Τι να τρώτε πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τρίτη 21 Μάρτιος 2017
health.jpg

Πριν την περίοδο

Μην περιμένετε μέχρι να σας έρθουν τα πρώτα συμπτώματα της εμμήνου ρύσεως, αλλά προγραμματίστε το φαγητό σας πριν αρχίσει ο κύκλος σας. Καταρχάς αφαιρέσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως γλυκά, πατατάκια, σφολιατοειδή. Όσο πιο πολλή ζάχαρη τρώτε τόσο υποφέρετε από τις ορμονικές ανισορροπίες. Αντ αυτού ενισχύστε τη διατροφή σας με λαχανικά και φρούτα. Επίσης πρέπει να προσέξετε την κατανάλωση αλκοόλ καθώς συνδέεται με το προεμμηνορροϊκό άγχος, προβλήματα διάθεσης, και πονοκεφάλους.

Κατά διάρκεια της περιόδου

 Όταν είστε αδιάθετες καλό είναι να καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες ώστε να μειωθεί το αίσθημα φουσκώματος. Επίσης αν έχετε λιγούρες για κάτι γλυκό, επιλέξτε σοκολάτα με τουλάχιστον 70% κακάο, γιατί έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την κορτιζόλη, η κύρια ορμόνη του στρες και αυξάνει τη σεροτονίνη, χημική ουσία του εγκεφάλου που είναι συνδεδεμένη με την καλή διάθεση. 

Αν τις δύσκολες μέρες του μήνα δεν θέλετε να κουλουριαστείτε στο κρεβάτι από τις κράμπες, βάλτε στη διατροφή σας αντιφλεγμονώδεις τροφές, όπως είναι ο κουρκουμάς και το τζίντερ. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι μια φλεγμονή μπορεί να πυροδοτεί αυτούς τους έντονους πόνους, γι αυτό ίσως χρειαζόμαστε τις συγκεκριμένες τροφές. Αποφύγετε επίσης το αλάτι και την πολλή καφεΐνη, που μπορεί να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Τέλος, λόγω του ότι από την έμμηνο ρύση ο οργανισμός χάνει πολύ αίμα, άρα και σίδηρο, καλό είναι αυτές τις ημέρες να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως κόκκινο κρέας, σπανάκι φακές κ.α. Συνδυάστε τις φυτικές τροφές με βιταμίνη C, όπως φράουλες, ακτινίδια, πορτοκάλι, για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου και να αποφεύγετε την ταυτόχρονη κατανάλωση τροφών με σίδηρο και γαλακτοκομικών, γιατί το ασβέστιο εμποδίζει την απορρόφηση του. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα