Οι πραγματικοί κανόνες διατροφής για την απώλεια βάρους, σύμφωνα με τους ειδικούς

Τζουλιάννα Καρνέζη
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2019

Όταν θέλετε να χάσετε βάρος μπορεί να καταφύγετε σε δίαιτες που υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να απογοητεύεστε. Έτσι λοιπόν παρακάτω θα μάθετε τους πραγματικούς κανόνες για την απώλεια βάρους, σύμφωνα με τους ειδικούς. 

Τι να φάτε για πρωινό για να χάσετε βάρος

Ένας από τους κανόνες διατροφής για την απώλεια βάρους που έχουμε ακούσει περισσότερο από κάθε άλλο, είναι πως πρέπει να τρώμε πρωινό. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: Ένα καλό πρωινό δεν εγγυάται μια συνολική υγιεινή διατροφή. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο όμιλος NPD, σχεδόν το 90% των Αμερικανών τρώνε το πρωινό και παρόλα αυτά σχεδόν το 50% των Αμερικανών είναι είτε υπέρβαροι είτε παχύσαρκοι. Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το πρωινό:

1. Ο χρόνος δεν είναι τόσο σημαντικός όσο νομίζετε. Δεν χρειάζεται να φάτε αμέσως (ή ακόμα και μέσα σε μία ώρα) αφού ξυπνήσετε. 

2. Η επιλογή του σωστού πρωινού παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια απώλειας κιλών. Επίσης δεν είναι υποχρεωτικός ο κανόνας του πρωινού γεύματος. Εάν λοιπόν δεν το αγαπάτε μπορείτε να το παραλείψετε, αρκεί να προσέχετε τι καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Πώς το φαγητό τη νύχτα επηρεάζει την απώλεια βάρους

Όλοι γνωρίζουμε ότι το δείπνο είναι το πιο δημοφιλές γεύμα για φαγητό με τους φίλους και την οικογένεια, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται ότι δεν πρέπει να φάνε μετά από κάποια ώρα το βράδυ. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο λανθασμένο. Ιταλοί ερευνητές συνέκριναν το φαγητό νωρίτερα μέσα στην ημέρα (10 π.μ.) με την κατανάλωση αργότερα μέσα στην ημέρα. Σε αυτή τη μελέτη, δεν υπήρχε καμία διαφορά στα κιλά που χάθηκαν. Επίσης αρκετές μελέτες κατέληξαν στο ίδιο: Η κατανάλωση πάρα πολλών θερμίδων προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους ανεξάρτητα από το πότε τις τρώτε.

Η ζωή σε έναν κόσμο όπου δεν μπορείτε να φάτε τη νύχτα και δεν μπορείτε να απολαύσετε φαγητό με τους φίλους και την οικογένειά σας, είναι περιοριστική και δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες της απώλειας βάρους που υποστηρίζονται από την επιστήμη. Δεν θα πάρετε λίπος τρώγοντας τη νύχτα - αυτό θα συμβεί μόνο εάν καταναλώσετε μεγάλες ποσότητες φαγητού. 

Το σνακ δεν επηρεάζει τον μεταβολισμό

Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ο κανόνας των μικρών και συχνών γευμάτων. Όμως οι Γάλλοι ερευνητές διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη βελτίωσης της απώλειας βάρους με την κατανάλωση συχνότερων γευμάτων. Μάλιστα πήγαν ακόμη ένα βήμα παραπέρα για να δείξουν ότι όταν πρόκειται για τον αριθμό των θερμίδων που καίτε κάθε μέρα (δηλαδή για το μεταβολισμό σας), δεν έχει σημασία εάν τρώτε ενδιάμεσα γεύματα, αλλά αυτό που παίζει ρόλο είναι ο συνολικός αριθμός θερμίδων που χρειάζεστε για να χάνετε βάρος. Αν για παράδειγμα τρώτε 2.000 θερμίδες την ημέρα, δεν έχει σημασία αν τις χωρίζεται σε πέντε γεύματα των 400 θερμίδων ή δύο των 1000 θερμίδων. 

Να τρώτε υδατάνθρακες

Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο οι υδατάνθρακες έχουν τόσο κακή φήμη, είναι λόγω των απλών υδατανθράκων που είναι τα γλυκά, τα πατατάκια… Εάν όμως καταναλώνετε τους σύνθετους υδατάνθρακες βοηθάτε στην απώλεια κιλών. Αγνοήστε λοιπόν τους ξεπερασμένους κανόνες διατροφής που δαιμονοποιούσαν τους υδατάνθρακες. Το σώμα σας χρειάζεται υδατάνθρακες. Εάν αφαιρέσετε εντελώς αυτό το απαραίτητο θρεπτικό συστατικό από τη διατροφή σας, θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε μια αλλαγή των ορμονών που ελέγχουν την απώλεια λίπους, καθιστώντας πιο δύσκολη των απώλεια βάρους. Ένας καλός γενικός κανόνας: Τρώτε περισσότερους σύνθετους υδατάνθρακες, όπως φρούτα και λαχανικά και λιγότερους απλούς υδατάνθρακες. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.