WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές για να μειώσετε την έντονη επιθυμία για γλυκό και να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά


Τζουλιάννα Καρνέζη

6 Αυγούστου 2021

Συμβουλές για να μειώσετε την έντονη επιθυμία για γλυκό και να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά
Είναι μεσημέρι και βιώνετε αυτή την πολύ οικεία απογευματινή πτώση της ενέργειας, που φέρνει μια έντονη επιθυμία για γλυκό .

Είναι μεσημέρι και βιώνετε αυτή την πολύ οικεία απογευματινή πτώση της ενέργειας, που φέρνει μια έντονη επιθυμία για γλυκό . Δεν είστε οι μόνοι. Πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν λιγούρες για γλυκά.

Δείτε πώς θα μειώσετε την έντονη επιθυμία για γλυκό

Πρώτα απ' όλα πρέπει να καθαρίσετε τα ντουλάπια της κουζίνας σας και δεν εννοώ πραγματικό καθάρισμα, αλλά ξεκαθάρισμα, ώστε να απαλλαχθείτε από τα γλυκά που έχετε στο σπίτι. Ίσως αυτό το κομμάτι είναι και το δυσκολότερο, αλλά αν θέλετε να μειώσετε τη ζάχαρη, πρέπει να μην έχετε τους πειρασμούς μπροστά στα μάτια σας.

Προγραμματίστε τα γεύματα και τα σνακ

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να χειριστείτε την επιθυμία για γλυκό, από το να προγραμματίσετε τα γεύματα και τα σνακ σας νωρίτερα. Εάν έχετε προετοιμάσει ένα υγιεινό γεύμα και σνακ, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να φάτε ένα κομμάτι γλυκό. Προσπαθήστε να σχεδιάζετε τα γεύματα της εβδομάδας τις Κυριακές ή την ημέρα πριν από την έναρξη της εβδομάδας εργασίας σας. Πηγαίνετε για ψώνια για ό, τι χρειάζεστε και ετοιμάστε εύκολες συνταγές.

Καταναλώστε αρκετά φρούτα

Τα φρούτα έχουν τη φυσική ζάχαρη, αλλά έχουν επίσης πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και νερό. Επιπλέον περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες επιβραδύνουν και εξισορροπούν τις επιδράσεις στο σάκχαρό σας. Αυτό αποτρέπει την αναζήτηση για ζάχαρη.

Σκεφτείτε με διαφορετικό τρόπο τα γλυκά

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν οι άνθρωποι εκπαιδεύτηκαν να βλέπουν και να ερμηνεύουν ένα από τα πιο λαχταριστά φαγητά με αρνητικό τρόπο, η επιθυμία τους μειώθηκε. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να δουν τα γλυκά:

Σα να ένιωθαν ήδη πολύ χορτασμένοι

Σα να μπορούσαν να αποθηκεύσουν το γλυκό για αργότερα

Τους είπαν για τις αρνητικές συνέπειες του φαγητού (πόνος στο στομάχι, αύξηση βάρους)

Το μυαλό σας είναι πολύ πιο δυνατό από ό, τι νομίζετε. Δεν μπορεί να βλάψει να πειραματιστείτε.

Κοιμηθείτε σωστά

Το κλειδί για να μειώσετε τη ζάχαρη είναι να κοιμάστε 6 με 7 ώρες την ημέρα, ώστε να εξισορροπήσετε τις ορμόνες σας. Μια μελέτη στο Πανεπιστημίου του Σικάγου, έδειξε ότι η αυπνία μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της λεπτίνης κατά 18% και να αυξήσει αυτά της γκρελίνης κατά 30%. Οι δυο αυτές αλλαγές από μόνες τους μπορεί να προκαλέσουν μια έντονη επιθυμία για ζαχαρούχες τροφές. Η στέρηση ύπνου όχι μόνο μπορεί να χαλάσει την ορμονική ισορροπία, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει την ικανότητας σας να αντισταθείτε στα γλυκά.

Βρείτε τι πραγματικά σας απασχολεί

Η συναισθηματική υπερφαγία είναι ο πρωταρχικός λόγος που δεν μπορείτε να μειώσετε τη ζάχαρη. Όταν είστε κουρασμένοι ή αγχωμένοι ανταμείβετε τον εαυτό σας με γλυκά.  Το πρώτο που πρέπει να κάνετε για να σπάσει αυτός ο συναισθηματικός δεσμός με τα φαγητά, είναι να συνειδητοποιήσετε ποια συναισθήματα σας οδηγούν στην υπερκατανάλωση γλυκών.

Διαχειριστείτε το στρες

Υπάρχει σχεδόν πάντα ένα συναισθηματικό στοιχείο πίσω από τους πόθους. Σίγουρα, μπορεί πραγματικά να χρειάζεστε τη σοκολάτα, επειδή σας αρέσει η γεύση ή επειδή το σάκχαρο στο αίμα σας είναι χαμηλό και χρειάζεστε μια αύξηση ενέργειας. Είναι όμως επίσης πολύ πιθανό να αρπάξετε τα μπισκότα , όταν είστε αναστατωμένοι ή αγχωμένοι από κάτι. Σκεφτείτε γιατί μπορεί να τρώτε (ή πίνετε) με σκοπό να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματά σας και να αποφύγετε την ανία. Προσπαθήστε να είστε συμπονετικοί με τον εαυτό σας και εξασκηθείτε στο να μειώσετε το στρες. 

Τα υγιή εργαλεία διαχείρισης στρες περιλαμβάνουν:

Μια βόλτα ή τρέξιμο

Γιόγκα

Διαλογισμό για λίγα λεπτά

Μερικές βαθιές ανάσες

Μιλώντας με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας

Να κάνετε κάτι δημιουργικό, όπως ζωγραφική

Πειραματιστείτε και βρείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Εάν το άγχος που αισθάνεστε είναι συντριπτικό, μιλήστε με το γιατρό σας ή έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Τέλος είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως το σώμα χρειάζεται να εκπαιδευτεί στην αλλαγή. Η απεξάρτηση από τη ζάχαρη δεν είναι εύκολη, θέλει χρόνο και υπομονή. Άλλωστε το φαγητό είναι απόλαυση και δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε ακραίες διατροφικές επιλογές, αλλά μπορούμε να απολαμβάνουμε τα πάντα, ακόμα και την αγαπημένη μας σοκολάτα, με μέτρο.