Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές για γερή καρδιά σύμφωνα με τους ειδικούς

Τζουλιάννα Καρνέζη
Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020

Η καρδιά είναι ένα μυϊκό όργανο που πρέπει να είναι πάντα υγιές, καθώς συμμετέχει σε ένα από τα σημαντικότερα καθήκοντα του σώματος, δηλαδή στην άντληση του αίματος σε όλο το σώμα. Το περιττό άγχος, η υψηλή χοληστερόλη και η έλλειψη άσκησης μπορούν να μειώσουν τη ζωή της καρδιάς.

Και παρά το γεγονός ότι οι καρδιακές παθήσεις θεωρούνται κυρίως πρόβλημα των αντρών, όλο και περισσότερες γυναίκες πεθαίνουν εξαιτίας των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η διατροφή και οι επιλογές στον τρόπο ζωής, μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς.

Αν και δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή για να αποκτήσετε μια υγιή καρδιά σε μια μέρα. Ωστόσο, η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο, αφού μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο, μειώνοντας την υψηλή χοληστερόλη, την αρτηριακή πίεση και τα επιπέδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα, συμβάλλοντας παράλληλα στην πρόληψη της παχυσαρκίας και τη γενικότερη βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων.

Δείτε αναλυτικά τις παρακάτω συμβουλές.

Φρούτα και λαχανικά

Για κάθε επιπλέον 200γρ. φρούτα και λαχανικά που τρώτε την ημέρα, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου κατά το ένα τρίτο. Φροντίστε να απολαμβάνεται μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών, συμπεριλαμβάνοντας κόκκινο λάχανο,  μελιτζάνες, ντομάτες, μούρα, μπανάνες, μήλα και καρπούζι, καθώς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως γιατί είναι καλή πηγή φυτικών ινών και άλλων θρεπτικών συστατικών και παίζουν ρόλο στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και στην καλή υγεία της καρδιάς. Μπορείτε να αυξήσετε την κατανάλωση των προϊόντων ολικής αλέσεως, κάνοντας απλές αντικαταστάσεις των τροφίμων, όπως μαύρο ψωμί αντί για λευκό ή κινόα αντί για ρύζι.

Λιπαρά ψάρια 

Η κατανάλωση δύο ή περισσότερων μερίδων ψάρι την εβδομάδα, συνδέεται με 30 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου. Ειδικά τα λιπαρά ψάρια, όπως, ο σολομός και ο τόνος, περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία ελαττώνουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και μπορεί να συμβάλουν στην πήξη του αίματος. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, επίσης, μειώνουν ελαφρά  την αρτηριακή πίεση και μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη των αρρυθμιών.

Αν και δεν λείπουν οι μελέτες που θέτουν σε αμφισβήτηση τη δράση τους, ωστόσο το σίγουρο είναι ότι όσοι καταναλώνουν συχνά ψάρια όπως όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η πέστροφα, έχουν πιο βελτιωμένο καρδιαγγειακό προφίλ, σε σχέση με εκείνους που δεν τρώνε καθόλου.

Σοκολάτα

Έρευνες έχουν ανακαλύψει, ότι η κατανάλωση μέτριας ποσότητας σκούρας σοκολάτας, έχει αντιπηκτικά αποτελέσματα, τα οποία μπορεί να ωφελήσουν την καρδιαγγειακή υγεία, και μπορεί επίσης, να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα με τη μείωση της φλεγμονής. Επιπλέον, το κακάο είναι πλούσιο σε φλαβανόλες, που συμβάλλουν στη διατήρηση της υγιούς λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων, με αποτέλεσμα  να μειώνεται  ο κίνδυνος, υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη τύπου 2, νεφρικής νόσου και της άνοιας.

Μήλα

Η κατανάλωση αυτού του φρούτου, έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, από τη στεφανιαία  και τη καρδιαγγειακή νόσο. Μελέτες υποστηρίζουν ότι, όσοι καταναλώνουν συχνά μήλα, έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να υποστούν εγκεφαλικά επεισόδια, και αυτό οφείλεται στις αντιοξειδωτικές ενώσεις που βρίσκονται στα μήλα. Επιπλέον, τα μήλα είναι πλούσια σε πηκτίνη, μια μορφή διαλυτής ίνας που είναι γνωστό, ότι βοηθάει στη μείωση της χοληστερόλης.

Πράσινο Τσάι

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι εκείνοι που πίνουν 3 με 4 φλιτζάνια ή και περισσότερο τσάι την ημέρα, έχουν περίπου μισές πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή. Επίσης, το πράσινο τσάι μειώνει, σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου των ούλων, κάτι που οφείλεται στα αντιοξειδωτικά που περιέχει.

Μικρά βήματα μπορούν να φέρουν μεγάλες αλλαγές στην υγεία της καρδιάς σας. Η σωστή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, όμως πρέπει να συντρέχουν και άλλες προϋποθέσεις, όπως η σωματική δραστηριότητα και η διατήρηση φυσιολογικού βάρους.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.