Η "διατροφική περιποίηση" είναι γυναικεία υπόθεση

Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2015
d61fff959ee19bed69be362781a8218e.jpg

Η ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με μια δραστήρια ζωή μπορούν να επιδράσουν θετικά τόσο στην υγεία μιας γυναίκας όσο και στη διατήρηση της φρεσκάδας και της νεανικότητας της. Όταν μια γυναίκα βρίσκεται στην αναπαραγωγική ηλικία έχει άλλες απαιτήσεις από τον άντρα, διότι η έμμηνος ρύση και μια πιθανή εγκυμοσύνη εξαντλούν τον οργανισμό της σε θρεπτικά συστατικά. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που ελλοχεύουν οι κίνδυνοι των διατροφικών διαταραχών. Όλα αυτά καθιστούν τη διατροφική περιποίηση γυναικεία υπόθεση.

Ένα από τα πιο βασικά συστατικά που έχουν ανάγκη κυρίως οι γυναίκες, είναι ο σίδηρος. Από την εφηβεία κιόλας έχουν αυξημένες ανάγκες σιδήρου, λόγω του μηνιαίου κύκλου. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως είναι το κρέας, τα αυγά, τα όσπρια και τα ψάρια. Ο σίδηρος που βρίσκεται στο κρέας, ονομάζεται αιμικός, και απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό συγκριτικά με τον φυτικό σίδηρο. Όμως για όσους δεν καταναλώνουν κρέας, η προσθήκη τροφίμων πλούσια σε βιταμίνη C, σε ένα γεύμα φυτικής προέλευσης, αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Σε περίπτωση αναιμίας μειώνεται η πνευματική απόδοση και αυξάνεται το αίσθημα της κόπωσης.

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D είναι δύο πολύτιμα συστατικά που χαρίζουν ευρωστία σε κάθε ηλικία. Το ασβέστιο είναι το δομικό συστατικό των οστών και παίζει σημαντικό ρόλο για την σκελετική υγεία κάθε γυναίκας. Επίσης, είναι ακόμα πιο απαραίτητο και μετά την εμμηνόπαυση, όπου η μειωμένη παραγωγή οιστρογόνων οδηγεί σε μείωση της οστικής πυκνότητας, άρα και σε οστεοπόρωση. Κύριες πηγές είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Η βιταμίνη D βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό και παράγεται όταν εκτεθούμε στην ηλιακή ακτινοβολία. Γι αυτό και η έκθεση στον ήλιο με μέτρο, κυρίως τους χειμερινούς μήνες, μπορεί να είναι ευεργετική για την υγεία της οστικής μάζας των γυναικών, αλλά και των αντρών.

Τα οφέλη των αντιοξειδωτικών είναι γνωστά, αλλά αυτό που ίσως δεν είναι τόσο ευρέως διαδεδομένο, είναι τα θετικά που προσφέρουν στο δέρμα, στα νύχια και στα μαλλιά. Μερικά αντιοξειδωτικά είναι οι βιταμίνες C, E, το σελήνιο και τα φλαβονοειδή. Και τα τέσσερα αυτά αντιοξειδωτικά είναι απαραίτητα, ώστε να έχουν οι γυναίκες μια νεανική επιδερμίδα, λαμπερά μαλλιά και υγιή νύχια. Η βιταμίνη C βρίσκεται στα φρούτα, όπως στο ακτινίδιο, στις φράουλες, στο πορτοκάλι, και στα λαχανικά όπως στις ντομάτες, στις πιπεριές. Η βιταμίνη Ε περιέχεται στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο, στους ξηρούς καρπούς και στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Καλές πηγές σεληνίου είναι τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά. Τέλος τα φλαβονοείδη βρίσκονται στα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά, στο τσάι και στη μαύρη σοκολάτα.

Μαγνήσιο και τρυπτοφάνη αποτελούν σημαντικά συστατικά για μια γυναίκα, διότι συμβάλουν σε ένα υγιές μυϊκό σύστημα και στη χαλάρωση. Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που αυξάνει την παραγωγή της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη είναι η ορμόνη της ευτυχίας, γιατί λειτουργεί σαν φυσικό ηρεμιστικό. Τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη είναι το γάλα, το κρέας, το κοτόπουλο και τα ψάρια. Το μανγήσιο από την άλλη παίζει σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του μυϊκού και νευρικού συστήματος. Θα το βρείτε στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στη μπανάνα, στους ξηρούς και στη σοκολάτα.

Το φυλλικό οξύ είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β και είναι απαραίτητη για μια υγιή εγκυμοσύνη. Η πρόσληψη αυτής της βιταμίνης κατά τη διάρκεια της κύησης μειώνει την εμφάνιση νευρολογικών ανωμαλιών στο έμβρυο. Για αυτό και οι γυναίκες δεν πρέπει να παίρνουν φυλλικό οξύ μόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και πριν αυτή ξεκινήσει. Το φυλλικό οξύ περιέχεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο συκώτι, στα εσπεριδοειδή.

Και φυσικά η λίστα με τα θρεπτικά συστατικά δεν τελειώνει εδώ, απλά ανέφερα μερικά από αυτά που έχουμε όλες οι γυναίκες ανάγκη. Εν κατακλείδι, αν μια γυναίκα αναζητά υγεία, σωματική και ψυχική ευεξία πρέπει να ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς ακρότητες σε συνδυασμό με την άσκηση.