Τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το μεταβολισμό σας εάν θέλετε να χάσετε κιλά

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2018
guilherme-stecanella-587579-unsplash.jpg

Σίγουρα έχετε ακούσει ή έχετε πει και εσείς οι ίδιοι τις λέξεις «κόλλησε», «μπλόκαρε» ή «χρειάζεται ενεργοποίηση». Τι είναι όμως ο μεταβολισμός και ποια είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε εάν θέλουμε να τον αλλάξουμε;

Καταρχάς οι τρεις βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το μεταβολισμό είναι: Ο βασικός μεταβολισμός, η θερμότητα που εκπέμπει το σώμα μας και οι καθημερινές δραστηριότητες. Από αυτούς τους 3 παράγοντες αυτός που παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο είναι ο Βασικός Μεταβολισμός γνωστός και ως B.M.R (Basal Metabolic Rate). Τι είναι ο B.M.R; Είναι ελάχιστο ποσό ενέργειας που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να επιτελέσει τις βασικές του λειτουργίες (αναπνοή, μεταβολισμός των κυττάρων, λειτουργία καρδιάς) και να μας διατηρήσει στη ζωή και διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και τη μυϊκή μάζα. Παράλληλα, όμως επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες όπως η λειτουργία του θυρεοειδούς, το κάπνισμα, ο πυρετός, η κύηση.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα δεν θα πάρετε βάρος στην εμμηνόπαυση

Πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός σας; Τώρα που έχουμε ξεκαθαρίσει τι είναι ο μεταβολισμός σας, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί. Στην πιο απλοϊκή μορφή του, ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία του σώματός κατά την οποία λαμβάνει καύσιμα από τις τροφές και τα υγρά και τη μετατρέπει σε ή αποθηκευμένη ενέργεια στο σώμα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που τρώτε κάτι - μια πίτσα, το αγαπημένο σας σνακ - το σώμα σας μετατρέπει το φαγητό σε ενέργεια και στη συνέχεια η εν λόγω ενέργεια είτε θα χρησιμοποιηθεί αμέσως είτε θα αποθηκευτεί.

Ο μεταβολισμός κολλάει και τι μπορείτε να κάνετε; Ένα άλλο σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως όταν ο μυϊκός ιστός μειώνεται επηρεάζεται και ο μεταβολισμός, ο οποίος μειώνει τους ρυθμούς λειτουργίας του. Η μείωση του μυϊκού ιστού συνήθως παρατηρείται  μετά από πολύ αυστηρές δίαιτες. Μπορείτε όμως αν αλλάξετε αυτή την κατάσταση εάν σταματήσετε να ακολουθείτε στερητικές δίαιτες και ένα αυξήσετε τη φυσική σα δραστηριότητα.

Διαβάστε εδώ: Οι ειδικοί μας δίνουν τις καλύτερες συμβουλές για να χάσουμε τα περιττά κιλά

Πόσο γρήγορα αυξάνεται ο μεταβολισμός; Όπως ανέφερα παραπάνω για να αυξηθεί ο μεταβολισμός πρέπει να αυξηθεί η μυϊκή μάζα. Αυτή όμως η διαδικασία δεν μπορεί αν συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Αντίθετα απαιτεί χρόνο και φυσικά αφού επιτευχθεί πρέπει να υπάρχει η συντήρηση της μέσω της άσκησης. Ιδανική γυμναστική είναι ο συνδυασμός αερόβιας όπως το τρέξιμο και αναερόβιας όπως είναι τα βάρη.

Ο μεταβολισμός λοιπόν θα έλεγα πως είναι σύμμαχός μας στην προσπάθεια απώλειας κιλών, αρκεί να τον φροντίζουμε καθημερινά μέσω της ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα