9 συνήθειες που καλό θα ήταν να αποφεύγετε μετά τα 50

Τζουλιάννα Καρνέζη
Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2021

Η φθορά του χρόνου είναι αναπόφευκτη και όμως είναι δύσκολο να παραδεχτεί κανείς ότι συμβαίνει. Μέσα σας, νιώθετε σαν να είστε ακόμα 24 ετών -θέλοντας να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη ζωή. Κι όμως το σώμα σας δεν είναι το ίδιο όπως παλιά. Και η αναγνώριση αυτού μπορεί να σώσει τη ζωή σας. Γι' αυτό καλό είναι να αλλάξετε μερικές συνήθειες, έτσι ώστε να συνεχίσετε να έχετε υγεία και ευεξία. Πάμε να δούμε ποιες είναι αυτές:

Το κάπνισμα είναι ακόμα χειρότερο για εσάς καθώς μεγαλώνετε

Γνωρίζετε ότι το κάπνισμα δεν είναι καλό για την υγεία, ξέρατε όμως ότι είναι ακόμα πιο επικίνδυνο για εσάς μετά τα 50; Καθώς μεγαλώνουμε, η ανοσία αρχίζει να μειώνεται. Το κάπνισμα μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στους πνεύμονες και στην υγεία σας καθώς το ανοσοποιητικό σύστημα αρχίζει να εξασθενεί.

Καταναλώνετε συχνά φάρμακα όταν δεν συντρέχει σοβαρός λόγος

Καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να μεγαλώνουν, δημιουργείται η νοοτροπία ότι τα φάρμακα είναι απαραίτητα. Όμως αυτή η συνήθεια μπορεί να οδηγήσει σε άλλες επιπλοκές. Για παράδειγμα εάν έχετε έναν ελαφρύ πονοκέφαλο ή πόνο στις αρθρώσεις που μπορεί να περάσει χωρίς τη βοήθεια φαρμάκων, δεν χρειάζεται να καταφύγετε σε αυτά.

Αγνοείτε μικρά ζητήματα υγείας 

Μην αγνοείτε τον πονόδοντο, τους πόνους στις αρθρώσεις, τον πονοκέφαλο ή τον επίμονο βήχα. Ορισμένα ζητήματα υγείας όσο μικρά κα αν είναι μπορεί να μετατραπούν σε μια περίπλοκη κατάσταση καθώς αρχίζουμε να μεγαλώνουμε. Οπότε κλείστε ραντεβού με τον γιατρό σα, για να λάβετε την απαραίτητη διάγνωση.

Έχετε ακανόνιστο πρόγραμμα ύπνου

Ο ύπνος είναι η πιο σημαντική δραστηριότητα κυρίως όταν κλείσετε τα 50. Καθώς αρχίζουμε να μεγαλώνουμε το σώμα αρχίζει να κουράζεται και να εξαντλείται πολύ γρήγορα. Γι αυτό το να έχετε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στον ύπνο είναι πολύ σημαντικό. 

Έχετε σταματήσει να είστε δραστήριοι και να ασκείστε  

Η άσκηση είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή γήρανση. Βοηθά στην πρόληψη ασθενειών και μπορεί να έχει επίσης πολλά ψυχικά οφέλη. Ένας λόγος που η άσκηση είναι τόσο σημαντική είναι ότι όσο μεγαλώνουμε γινόμαστε πιο επιρρεπείς σε καθιστικές συμπεριφορές, ενώ οι μύες αρχίζουν να φθείρονται. Αυτό είναι γνωστό ως σαρκοπενία. Καθώς η σαρκοπενία προχωρά, δεν είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε τις δραστηριότητες που κάναμε κάποτε. 

Πιέζετε τον εαυτό σας να δράσει σα να είστε νεότεροι

Στην ηλικία των 50, η ροή του αίματος έχει ήδη αρχίσει να μειώνεται. Οι γυναίκες φτάνουν στην περίοδο της εμμηνόπαυσης και οι άνδρες βιώνουν σταδιακή μείωση της τεστοστερόνης. Το σώμα περνά από αρκετές αλλαγές. Καλώς ή κακώς, δεν μπορείτε να κάνετε αυτά που κάνατε στα 20 -και αυτό σημαίνει ότι ούτε το σώμα σας μπορεί.

Περνάτε χρόνο στον ήλιο χωρίς να προστατεύετε τα μάτια σας

Η υπεριώδης ακτινοβολία (UV) από τον ήλιο μπορεί να βλάψει την επιφάνεια του ματιού σας, τον φακό και τον κερατοειδή. Ευτυχώς, η προστασία των ματιών σας από την υπεριώδη ακτινοβολία είναι  πολύ εύκολη, αφού το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να φοράτε γυαλιά ηλίου και καπέλα και να αποφεύγετε να κοιτάτε απευθείας στον ήλιο. Βεβαιωθείτε ότι τα γυαλιά ηλίου σας μπλοκάρουν το 100% του φωτός UVA και UVB.

Σταματάτε να κάνετε τακτικές οφθαλμολογικές εξετάσεις

Η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας (AMD) είναι η κύρια αιτία τύφλωσης σε άτομα άνω των 50 ετών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η AMD είναι αποτέλεσμα της επιδείνωσης του κεντρικού τμήματος του αμφιβληστροειδούς ή της ωχράς κηλίδας. Γι αυτό είναι σημαντικό να κάνετε τακτικές οφθαλμικές εξετάσεις προληπτικά για να προστατέψτε την όρασή σας. 

Αγνοείτε τον αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων
 
Ο κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις αυξάνεται καθώς μεγαλώνουμε, επομένως η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής είναι το κλειδί. Απολαύστε ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που είναι ωφέλιμα για την καρδιά.