WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Εύκολοι τρόποι για να τρώτε υγιεινά, εάν δεν σας αρέσουν τα λαχανικά


Τζουλιάννα Καρνέζη

5 Δεκεμβρίου 2021

Εύκολοι τρόποι για να τρώτε υγιεινά, εάν δεν σας αρέσουν τα λαχανικά
Τα λαχανικά είναι ένα από τα σπάνια τρόφιμα που αναγνωρίζονται παγκοσμίως ως υγιεινά.

Έχουν τεράστια οφέλη για την υγεία και θα ήταν ιδανικό να έχουν μια θέση στο πιάτο μας.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι πολλοί άνθρωποι δεν τα απολαμβάνουν πραγματικά. Μπορεί να μην τους αρέσει η γεύση τους, η υφή τους ή να μην έχουν ιδέα πώς να τα μαγειρέψουν. Ευτυχώς όμως, υπάρχουν μερικοί τρόποι για να τρώτε υγιεινά, ακόμα και όταν δεν σας αρέσουν τα λαχανικά. Δείτε πώς θα το πετύχετε.

Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά λαχανικά, που πιθανότατα υπάρχει κάποιο που σας αρέσει ή τουλάχιστον το ανέχεστε .

Το πιθανότερο είναι ότι δεν έχετε δοκιμάσει πολλά από αυτά για πολύ καιρό και βασίζεστε απλώς σε μακρινές παιδικές αναμνήσεις. Ξεκινήστε δοκιμάζοντας λαχανικά που μπορεί να σας φαίνονται πιο οικεία, όπως καρότα, πράσινα φασόλια, αγγούρια, μπρόκολο, αβοκάντο ή ντομάτες (ναι, τα τελευταία είναι τεχνικά φρούτα, αλλά τρώγονται ως λαχανικά), και τα οποία δεν είναι τόσο πικρά.

Η πικρή γεύση μπορεί να είναι πραγματικά δυσάρεστη για πολλούς ανθρώπους, καθώς διαθέτουν «το γονίδιο της πικρής γεύσης», δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γευτούν μια συγκεκριμένη χημική ουσία στα λαχανικά που άλλοι άνθρωποι δεν μπορούν.

Αν βρείτε μερικά λαχανικά που σας αρέσουν, κρατήστε τα. Αν δεν έχετε βρει, μην τα παρατήσετε ακόμα.

Ο τρόπος που τα μαγειρεύετε μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Φυσικά, αν τρώτε ωμό μπρόκολο ή λαχανάκια Βρυξελλών στον φούρνο μικροκυμάτων, μπορώ να καταλάβω γιατί δεν σας αρέσουν τα λαχανικά. Αντ αυτού δοκιμάστε να τα ψήσετε στον φούρνο ή να τα μαγειρέψετε στο wok. Πειραματιστείτε με διαφορετικούς τρόπους μαγειρέματος για να δείτε τι προτιμάτε.

Υπάρχουν επίσης πολλά πράγματα που μπορείτε να προσθέσετε στα λαχανικά για να τα κάνετε πιο εύγευστα. Για παράδειγμα, νομίζω ότι κάθε λαχανικό έχει καλύτερη γεύση με λίγο ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Μπορείτε να πειραματιστείτε με διάφορα μπαχαρικά, βότανα και καρυκεύματα για να εμπλουτίστε τη γεύση.

Το να ανακατέψετε λίγη σάλτσα για να περιχύσετε στα λαχανικά σας μπορεί επίσης να είναι μια καλή ιδέα. Είναι καλύτερα να τρώτε λαχανικά με σάλτσα (αρκεί να μην είναι πνιγμένα σε αυτή) και να τα απολαμβάνετε πραγματικά, παρά να μην τα φάτε καθόλου. Η αγαπημένη μου είναι η σάλτσα κάρυ.

Εάν αυτές οι συμβουλές εξακολουθούν να μην σας πείθουν, μια άλλη λύση είναι να βάλετε τα λαχανικά κρυφά στα συνηθισμένα σας γεύματα. Εδώ είναι μερικοί τρόποι:

- Βάλτε τα στα smoothies σας. Η προσθήκη μερικών φύλλων σπανακιού ή λάχανου στο συνηθισμένο σας smoothie, θα αλλάξει το χρώμα, αλλά όχι τη γεύση: είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παίρνετε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, χωρίς να το καταλαβαίνετε.

- Βάλτε τα στο σάντουιτς σας. Ξεκινήστε προσθέτοντας μερικά λαχανικά στο σάντουιτς και αυξήστε σταδιακά την ποσότητα. Θα εκπλαγείτε με την ποσότητα μαρουλιού, ντομάτας, κρεμμυδιών και αγγουριών που μπορείτε να φάτε με αυτό τον τρόπο.

- Ανακατέψτε τα στα γεύματά σας. Υπάρχουν τόσες πολλές συνταγές που περιλαμβάνουν λαχανικά και που δεν φαίνονται καν ότι είναι εκεί. Μπορείτε να αναμίξετε τα κολοκυθάκια με τα μακαρόνια σας, να προσθέσετε καρότα στους κεφτέδες ή να προσθέσετε κρεμμύδια σε οποιοδήποτε πιάτο.

- Κάντε τα σούπα. Μερικές φορές, η υφή των λαχανικών είναι πιο δυσάρεστη από τη γεύση. Αυτό μπορεί εύκολα να διορθωθεί ανακατεύοντάς τα σε μια ωραία ζεστή σούπα. Φροντίστε να τα ανακατέψετε με τα αγαπημένα σας υλικά και να προσθέσετε μερικά μπαχαρικά και καρυκεύματα.

