5+1 πράγματα που δεν γνωρίζατε για τη γυναικεία γονιμότητα

The Jennettes
Τρίτη, 15 Ιουνίου 2021

Η 15η Ιουνίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας και φέτος είναι αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να ανοίξουμε μια τέτοια συζήτηση μετά το προσβλητικό σποτ για το 1ο πανελλήνιο συνέδριο γονιμότητας. Είναι σημαντικό μια γυναίκα να γνωρίζει πως δεν είναι η ηλικία της, εκείνη που μπαίνει εμπόδιο στη σύλληψη ενός μωρού, αλλά η σωστή και έγκαιρη ενημέρωσή για το σώμα της και τον τρόπο που αυτό λειτουργεί μέχρι να κυοφορήσει. 

Ακολουθούν μερικά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τη γυναικεία γονιμότητα και είναι σημαντικό να ανατρέχουμε σε κάποια από αυτά, κάθε φορά που μας λένε ότι πρέπει να σβήνουμε με τρόμο τα επόμενα κεράκια της τούρτας μας γιατί... "η ζωή περνάει και δεν προλάβαμε να απολαύσουμε τη μητρότητα".

1. Μετά τα 35, έχετε περισσότερες πιθανότητες σύλληψης απ' όσες νομίζατε

Πολλές γυναίκες φοβούνται ότι αν περάσουν τα 35, δύσκολα θα καταφέρουν να γίνουν μαμάδες. Όπως όμως διαβεβαιώνει η επιστημονική κοινότητα, αυτό δεν είναι αλήθεια. Σύμφωνα με την Alice Domar που ειδικεύεται στον τομέα της αναπαραγωγής στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης, "Επικρατεί η αντίληψη ότι η γονιμότητα αρχίζει να φθίνει μετά τα 35, αλλά περίπου το 10%- 30% των γυναικών αυτής της ηλικίας δυσκολεύεται να τεκνοποιήσει. Αυτό σημαίνει ότι το 70%- 90% των γυναικών αυτού του ηλικιακού γκρουπ, μπορούν να συλλάβουν ένα υγιές μωρό σε λιγότερο από έναν χρόνο προσπαθειών. 

2. Το κάπνισμα μπορεί να προσθέσει χρόνια στην αναπαραγωγική σας ηλικία

Ναι, το κάπνισμα μπορεί να προσθέσει 10 χρόνια στην ηλικία αναπαραγωγής με αποτέλεσμα μια 25χρονη καπνίστρια να έχει τις ίδιες πιθανότητες σύλληψης με μια 40χρονη μη καπνίστρια. Το αλκοόλ επηρεάζει επίσης τη γονιμότητα τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που πίνουν πολύ χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να συλλάβουν. Ο συνδυασμός μάλιστα, του τσιγάρου με το ποτό, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη γονιμότητα αλλά υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, το σώμα επιστρέφει σταδιακά στην πρότερη φάση του και τα επίπεδα γονιμότητας βελτιώνονται σημαντικά.

3. Το βάρος επηρεάζει τη γονιμότητα

Και αυτό ισχύει και για τα δύο φύλα. Το να είμαστε πολύ πάνω ή κάτω από το φυσιολογικό μας βάρος, επιβραδύνει τη γονιμότητα αλλά πάντα υπάρχει η λύση μιας ισορροπημένης διατροφής που θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και θα αυξήσει τις πιθανότητες σύλληψης. 

4. Η χαμηλή γονιμότητα μπορεί να είναι συνώνυμη και των 2 φύλων

Οι περισσότεροι είθισται να ρίχνουν τα βάρη της χαμηλής γονιμότητας στη γυναίκα. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν ισχύει στην πραγματικότητα, καθώς και οι άνδρες μπορεί εξίσου να έχουν το ίδιο πρόβλημα. Σε ένα ζευγάρι, η γυναίκα, ο άνδρας, ή και οι δύο μαζί, μπορεί να δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές οργανώσεις που μπορούν να στηρίξουν το ζευγάρι ώστε να προχωρήσει σε υιοθεσία ή να δοκιμάσει την εξωσωματική γονιμοποίηση.

5. Η καφεΐνη επηρεάζει τη γονιμότητα

Ο τρόπος ζωής που επιλέγουμε, μπορεί να παίξει δραστικό ρόλο στις δυσκολίες σύλληψης. Όπως τονίζει η Dr. Domar, "Όπως το κάπνισμα και το υπερβολικό αλκοόλ, έτσι και τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης συνδέονται με χαμηλά επίπεδα γονιμότητας τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες. Μπορείτε πάντα να ελέγχετε την ποσότητα του καφέ που πίνετε καθημερινά, για να μειώσετε τις πιθανότητες να έχετε μελλοντικά, κάποια δυσκολία στη σύλληψη του μωρού σας. 

6. Εάν είστε πάνω από 35 χρονών και προσπαθείτε 6 μήνες να συλλάβετε, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας

Εάν είστε κάτω των 35 και προσπαθείτε έναν χρόνο να συλλάβετε ή εάν είστε άνω των 35 και έχετε κάνει ήδη 6 μήνες προσπάθειας να πιάσετε μωρό, τότε καλύτερα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να σας δώσει όλες τις σωστές κατευθύνσεις.

Το κλειδί είναι να μην παραιτηθείτε και να μη βάλετε ως βασικό παράγοντα σύλληψης την ηλικία σας. Να θυμάστε πως η θετική ψυχολογία έχει θετικό πρόσημο στην προσπάθεια σας να γίνετε μαμά οπότε φροντίστε το σώμα και την ψυχή σας εάν επιθυμείτε να αποκτήσετε σύντομα αυτόν τον ρόλο! 

Δείτε ακόμη: