Πώς η έλλειψη ύπνου επηρεάζει το σώμα σας

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη 29 Αύγουστος 2019

Ο ύπνος καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο του συνολικού χρόνου της ζωής και αυτό συμβαίνει γιατί είναι απαραίτητος για τη λειτουργία του οργανισμού. 

Καθώς κοιμάστε ο εγκέφαλος σας προετοιμάζεται για τις απαιτήσεις της επόμενης ημέρας. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο καλός ύπνος βελτιώνει την εκμάθηση, βοηθάει στη συγκέντρωση αλλά και στη δημιουργικότητα. 

Από την άλλη μεριά η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμάει τις ασθένειες. Άρα ακόμα και εάν δεν κοιμηθείτε ένα βράδυ, μπορεί την επόμενη μέρα να αρρωστήσετε. Μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει μια αμοιβαία σχέση μεταξύ του ύπνου και του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Παρακάτω θα δούμε πώς η έλλειψη ύπνου επηρεάζει το σώμα μας. 

Επηρεάζεται η λειτουργία του εγκεφάλου. Η απώλεια ύπνου μπορεί να μειώσει την ικανότητα της σκέψης και μνήμης. Ακόμη και ένα βράδυ αϋπνίας έχει αντίκτυπο στον τρόπο που σκέφτεστε την επόμενη μέρα.

Αυξάνεται η όρεξη. Εάν δεν κοιμηθείτε ένα βράδυ θα καταναλώσετε περισσότερο φαγητό και θα πάρετε περιττές θερμίδες. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο που μελέτες έχουν δείξει πως όσοι κοιμούνται λιγότερο από 5 ώρες είναι πιο πιθανό να κερδίσουν κιλά και να είναι παχύσαρκοι. Ενώ εκείνοι που κοιμούνται 7 με 8 ώρες έχουν περισσότερη ενέργεια και διατηρούν πιο εύκολα ένα υγιές βάρος.

Μειώνεται η σεξουαλική σας επιθυμία. Μια μελέτη που έγινε σε άντρες έδειξε ότι όσοι έμειναν ξύπνοι μια ολόκληρη ημέρα, παρουσίασαν μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν και χαμηλή σεξουαλική επιθυμία.

Συμπερασματικά ο καλός και ποιοτικός ύπνος είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Ο οργανισμός μας χρειάζεται 7 με 8 ώρες ύπνου ημερησίως προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Ενώ όταν στερούμαστε καλού ύπνου διαταράσσεται η ισορροπία της υγείας μας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

 

TRENDING ARTICLES