WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αλάτι: Πόσο χρειάζεται να καταναλώνουμε κάθε μέρα;


Τζουλιάννα Καρνέζη

8 Ιανουαρίου 2022

Αλάτι: Πόσο χρειάζεται να καταναλώνουμε κάθε μέρα;
pexels
Το νάτριο, δηλαδή το αλάτι, υπάρχει παντού ακόμη και σε τρόφιμα που ίσως δεν περίμενε κανείς. Γι αυτό πριν απολαύσετε τα αγαπημένα σας σνακ, αξίζει να σκεφτείτε πόσο αλάτι χρειάζεται να καταναλώνετε την ημέρα.

Τι είναι το νάτριο; Το νάτριο, που βρίσκεται κυρίως στο αλάτι, είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό, το οποίο λειτουργεί ταυτόχρονα ως ορυκτό και ως ηλεκτρολύτης και διατηρεί το σώμα σας σε ισορροπία βοηθώντας:

  • Στη διατήρηση της λειτουργίας των νεύρων και των μυών

  • Στην ισορροπία του νερού στο σώμα

Παρόλο όμως που το νάτριο παίζει αναπόσπαστο ρόλο στη λειτουργία του σώματός σας, η υπερβολική ποσότητα μπορεί να διαταράξει αυτή την ισορροπία.

Πόσο νάτριο χρειάζεστε πραγματικά την ημέρα;

Εάν είστε υγιής ενήλικας, στοχεύστε σε όχι περισσότερα από 2.300 χιλιοστόγραμμα για την ημερήσια ποσότητα νατρίου σας.. Στην πραγματικότητα, πρόκειται μόνο για ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Πολλοί από εμάς τρώμε πολύ παραπάνω και είναι λογικό αφού το αλάτι κρύβεται σε τροφές που ίσως δεν περίμενε κανείς, όπως κατεψυγμένα λαχανικά , ψωμιά και ακόμη και στα φακελάκια τσαγιού. Επομένως, η διακοπή της υπερβολικής ποσότητας αλατιού απαιτεί λίγη προσοχή.

Η μείωση της πρόσληψης αλατιού μπορεί να βοηθήσει:

  • Στη χαμηλή πίεση αίματος

  • Στην προστασία της οστικής πυκνότητας

  • Στη μείωση της φλεγμονής των αρθρώσεων

Δείτε μερικούς απλούς τρόπους για να λαμβάνετε λιγότερο αλάτι

Ελέγξτε τις ετικέτες. Δεν είστε σίγουροι πόσο αλάτι περιέχει ένα συγκεκριμένο φαγητό; Ξεκινήστε βλέποντας την ετικέτα. Ίσως εκπλαγείτε με αυτό που θα δείτε. Ακριβώς επειδή μια ετικέτα λέει "χωρίς πρόσθετο αλάτι" ή "ανάλατο" δεν σημαίνει ότι το τρόφιμο είναι χαμηλό σε νάτριο. Γι' αυτό είναι σημαντικό να επιλέγετε τροφές με λιγότερο από 400 mg νατρίου ανά μερίδα.

Επιλέξτε φρέσκες τροφές. Θέλετε έναν ευκολότερο τρόπο να περιορίσετε το αλάτι; Μαγειρέψτε με φρέσκα υλικά όπου είναι δυνατόν. Μαγειρεύοντας μόνοι σας τα γεύματα, μπορείτε να ελέγξετε την ποσότητα νατρίου που έχει το πιάτο σας.

Μειώστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Τα προσυσκευασμένα ή επεξεργασμένα τρόφιμα είναι συχνά πλούσια σε νάτριο. Και πολλά από αυτά δεν έχουν αλμυρή γεύση, καθιστώντας πιο δύσκολο να κρίνουμε την περιεκτικότητά τους σε αλάτι.

Δοκιμάστε άλλα καρυκεύματα. Δεν χρειάζεται να τρώτε άγευστα φαγητά αν προσέχετε το αλάτι. Υπάρχει μια πληθώρα καρυκευμάτων που μπορείτε να βάλετε στο φαγητό σας και να γίνει πεντανόστιμο.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να αντικαταστήσετε το αλάτι με αυτές τις νόστιμες εναλλακτικές:

  • Σκόρδο

  • Μείγματα μπαχαρικών χωρίς νάτριο

  • Φρέσκα βότανα

  • Σκόνη κρεμμυδιού

  • Ξύδι με άρωμα

  • Καπνιστή πάπρικα

Όταν είστε έτοιμοι να μειώσετε το αλάτι, ξεκινήστε αργά. Οι σταδιακές αλλαγές θα σας βοηθήσουν να υιοθετήσετε μακροπρόθεσμα μια διατροφή χαμηλή σε αλάτι. Κάντε προσαρμογές αργά, για να δώσετε στους γευστικούς κάλυκες σας την ευκαιρία να συνηθίσουν την αλλαγή.

Και ενώ ο ουρανίσκος σας προσαρμόζεται, διασκεδάστε βρίσκοντας νέα καρυκεύματα και γεύσεις που απολαμβάνετε.