WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι καλύτερες στρατηγικές για να χάσετε σωματικό λίπος


Τζουλιάννα Καρνέζη

16 Αυγούστου 2020

Οι καλύτερες στρατηγικές για να χάσετε σωματικό λίπος

Περίπου το 50 τοις εκατό των ανθρώπων λένε πως μέσα σε έξι μήνες κερδίζουν πίσω οποιοδήποτε βάρος που κατάφεραν να χάσουν. 

Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως όταν ανεβαίνετε στη ζυγαριά, δεν βλέπετε μόνο το λίπος.

Το συνολικό σωματικό βάρος αποτελείται από επτά διαφορετικά πράγματα.

Μύες

Οστά

Όργανα

Υγρά (συμπεριλαμβανομένου του αίματος)

Σωματικό λίπος

Απόβλητα (βρίσκονται μέσα στο πεπτικό σας σύστημα και δεν έχετε ακόμη εξαλείψει)

Γλυκογόνο (η μορφή υδατανθράκων που απορροφάται στο ήπαρ και τους μύες σας ως εφεδρικό καύσιμο)

Τις περισσότερες φορές, όταν αλλάζει ο αριθμός στη ζυγαριά οφείλεται στις διακυμάνσεις της ποσότητας νερού, γλυκογόνου (αποθηκευμένων υδατανθράκων) και απορριμμάτων στο σώμα σας, τα οποία αλλάζουν από ώρα σε ώρα και μέρα με τη μέρα. Η απώλεια πραγματικού σωματικού λίπους διαρκεί περισσότερο, επειδή ο μόνος τρόπος για την καύση του υπερβολικού σωματικού λίπους είναι να δημιουργηθεί έλλειμμα θερμίδων και αυτό μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολο από ό, τι ακούγεται.

Ακολουθήστε τις παρακάτω στρατηγικές που θα σας δείξουν πώς να χάσετε το περιττό  λίπος. 

Μασήστε αργά.

Οι περισσότεροι τρώνε γρήγορα, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώνουν περισσότερο φαγητό από ό, τι αντιλαμβάνονται. Είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να τρώτε πιο αργά. Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που μάσησαν κάθε δάγκωμα 40 φορές, έτρωγαν σχεδόν 12 τοις εκατό λιγότερο από εκείνους που μάσησαν μόλις 15 φορές. Όταν μασάμε περισσότερο, το σώμα μας παράγει λιγότερη γκρελίνη, μια ορμόνη που αυξάνει την όρεξη και περισσότερες από τις πεπτιδικές ορμόνες που πιστεύεται ότι περιορίζουν την πείνα. 

Το μάσημα φαίνεται να διεγείρει το έντερο για να παράγει πεπτιδικές ορμόνες που καταστέλλουν την όρεξη. Επιπλέον, όσο περισσότερο μασάτε, τόσο πιο διεξοδικά διασπάτε τα τρόφιμα, τα οποία μπορεί να απελευθερώσουν τα θρεπτικά συστατικά στο αίμα σας πιο γρήγορα και να δώσουν στον εγκέφαλό σας χρόνο να δηλώσει ότι έχετε χορτάσει. Από τώρα και στο εξής, εστιάστε στο να τρώτε αργά. 

Διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας. 

Σε μια πρόσφατη μελέτη, οι γυναίκες και οι άντρες που βίωναν τακτικά αρνητικά συναισθήματα όπως ενοχή, άγχος και θυμό έτειναν να ζυγίζουν περισσότερο, από εκείνους που μπορούσαν να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Βρείτε τρόπους για να χαλαρώνετε χωρίς αυτοί να συμπεριλαμβάνουν το φαγητό. 

Ελέγξτε την όρεξή σας. 

Υπάρχει ένας φυσιολογικός λόγος που το παγωτό, οι τηγανιτές πατάτες και τα cupcakes είναι τόσο δύσκολο δελεαστικά: Μελέτες έχουν δείξει ότι η γεύση του λίπους μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση χημικών ουσιών παρόμοιες με αυτές που βιώνουν οι τοξικομανείς. Μερικοί άνθρωποι είναι υπερευαίσθητοι στα τρόφιμα. 

Το τέχνασμα για να ελέγχετε την όρεξή σας είναι να αποφύγετε τα τρόφιμα που σας κάνουν να χάνετε τον έλεγχο. Αυτό είναι δύσκολο να το κάνετε όταν περιβάλλεστε από λαχταριστές επιλογές, όπου κι αν πάτε, αλλά μια τεχνική που ονομάζεται προσεκτική αντίσταση μπορεί να βοηθήσει. Αν μπείτε στον πειρασμό να φάτε μια σοκολάτα, αντί να σκεφτείτε πόσο νόστιμη είναι, πείτε στον εαυτό σας ότι εάν δεν τη φάτε θα έχετε πολλά οφέλη για την υγεία, όπως μια υγιέστερη καρδιά. 

Πηγαίνετε στη φύση. 

Έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που ήταν σε επαφή με τη φύση, είχαν χαμηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας. Βρείτε λοιπόν ένα πάρκο κοντά στη γειτονιά σας και κάντε πεζοπορία, τρέξιμο ή ποδήλατο. 

Κινηθείτε. 

Παρά τα όσα σκέφτονται οι περισσότεροι άνθρωποι για το πώς να χάσουν λίπος, δεν βοηθάει μόνο η άσκηση - αλλά η κίνηση γενικότερα. Στην πραγματικότητα η καθιστική ζωή  μπορεί στην πραγματικότητα να επιταχύνει την παραγωγή λίπους στο σώμα. 
Κολλήσατε στο γραφείο σας για οκτώ ώρες ή περισσότερο; Πρέπει να αναλάβετε δράση και να σηκωθείτε, αν περπατήσετε για πέντε λεπτά τουλάχιστον κάθε μια ώρα. Κάντε μια βόλτα στο γραφείο. Πηγαίνετε σε έναν συνάδελφο αντί να του στείλετε ένα email. Περπατήσετε ενώ μιλάτε στο τηλέφωνο.

Πώς να χάσετε λίπος - ακόμα και όταν το σώμα σας δεν το θέλει.

Πρώτον, τα άσκημα νέα: Κάποιοι άνθρωποι έχουν «γονίδιο λίπους» που σχετίζεται με 20 έως 30 τοις εκατό υψηλότερο κίνδυνο για παχυσαρκία. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται να είστε παχύσαρκοι. Τα καλά νέα: Μια βρετανική μελέτη διαπίστωσε ότι η άσκηση μπορεί να υπερνικήσει τη γενετική σας. Όσοι είναι ενεργοί έχουν 27% λιγότερο πιθανότητα να γίνουν παχύσαρκοι, σε σχέση με εκείνους που ακολουθούν μια καθιστική ζωή, ακόμα και εάν έχουν γενετική προδιάθεση. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα