5 κόλπα κατά της αυπνίας

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015
935223f7f9980d4350fccb3a7529779cκαθετα.jpg

Όλοι θέλουμε να κοιμόμαστε το βράδυ 7 με 8 ώρες χωρίς διακοπή. Αυτό εξάλλου είναι και το ιδανικό, αλλά για πολλούς αποτελεί απλά ένα….όνειρο! Μια δημοσκόπηση που διεξάχθηκε, έδειξε ότι το 40% των ανθρώπων κοιμούνται λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ.

Οι περισσότεροι γνωρίζετε ήδη τα αμέτρητα πράγματα που μπορείτε να κάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να αυξήσετε τις πιθανότητες να κοιμηθεί εύκολα το βράδυ. Μερικά από αυτά είναι η τακτική άσκηση, η αποφυγή του αλκοόλ και το σβήσιμο των ηλεκτρονικών συσκευών, όπως υπολογιστές και κινητά. Αλλά τι γίνεται με τις στιγμές που είστε πραγματικά στο κρεβάτι; Τι πρέπει να κάνετε ώστε να σας πάρει ο ύπνος; Δείτε παρακάτω μερικά τεχνάσματα που μπορείτε να ακολουθήσετε ενώ είστε στο κρεβάτι και θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε.

Σκεφτείτε μερικές λέξεις που σας χαλαρώνουν. Και γιατί να το κάνετε αυτό; Διότι σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Social Psychology, οι συμμετέχοντες που έφερναν στο μυαλό τους λέξεις όπως, ζεστό, ανάπαυση, χαλάρωση, κοιμήθηκαν καλύτερα από εκείνους που δεν το έκαναν. Αν το λεξιλόγιο δεν είναι το δυνατό σας σημείο, τότε σκεφτείτε ευχάριστες εικόνες. Για παράδειγμα μπορείτε να φανταστείτε μια βόλτα σε ένα λιβάδι και θα διαπιστώσετε ότι θα σας πάρει πολύ πιο γρήγορα ο ύπνος.

Ξαπλώστε στην αριστερή πλευρά σας, για να σας πάρει γρήγορα ο ύπνος. Μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine υποστηρίζει ότι όσοι κοιμούνται σε αυτή τη στάση, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Ενώ αν κοιμάστε με τη δεξιά πλευρά είναι πιο πιθανό να πυροδοτήσετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της χαλάρωσης του οισοφαγικού σφιγκτήρα.

Είναι τρεις τα ξημερώματα και ακόμα να σας πάρει ο ύπνος. Έχετε σκεφτεί όμορφες λέξεις, έχετε προσπαθήσει να ονειρευτείτε, αλλά ακόμα τίποτα. Η λύση σε αυτή την περίπτωση ίσως είναι να ανοίξετε τα μάτια σας και να κοιτάξετε το ταβάνι. Όσο περίεργη και αν σας φαίνεται αυτή η τεχνική, ενδέχεται να λειτουργήσει. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι δεν μπορούσαν να κοιμηθούν και κρατούσαν τα μάτια τους ανοικτά χωρίς να διαβάζουν ή να κάνουν άλλες δραστηριότητες, αποκοιμιόντουσαν περίπου 41% πιο γρήγορα, από εκείνους που είχαν κλειστά τα μάτια τους.

Τέλος, για να μπορέσετε να κοιμηθείτε πιο εύκολα, ίσως κάποιες φορές θα πρέπει να αποκλίνετε από το φυσιολογικό σας πρόγραμμα και να ξαπλώσετε μια ώρα αργότερα. Βέβαια δεν είναι καλή ιδέα να μην έχετε πρόγραμμα στον ύπνο, όμως αν μέσα στην ημέρα έχετε ξεκουραστεί και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε το βράδυ, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξετε την ώρα που συνηθίζετε να ξαπλώνετε.