θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων το κάλιο, τη νιασίνη, τη βιταμίνη Ε και το μαγνήσιο .

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν, ότι δεν υπάρχει γενική συσχέτιση μεταξύ της μέτριας κατανάλωσης καφέ και στεφανιαίας νόσου (CHD). Στην πραγματικότητα, μια μέτρια κατανάλωση καφέ έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου στις γυναίκες. Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχει μια αντίστροφη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επίσης, οι έρευνες δείχνουν, ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να σχετίζεται με ένα μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου της στοματικής κοιλότητας / φάρυγγα, του ήπατος, του ενδομητρίου, του εγκεφάλου και του παχέος εντέρου. Ο καφές, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, την ανάπτυξη της χολολιθίασης και να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία. Έχει αποδειχθεί επίσης, ότι μπορεί βελτιώσει την αντοχή των επιδόσεων, σε μακράς διάρκειας σωματικής δραστηριότητας.

Όμως, πρέπει να προσέχετε γιατί, ενώ ένα φλιτζάνι του καφέ προσφέρει κάποια οφέλη για την υγεία, ταυτόχρονα μπορεί να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, προσθέτοντας αρκετές θερμίδες στη διατροφή σας. Ποια είναι η καλύτερη επιλογή; Δοκιμάστε να πιείτε τον καφέ σας με γάλα χωρίς λιπαρά και με υποκατάστατο ζάχαρης.

Η καφεΐνη δεν προκαλεί υπέρταση, αλλά έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την πίεση του αίματος για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Ορισμένες ομάδες, όπως τα άτομα με υπέρταση και οι ηλικιωμένοι, μπορεί να είναι πιο ευαίσθητα στις αρνητικές επιδράσεις της καφεΐνης. Τέλος, οι έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη σε 2 φλιτζάνια την ημέρα