WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές για να προστατέψετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να μην αρρωστήσετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

4 Δεκεμβρίου 2021

Συμβουλές για να προστατέψετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να μην αρρωστήσετε

Με τις ανησυχίες για την παγκόσμια υγεία, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τους καλύτερους τρόπους για να ανταποκριθείτε με σύνεση και επίγνωση. Άλλωστε, πρέπει να φροντίζουμε όχι μόνο τον εαυτό μας, αλλά και ο ένας τον άλλον σε πιο αστική και παγκόσμια κλίμακα.

Γι αυτό και παρακάτω σας δίνουμε μερικές συμβουλές για το πώς να προστατέψετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. 

Ακούστε τους ειδικούς, όχι τις φήμες

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς να διαφοροποιούμε την αλήθεια από τη μυθοπλασία και τις αξιόπιστες πηγές από τις αβάσιμες απόψεις. Προσέξτε τις πηγές από τις οποίες λαμβάνετε τις πληροφορίες σας, ειδικά όταν πρόκειται για την υγεία σας.

Οι καλύτεροι πόροι για τις συνεχείς εξελίξεις είναι το CDC και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ). Στη συνέχεια, για ενημερωμένη τοπική κάλυψη και πρωτόκολλα στην περιοχή σας, ανατρέξτε σε επίσημους, έγκυρους πόρους. Επικεντρωθείτε επίσης σε συμβουλές και πληροφορίες από τους ειδικούς, αντί σε εικασίες. 

Διατροφικές επιλογές

Οι διατροφικές σας επιλογές είναι ένας από τους σημαντικότερους καθοριστικούς παράγοντες για τη συνολική υγεία. Εκτός από το να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή, μπορείτε να προσθέσετε περισσότερα τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

Δώστε στο έντερό σας προβιοτικά. Θα επωφεληθείτε από τα καλά βακτήρια ενώ θα αποτρέψετε τα κακά, ενισχύοντας έτσι τα επίπεδα αντισωμάτων και την ανοσολογική σας απόκριση.

Προσθέστε περισσότερη βιταμίνη C και D καθημερινά για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Επιπλέον, η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων του κρυολογήματος , ενώ η βιταμίνη D μπορεί να ενισχύσει τη διάθεσή σας.

Τρόπος ζωής

Είναι σημαντικό να πλένετε τα χέρια σας σωστά και συχνά, για να αποτρέψετε τα επιβλαβή παθογόνα. Αποφύγετε τις μεγάλες συγκεντρώσεις και τους δημόσιους χώρους και εργαστείτε από το σπίτι εάν η δουλειά σας το επιτρέπει.
Επισκεφτείτε τον γιατρό σας για να λάβετε σωστή διάγνωση, εάν αισθάνεστε άρρωστοι και στη συνέχεια μείνετε στο σπίτι μέχρι να αναρρώσετε πλήρως.

Μείνετε ήρεμοι 

Για να λέμε την αλήθεια, είναι φυσικό να ανησυχείτε για την υγεία σας αλλά και των αγαπημένων σας. Ωστόσο, είναι μια άλλη κατάσταση να ανησυχείτε σε υπερβολικό βαθμό. Άλλωστε, το στρες έχει αποδειχθεί ότι αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, μειώνοντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων που προστατεύουν από τα αντιγόνα (επιβλαβή ξένα σώματα). Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να παραμείνετε ήρεμοι ενώ μένετε ενημερωμένοι.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν αρκετοί χρήσιμοι τρόποι για να μειώσετε το άγχος και να έχετε θετική διάθεση:

Επιμείνετε σε υγιεινές ρουτίνες.

Διαλογιστείτε και εξασκηθείτε στην ευγνωμοσύνη για να χαλαρώσετε.

Διαβάστε το αγαπημένο σας βιβλίο, μάθετε ένα νέο χόμπι.

Εν κατακλείδι μείνετε ήρεμοι αλλά και ενημερωμένοι για να προστατεύσετε καλύτερα τη δική σας ασυλία καθώς και των άλλων, λαμβάνοντας ταυτόχρονα προληπτικά μέτρα στη διατροφή και τον τρόπο ζωής σας.