Τι να βλέπετε σε μια ετικέτα ενός τροφίμου αν θέλετε να χάσετε βάρος και να είστε υγιείς

Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2015
56bf88e6971757869c22b654ce479dfckauet.jpg

Εσείς ξέρετε να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζετε; Και αν ναι πόσο συχνά τις κοιτάτε; Σύμφωνα με μια μελέτη στην εφημερίδα American Dietetic Association, όσοι καταναλωτές διαβάζανε τις ετικέτες των προϊόντων, ακολουθούσαν μια πιο υγιεινή διατροφή σε σχέση με εκείνους, που δεν δίνανε καμία σημασία. Αλλά, αυτό δεν σημαίνει, ότι θα πρέπει να είστε προσκολλημένοι και να διαβάζετε τη κάθε γραμμή, κάθε φορά που πάτε για ψώνια. Έτσι αν θέλετε να χάσετε βάρος, να προστατεύσετε την καρδιά σας, να έχετε ενέργεια, μπορείτε να διαβάζετε τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά σε κάθε τρόφιμο και να κάνετε τις επιλογές που θέλετε. Παρακάτω θα μάθετε τι να ψάχνετε, ανάλογα με τον στόχο που έχετε θέσει.

Αν θέλετε να αποκτήσετε ενέργεια, εστιάστε σε δημητριακά ολικής αλέσεως. Άρα, αρχίστε να διαβάζετε τις ετικέτες και επιλέξτε τροφές με δημητριακά. Και που πρέπει να δώσετε προσοχή; Προτιμήστε προϊόντα που αναγράφουν τις λέξεις: σιτάρι, καλαμπόκι, κριθάρι, σίκαλη, κεχρί, αμάραντος, quinoa, και βρώμη. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως διατηρούνε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας σταθερά, άρα και την ενέργεια σας. Καλό είναι να αποφύγετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως λευκή ζάχαρη και το λευκό αλεύρι, γιατί αλλάζουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου.

Αν θέλετε να διατηρήσετε τη μνήμη σας δυνατή, επιλέξετε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αναζητήστε στο σούπερ μάρκετ προϊόντα που είναι εμπλουτισμένα με αυτά τα λιπαρά, όπως τα αυγά, τα δημητριακά και οι χυμοί. Και αν αναρωτιέστε πώς θα το καταλάβετε, δεν έχετε παρά να διαβάσετε το μπροστινό μέρος της συσκευασίας και θα αναγράφεται το λίπος που περιέχει το τρόφιμο. Εκτός από τις εμπλουτισμένες τροφές, να τρώτε συχνά ψάρια που είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Να αποφεύγετε τα τρόφιμα που περιέχουν κορεσμένα και trans λιπαρά.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, εστιάστε στις θερμίδες των τροφίμων. Έτσι διαβάστε τις ετικέτες και διαλέξτε τροφές με λίγες θερμίδες. Αλλά όταν διαβάζετε, ότι ένα προϊόν περιέχει για παράδειγμα 130 θερμίδες, μπορεί να αναρωτιέστε αν είναι πολύ ή λίγες. Το μυστικό είναι να συγκρίνετε παρόμοια είδη τροφίμων, δίνοντας προσοχή στο μέγεθος των μερίδων. Για παράδειγμα 30 γραμμάρια ενός προϊόντος μπορεί να έχει 100 θερμίδες, ενώ ένα άλλο προϊόν με τα ίδια γραμμάρια να έχει 54 θερμίδες. Επίσης, οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, βοηθάνε στην απώλεια βάρους. Ψάξτε να για 3 έως 5 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα.

Αν θέλετε να ενισχύσει τα οστά σας, να δώσετε προσοχή στο ασβέστιο. Ψάξτε για τροφές που είναι εμπλουτισμένες με ασβέστιο, όπου θα αναγράφεται στο μπροστινό μέρος. Μην επαναπαύεστε μόνο στα συμπληρώματα, γιατί μελέτες έχουν δείξει, ότι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που παίρνουν ασβέστιο κυρίως από τρόφιμα, έχουν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα από εκείνες που λαμβάνουν μόνο τα χάπια ασβεστίου.