WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε πραγματικά κατά τη διάρκεια της άσκησης;


Τζουλιάννα Καρνέζη

3 Ιανουαρίου 2022

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε πραγματικά κατά τη διάρκεια της άσκησης;
Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη ζωή και την καλή υγεία. Δεν είναι τυχαίο ότι το νερό χαρακτηρίζεται πηγή ζωής, αφού είναι το δεύτερο απαραίτητο συστατικό για τη ζωή μας μετά το οξυγόνο.

Όταν ασκείστε, χάνετε νερό μέσω του ιδρώτα, γι' αυτό είναι σημαντικό να το έχετε στη διάθεσή σας ενώ γυμνάζεστε. Όσο νερό κι αν χάσετε κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης, είναι σημαντικό να το αντικαταστήσετε για να αποφύγετε την αφυδάτωση, γιατί όταν είστε αφυδατωμένοι διατρέχετε υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού και η απόδοσή σας μπορεί να μειωθεί. Επιπλέον, μπορεί να αισθανθείτε αδυναμία ή να ζαλιστείτε.

Το πότε και πόσο νερό να πιείτε κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, γιατί αν περιμένετε έως ότου διψάσετε είναι κακός δείκτης όσον αφορά τη διατήρηση της ενυδάτωσης. Για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη της γυμναστικής, είναι απαραίτητο να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετό νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνησή σας.

Το American Council on Exercise (ACE) συνιστά να πίνετε από 400 με 500 ml νερό μερικές ώρες πριν την προπόνησή σας. Ενώ κατά τη διάρκεια της άσκησης θα πρέπει να στοχεύετε μεταξύ 100 έως 200 ml για κάθε 10 έως 20 λεπτά. Όταν τελειώσετε τη γυμναστική, πιείτε 200 ml νερό μέσα σε 30 λεπτά και 450 ml για κάθε κιλό που χάσατε κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας.

Τέλος είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως όταν είστε καλά ενυδατωμένοι, μπορείτε να ασκείστε για περισσότερη ώρα και με μεγαλύτερη ένταση χωρίς να εξαντλείστε.