Οι άγνωστες παρενέργειες της κατανάλωσης φιστικιών

Τζουλιάννα Καρνέζη
Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2021

Τα φιστίκια είναι ένα γρήγορο, εύκολο και νόστιμο σνακ που μπορείτε να καταναλώσετε εν κινήσει ή κατά τη διάρκεια της δουλειάς. Και ο κόσμος φαίνεται να συμφωνεί επειδή είναι ο πιο δημοφιλής ξηρός καρπός σε όλο τον κόσμο. 

Αλλά παρόλο που αγαπιούνται ευρέως, είναι εξίσου υγιεινοί όσο οι άλλοι ξηροί καρποί;  

Διαβάστε για να μάθετε τις άγνωστες παρενέργειες από την κατανάλωση φιστικιών.

Μπορεί να επηρεάσουν την υγεία του ήπατός σας

Τα φιστίκια μπορεί να είναι νόστιμα, αλλά μπορεί, δυστυχώς, να είναι τοξικά επίσης. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορεί να περιέχουν αφλατοξίνη. Η αφλατοξίνη είναι ένα επικίνδυνο φυτικό υποπροϊόν μούχλας και ένα από τα πιο ισχυρά γνωστά καρκινογόνα του ήπατος. Είναι τόσο διαδεδομένο που η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) την χαρακτηρίζει ως "ανεξέλεγκτη μολυσματική ουσία".

Τα φιστίκια μπορεί να έχουν μολυνθεί από αφλατοξίνες εξαιτίας της αποθήκευσής τους για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Περιέχουν έναν αντιθρεπτικό παράγοντα

Τα φυστίκια περιέχουν μια φυτική ουσία που ονομάζεται φυτικό οξύ, η οποία μπορεί επίσης να βρεθεί και σε άλλα όσπρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και είδη ελαίων. Το φυτικό οξύ αναστέλλει μερικώς την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και το μαγγάνιο. 

Μπορεί να καταναλώσετε πολύ αλάτι

Τα φιστίκια δεν περιέχουν φυσικά πολύ αλάτι, αλλά καλό είναι να παρακολουθείτε τα επίπεδα νατρίου εάν έχετε την τάση να αγοράζετε οποιοδήποτε είδος συσκευασμένου φιστικιού.

Μια μερίδα ξηρά ψημένα φιστίκια περιέχει περίπου 150 χιλιοστόγραμμα νατρίου, το οποίο είναι το 7% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται πολύ, αλλά είναι εύκολο να ξεπεράσετε το μέγεθος της μερίδας.

Για να περιορίσετε την πρόσληψη νατρίου, δοκιμάστε να αγοράσετε αυτά που φέρουν την ένδειξη "χαμηλό νάτριο" ή "ελαφρώς αλατισμένα" ή μετρήστε τις μερίδες σας εκ των προτέρων. 

Παρόλο που τα φιστίκια έχουν κάποιες δυνητικά αρνητικές παρενέργειες, μπορούν ακόμα να είναι ένα αρκετά υγιεινό σνακ. Τα φιστίκια περιέχουν υψηλά επίπεδα ακόρεστων λιπαρών, φυτικών ινών , βιταμίνης Ε, φυλλικού οξέος και καλίου. Όπως γνωρίζουμε περιέχουν επίσης θρεπτικά συστατικά όπως ψευδάργυρο και μαγνήσιο, αλλά το φυτικό οξύ μπορεί να περιορίσει αυτά τα επίπεδα.

Επίσης λόγω των θρεπτικών συστατικών και των βιταμινών που βρίσκονται στα φιστίκια, όσοι τα καταναλώνουν συχνά (μαζί με άλλους ξηρούς καρπούς) έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, από εκείνους που δεν τα τρώνε καθόλου.