Τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε αν είστε άνω των 50 ετών

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020

Οι διατροφικές σας ανάγκες αλλάζουν με την ηλικία και αυτή η αλλαγή έχει πολλές αιτίες. Και ακόμα κι αν εξακολουθείτε να τρώτε όπως όταν ήσασταν νεότεροι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην απορροφάτε τα θρεπτικά συστατικά σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό όπως κάποτε.

Διατροφικές ανεπάρκειες μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά είναι πολύ πιθανότερο σε ενήλικες ηλικίας 50 ετών και άνω. Γι αυτό παρακάτω θα δείτε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εάν είστε άνω των 50. 

Βιταμίνη Β12.

Οι ρυθμοί απορρόφησης της Β12 μειώνονται ουσιαστικά με την ηλικία και παίζουν σημαντικό ρόλο σε διάφορες σωματικές διαδικασίες. Προσπαθώντας να τρώτε μια πηγή ζωικής πρωτεΐνης με κάθε γεύμα μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τις ελλείψεις, με ιδανικές πηγές τα ψάρια, πουλερικά, κρέας, αυγά, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι.

Φυλλικό οξύ.

Επίσης γνωστό ως βιταμίνη Β9, μια ανεπάρκεια σε φυλλικό οξύ μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία. Το φυλλικό οξύ συμβάλλει στην παραγωγή ερυθρών  αιμοσφαιρίων και χωρίς αυτό τα όργανα και τα κύτταρα σας δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά. Μπορείτε να πάρετε περισσότερο φυλλικό οξύ καταναλώνοντας μια ποικιλία από φρούτα και λαχανικά, καθώς και εμπλουτισμένα δημητριακά.

Ασβέστιο.
 
Το ασβέστιο είναι μια άλλη θρεπτική ουσία που παίζει σημαντικό ρόλο με την ηλικία. Αν δεν παίρνετε αρκετό ασβέστιο το οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το κάνουν, φεύγει από τα οστά σας για να καλύψει τις ανάγκες του σώματος. Το αποτέλεσμα είναι ασθενέστερα, πιο εύθραυστα οστά που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο κατάγματος. Εκτός από το ασβέστιο, απαιτείται επαρκής βιταμίνη D, κάλιο και μαγνήσιο, επειδή συνεργάζονται για να διασφαλίσουν την απορρόφηση του ασβεστίου. Τρώτε μια ποικιλία από γαλακτοκομικά προϊόντα, θαλασσινά, φρούτα, λαχανικά και ξηροί καρποί για να ενισχύσετε την πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών.

Εάν όσο μεγαλώνετε ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Ευτυχώς, πολλά από αυτά τα τρόφιμα είναι εύπεπτα και νόστιμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αξίζει να συζητήσετε με το γιατρό σας για το εάν χρειάζεστε κάποιο συμπλήρωμα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.