WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ο μεσημεριανός ύπνος κάνει καλό στην υγεία μας, σύμφωνα με μια νέα έρευνα


Τζουλιάννα Καρνέζη

2 Ιανουαρίου 2022

Ο μεσημεριανός ύπνος κάνει καλό στην υγεία μας, σύμφωνα με μια νέα έρευνα
pexels
Πολλοί από εμάς ζηλεύουμε εκείνους που μπορούν να κοιμηθούν το μεσημέρι, έστω για μια ώρα.

Τώρα όμως έχουμε έναν επιπλέον λόγο να ζηλέψουμε τον μεσημεριανό ύπνο, αφού μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Archives of Internal Medicine, επισημαίνει πως ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων καθώς και καρδιακών προσβολών.

Η μελέτη περιελάμβανε 3.462 άτομα που ζούσαν στη Λωζάνη, τα οποία δεν είχαν ιστορικό καρδιαγγειακών παθήσεων κατά την έναρξη της έρευνας. Οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας μεταξύ 35 και 75 ετών και ανέφεραν τη συχνότητα που κοιμόντουσαν, ενώ μελετήθηκαν μέχρι και τον Απριλίου του 2017.

Η ανάλυση έδειξε ότι τα άτομα που κοιμόντουσαν το μεσημέρι μια με δύο φορές την εβδομάδα, αντιμετώπιζαν μειωμένο κίνδυνο κατά 48% για έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή ανεπάρκεια, σε σύγκριση με εκείνους δεν κοιμόντουσαν καθόλου το μεσημέρι.

Αυτή η σύνδεση φάνηκε μάλιστα να ισχύει ακόμη και όταν ελήφθησαν υπόψη άλλοι παράγοντες όπως η ηλικία, η διάρκεια του νυχτερινού ύπνου αλλά και παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά επεισόδια όπως η υπέρταση και η υψηλή χοληστερόλη.

Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως αν και ακόμα τα ερωτήματα είναι περισσότερα από τις υπάρχουσες απαντήσεις, έχει έρθει η ώρα να αποκαλυφθεί η σημασία του μεσημεριανού ύπνου στην γενική υγεία.