4 μύθοι για τη βιταμίνη D

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2015
3a1eb0855d60a8ba8d93cd6a5331508bκαθετα.jpg

Υπάρχουν πλέον αρκετά πράγματα που γνωρίζετε για τη βιταμίνη D, όπως ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών, ενώ τα χαμηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσουν ραχίτιδα. Υπάρχουν πιθανώς και άλλα πράγματα που νομίζετε ότι ξέρετε για τη βιταμίνη D, αλλά τελικά δεν ισχύουν. Παρακάτω θα ανακαλύψετε μερικούς μύθους που μέχρι τώρα νομίζατε ότι είναι αλήθειες.

Μύθος: Το αντηλιακό μπλοκάρει τη βιταμίνη D. Είναι αλήθεια ότι τα αντηλιακά εμποδίζουν τις ακτίνες UVB του ήλιου, που συμβάλουν στη παραγωγή της βιταμίνης D, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στο συκώτι, πριν να γίνει διαθέσιμη για το σώμα σας. Όμως, όταν βάζουμε αντηλιακό δεν καλύπτουμε κάθε πτυχή του δέρματος μας, άρα κάποια μικρή ποσότητα της ακτινοβολίας θα περάσει. Παρόλα αυτά αν πιστεύετε, ότι δεν παίρνετε αρκετή βιταμίνη D, μπορείτε να κάθεστε από 15 έως 30 λεπτά στο ηλιακό φως κάθε ημέρα χωρίς αντηλιακό.

Μύθος: Η βιταμίνη D είναι γνωστή για την πρόληψη κάποιων μορφών καρκίνου. Είναι αλήθεια, ότι κάποιες μελέτες δηλώνουν τη σχέση μεταξύ του επιπέδου της βιταμίνης D ενός ατόμου και του καρκίνου του παχέος εντέρου, του θυρεοειδούς, των νεφρών, της μήτρας, των ωοθηκών και του μαστού. Αλλά αυτές οι μελέτες δεν δείχνουν μια σαφή αιτιώδη σχέση μεταξύ της βιταμίνης και των ασθενειών. Για αυτό και χρειάζονται περαιτέρω έρευνες, για να πούμε με σιγουριά, ότι μπορούμε να παίρνουμε συμπληρώματα, για τη πρόληψη του καρκίνου.

Μύθος: Μπορείτε να πάρετε αρκετή βιταμίνη D από τη διατροφή σας. Ορισμένες τροφές, κυρίως ζωικής προέλευσης, όπως τα θαλασσινά, το βοδινό κρέας, τα αυγά, περιέχουν μια μικρή ποσότητα βιταμίνης D. Αλλά, για να πάρετε τη κατάλληλη ποσότητα, πρέπει να πίνετε 6 ποτήρια γάλα και να τρώτε ένα-δυο μερίδες σολομό κάθε μέρα, κάτι που δεν είναι εφικτό.

Μύθος: Εάν ζείτε σε ένα ηλιόλουστο κλίμα, παίρνετε σίγουρα αρκετή βιταμίνη D. Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν, ότι στην Ελλάδα υπάρχει ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης, παρόλο που έχουμε πολύ ήλιο. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας του τρόπου ζωής που κάνουμε, γιατί από το σπίτι μπαίνουμε αμέσως στο αυτοκίνητο και μετά στο γραφείο της δουλειάς και πάλι πίσω. Αν παρατηρήσετε, ότι έχετε έλλειψη βιταμίνης D, επισκεφτείτε τον γιατρό σας, μήπως σας δώσει συμπληρώματα.