WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι να τρώτε όταν έχετε κρυολόγημα, γρίπη, συνάχι (και τι να αποφεύγετε)


Τζουλιάννα Καρνέζη

16 Δεκεμβρίου 2021

Τι να τρώτε όταν έχετε κρυολόγημα, γρίπη, συνάχι (και τι να αποφεύγετε)
pexels/everton nobrega
Ακολουθεί μια λίστα με τα καλύτερα τρόφιμα που πρέπει να τρώτε όταν έχετε κρυολόγημα, γρίπη ή συνάχι, για γρήγορη ανάρρωση, καθώς και τα τρόφιμα που καλό θα ήταν να αποφεύγετε.

Πολλές φορές όταν είστε άρρωστοι, το τελευταίο πράγμα που θέλετε να σκεφτείτε είναι το φαγητό. Εξάλλου, ο βήχας, το φτέρνισμα, οι πονοκέφαλοι, η απώλεια όρεξης και πολλά άλλα μπορούν να κάνουν το φαγητό δυσάρεστο. Ωστόσο, ο τρόπος που τρέφετε το σώμα σας μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά.

Έτσι λοιπόν την επόμενη φορά που θα νιώσετε ότι έχετε κρυολόγημα, γρίπη ή συνάχι ανατρέξτε στην παρακάτω λίστα.

Νερό και υγρά

Ο πυρετός, η ναυτία, η διάρροια και ο έμετος μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντική απώλεια υγρών και στην αφυδάτωση. Το να πίνετε άφθονο νερό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το σώμα σας ενυδατωμένο και μπορεί να αποτρέψει την κούραση που συχνά προκύπτει από την αφυδάτωση.

Σούπες και ζωμοί

Αποδεικνύεται ότι η μαμά μας που μας έφερνε ένα μπολ με ζεστή σούπα κοτόπουλου είχε δίκιο.

Η κατανάλωση ζεστών υγρών μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα της ρινικής βλέννας… κάτι που ισοδυναμεί με λιγότερη συμφόρηση.

Επίσης οι σούπες και οι ζωμοί είναι εύκολο να χωνευτούν και συνυπολογίζονται στην πρόσληψη υγρών, γι αυτό και σας ενυδατώνουν.

Τσάι από βότανα

Παρόμοια με τις ζεστές σούπες και τους ζωμούς, το ζεστό τσάι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συμφόρησης. Τα τσάγια μπορεί επίσης να είναι ιδιαίτερα καταπραϋντικά και να σας βοηθήσουν στη διαδικασία της ανάρρωσης.

Πολλά αφεψήματα από βότανα περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες μπορεί να υποστηρίξουν τον οργανισμό καθώς το ανοσοποιητικό σύστημα δουλεύει για να ξεπεράσει τις ασθένειες. Επιπλέον, το τσάι μπορεί να βοηθήσει στην ενυδάτωση.

Μέλι

Ο βήχας πολλές φορές προκαλεί ερεθισμό και φλεγμονή στον λαιμό και το μέλι μπορεί να καταπραΰνει από τον πόνο, τον κνησμό ή τη ξηρότητα.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για όταν είστε άρρωστοι χάρη στις αντιικές, αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Το τζίντζερ βοηθά επίσης σημαντικά στην πρόληψη ασθενειών του ανώτερου αναπνευστικού .

Εκτός από το να απολαμβάνετε το τσάι τζίντζερ , δοκιμάστε να προσθέσετε ωμή ρίζα τζίντζερ σε smoothies, σούπες ή ζωμό.

Δίαιτα brat

Η δίαιτα brat αποτελεί μια εύκολη λύση για την αντιμετώπιση της διάρροιας, της γαστρεντερίτιδας και γενικότερα οποιασδήποτε στομαχικής ενόχλησης. Οι τροφές που περιλαμβάνει περιέχουν λίγες πρωτεΐνες, λίγα λιπαρά και λίγες φυτικές ίνες, όπως μπανάνες, ρύζι, πουρές μήλου και φρυγανισμένο ψωμί, οι οποίες θεωρούνται εύπεπτες και ανακουφιστικές για το ταλαιπωρημένο στομάχι.

Τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγετε όταν είστε άρρωστοι

Γενικά, οι κύριες τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε άρρωστοι περιλαμβάνουν:

  • Τηγανητά φαγητά

  • Πικάντικα φαγητά

  • Ζαχαρούχα προϊόντα

Αν και εύγευστα, τα παραπάνω τρόφιμα δεν παρέχουν στο σώμα σας τα θρεπτικά που χρειάζεστε, ειδικά όταν έχετε κρυολόγημα, γρίπη, συνάχι.

Τέλος, αποφύγετε το αλκοόλ όταν είστε άρρωστοι, γιατί μπορεί να σας αφυδατώσει περαιτέρω ή να επιδεινώσει τα συμπτώματά σας, καθιστώντας πιο δύσκολο για το σώμα σας να καταπολεμήσει την ασθένεια.

Συμπερασματικά, οι σωστές τροφές μπορούν να δώσουν στο σώμα σας την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να καταπολεμήσει την ασθένεια πιο αποτελεσματικά.

Ωστόσο, η διατροφή είναι μόνο μία από τις πολλές απαραίτητες τακτικές για να ξεπεράσετε τα κρυολογήματα, τον πυρετό ή τη γρίπη και δεν θα πρέπει να τη χρησιμοποιείται αντί των φαρμάκων που σας έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός σας.

Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η έρευνα παραμένει ακόμα μικτή σχετικά με το τι πρέπει να τρώτε όταν είστε άρρωστοι για να μειώσετε τα συμπτώματα όπως το κρυολόγημα, ο πυρετός και η γρίπη. Ωστόσο, η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το σώμα σας δυνατό όσο η ασθένεια συνεχίζει την πορεία της.