- Βουτήξτε τα σε χούμους και γκουακαμόλε ή βασικά σε οποιαδήποτε σάλτσα ντιπ που απολαμβάνετε. Είναι καλύτερα να απολαύσετε μερικές χορτοφαγικές βουτιές παρά καθόλου λαχανικά.

Πώς θα λάβετε τα θρεπτικά συστατικά από άλλες πήγες

Ενώ τα λαχανικά είναι εξαιρετικά υγιεινά και αξίζουν μια θέση στο πιάτο σας, ωστόσο εάν δεν σας αρέσουν καθόλου, είναι σημαντικό να λαμβάνετε τα θρεπτικά συστατικά από άλλες πηγές.

Ο πρώτος τρόπος είναι τρώγοντας φρούτα. Τα φρούτα και τα λαχανικά συχνά ομαδοποιούνται όταν συζητούνται τα οφέλη τους: και τα δύο είναι καταπληκτικά για την υγεία σας.

Επίσης μπορείτε να δοκιμάσετε τα αμυλούχα λαχανικά, όπως οι πατάτες, οι γλυκοπατάτες, ο αρακάς και το καλαμπόκι, τα οποία απολαμβάνονται συχνά περισσότερο, από τα μη αμυλούχα λαχανικά. Τέλος τα όσπρια , όπως οι φακές, τα φασόλια και τα ρεβίθια, περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται και στα λαχανικά.

Εδώ είναι μερικά θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα λαχανικά και που μπορείτε να τα βρείτε και σε άλλα τρόφιμα:

- Οι φυτικές ίνες βρίσκονται στα λαχανικά, αλλά μπορούν επίσης να βρεθούν σε φρούτα και τροφές ολικής αλέσεως.

- Η βιταμίνη Β9, βρίσκεται στα σπαράγγια, το σπανάκι, το μπρόκολο ή το αβοκάντο. Μπορεί επίσης να βρεθεί σε φακές, μάνγκο, γλυκό καλαμπόκι ή πορτοκάλια.

- Η βιταμίνη C , που βρίσκεται στο μπρόκολο και η πιπεριά, μπορεί να βρεθεί στα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, το πεπόνι, το γκρέιπφρουτ και τις φράουλες.

- Η βιταμίνη Ε, που βρίσκεται στο αβοκάντο, το σπανάκι ή το μπρόκολο, μπορεί επίσης να βρεθεί στο ελαιόλαδο, το ακτινίδιο, τα αμύγδαλα ή τους ηλιόσπορους.

- Η βιταμίνη Κ , που βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, μπορεί επίσης να βρεθεί στα ακτινίδια, τα δαμάσκηνα και τα βατόμουρα.

- Τα καροτενοειδή (πηγή βιταμίνης Α), που βρίσκονται στις ντομάτες, τα καρότα, τις πιπεριές, τα σπαράγγια, την κολοκύθα και τις γλυκοπατάτες, μπορούν επίσης να βρεθούν στα ροδάκινα, το ροζ γκρέιπφρουτ, τα βερίκοκα, τα μάνγκο και το καρπούζι.

- Το κάλιο, που βρίσκεται στα πράσινα παντζάρια, το αβοκάντο, τα λευκά μανιτάρια και τις ντομάτες, μπορεί επίσης να βρεθεί στις πατάτες, τις μπανάνες, τα λευκά φασόλια και τον σολομό.

- Το μαγνήσιο , που βρίσκεται στο σπανάκι, στα φασόλια lima ή στο αβοκάντο, μπορεί επίσης να βρεθεί στις μπανάνες, τον τόνο, τη μαύρη σοκολάτα, τα αμύγδαλα ή το καστανό ρύζι.

Ακολουθούν μερικές ακόμη συμβουλές που θα διευκολύνουν την πρόσληψη λαχανικών:

Αγοράστε μερικά κατεψυγμένα ή κονσερβοποιημένα λαχανικά, έτσι ώστε να γλυτώσετε την ταλαιπωρία να τα κόψετε.

Μια μέρα που νιώθετε το κίνητρο να φάτε πιο υγιεινά, μαγειρέψτε μερικά γεύματα με κρυμμένα λαχανικά και διατηρήστε τα στο ψυγείο ή στην κατάψυξή σας. Είναι πολύ πιο πιθανό να φάτε τα λαχανικά όταν είναι ήδη όλα έτοιμα.

Συνεχίστε την προσπάθεια. Μπορεί να μην σας αρέσουν τα λαχανικά όταν τα δοκιμάζετε για πρώτη φορά, αλλά είναι σημαντικό να συνεχίσετε να δοκιμάζετε και κάποια που δεν έχετε ξαναφάει. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί. Για παράδειγμα, δεν μου αρέσουν τα αντίδια, αλλά όταν τα συνδυάζω με μέλι πραγματικά τα απολαμβάνω.

Δεν χρειάζεται να σας αρέσουν όλα. Το να βρείτε μερικά λαχανικά που σας αρέσουν και να τα τρώτε συχνά με διαφορετικούς τρόπους είναι μια καλή αρχή. Φυσικά δεν χρειάζεται να πιέζετε τον εαυτό σας να τα τρώτε όλα.

Και τέλος εάν δεν τα ανέχεστε με τίποτα, μπορείτε πάντα να λαμβάνετε τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα λαχανικά από διαφορετικές πηγές.