Μάιος: Τι να βάλετε στο πιάτο σας;

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2016
food-healthy-red-summerκαθιε.jpg

Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και μαζί του φτάνουν τα δροσιστικά και γευστικά φρούτα. Η βασίλισσα των φρούτων του καλοκαιριού είναι οι φράουλες, οι οποίες είναι δημοφιλείς από τους ρωμαϊκούς χρόνους και έχουν χρησιμοποιηθεί για φαρμακευτικούς σκοπούς. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 600 ποικιλίες φράουλας και κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων φρούτων με αντιοξειδωτική ικανότητα.  Εδώ είναι μερικοί λόγοι που θα πρέπει να προσθέσετε περισσότερες φράουλες στη διατροφή σας αυτό το καλοκαίρι.

  1. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Οι φράουλες είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, μια μερίδα περιέχει 51,5 mg βιταμίνης, περίπου τη μισή ποσότητα των ημερήσιων αναγκών. Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, εξουδετερώνοντας τους παθογόνους εισβολείς. Επίσης, χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση προφυλάσσει τις κυτταρικές μεμβράνες από τη φθορά και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων τύπων καρκίνου.

  1. Βοηθάνε τη λειτουργία της καρδιάς

Η τακτική κατανάλωση των ανθυκυανίνων, μια κατηγορία φλαβονοειδών που βρίσκονται στις φράουλες, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 32% στους νέους και στους μεσήλικες, σύμφωνα με μια μελέτη. Τα φλαβονοειδή είναι φυσικά αντιφλεγμονώδη που μειώνουν την εμφάνιση αθηροσκλήρωσης και τα υψηλά επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυτών των μικρών κόκκινων φρούτων βοηθάει στη μείωση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που συνδέεται με καρδιαγγειακές παθήσεις.

  1. Μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση στο αίμα

Οι φράουλες είναι πλούσιες σε κάλιο, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία, διότι ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και βοηθάει τη λειτουργία των μυών και του νευρικούς συστήματος. Αυτός είναι και ο λόγος που οι φράουλες συνίσταται σε όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Επίσης, να σημειωθεί ότι η πρόσληψη καλίου συνδέεται με 20% μειωμένο κίνδυνο θανάτου.

  1. Μειώνουν τη δυσκοιλιότητα

Οι φράουλες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και σε νερό, έτσι ώστε να μας κρατάνε ενυδατωμένους και να βοηθάνε τις κινήσεις του εντέρου, μειώνοντας τη δυσκοιλιότητα.

  1. Είναι το ιδανικό φρούτο για τους διαβητικούς

Οι φράουλες έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και για αυτό κρατάνε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά. Επίσης, ερευνητές έχουν ανακαλύψει ότι όσοι καταναλώνουν φράουλες σε καθημερινή βάση μειώνουν σημαντικά τις επιπλοκές του διαβήτη, όπως νεφροπάθεια και νευροπάθεια.

Τι να προσέχετε

Μπορεί οι φράουλες να προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία, όμως είναι οι πρώτες στη λίστα με τα πιο τοξικά φρούτα και λαχανικά, δεδομένου ότι είναι επιβαρυμένες με φυτοφάρμακα. Είναι λοιπόν προτιμότερο να επιλέγετε βιολογικές και φυσικά να τις καταναλώνετε όταν είναι η εποχή τους. Τέλος, τις φράουλες πρέπει να τις αποφεύγουν όσοι έχουν έλκος, φλεγμονή στο έντερο, σπαστική κολίτιδα και όσοι παρουσιάζουν αλλεργίες.