WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα top 4 λαχανικά που βοηθούν στην πέψη


Τζουλιάννα Καρνέζη

14 Ιανουαρίου 2022

Τα top 4 λαχανικά που βοηθούν στην πέψη
Pexels
Το να συμπεριλάβετε μια ποικιλία λαχανικών στη διατροφή σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε την ικανότητα του σώματός σας να επεξεργάζεται αποτελεσματικά τα θρεπτικά συστατικά.

Είτε πρόκειται για πρήξιμο, αέρια, διάρροια ή δυσκοιλιότητα, η επίτευξη της υγιούς πέψης είναι ένα από τα πιο συχνά θέματα που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους.

Ενώ ήδη γνωρίζουμε ότι τα πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα βοηθούν τη διαδικασία της πέψης, τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το ποια είναι τα λαχανικά που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση του πεπτικού συστήματος. Τόσο τα φρούτα όσο και τα λαχανικά είναι γνωστά για την περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, ωστόσο υπάρχουν μερικά βασικά λαχανικά που έχουν «ιδιαίτερη» επίδραση στην πέψη.

Ανάλογα με το πεπτικό σας σύστημα, τη μικροχλωρίδα του εντέρου και την ανοχή στις φυτικές ίνες, η κατανάλωση φυτικών ινών μπορεί είτε να σας κάνει να νιώθετε χορτάτοι είτε να σας προκαλέσει στομαχικά προβλήματα. Το κλειδί όταν αυξάνετε τις φυτικές ίνες στη διατροφή σας, είναι να τις παίρνετε αργά και σταθερά, δίνοντας στο σώμα σας αρκετό χρόνο και χώρο για να συνηθίσει αυτή την αύξηση.

Παρακάτω θα δούμε τα καλύτερα λαχανικά για εύκολη πέψη

Αγκινάρες

Μια μέτρια αγκινάρα έχει σχεδόν επτά γραμμάρια φυτικών ινών.

Οι αγκινάρες παρέχουν επίσης πρεβιοτικά, τα οποία επιτρέπουν στα καλά βακτήρια στο έντερό σας να αναπτυχθούν. Χρειάζεστε πρεβιοτικά (και προβιοτικά ) για να βοηθήσετε το έντερο σας να παραμείνει υγιές.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο των συμπτωμάτων του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου, συμπεριλαμβανομένων των στομαχόπονων, του φουσκώματος και των συχνών επισκέψεων στην τουαλέτα.

Τέλος οι αγκινάρες έχει αποδειχθεί ότι προστατεύουν το συκώτι, το οποίο είναι σημαντικό για την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Δοκιμάστε να τις προσθέσετε σε σαλάτες, σούπες ή να κάνετε μια παραλλαγή ενός κλασικού ντιπ τυριού με κάσιους και αγκινάρες.

Σπανάκι

Το σπανάκι όχι μόνο παρέχει βιταμίνες, μέταλλα, φυτοθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά, αλλά περιέχει επίσης πολλές φυτικές ίνες. Ένα φλιτζάνι σπανάκι έχει περίπου επτά γραμμάρια φυτικών ινών.

Πιο συγκεκριμένα το σπανάκι περιέχει ένα είδος φυτικών ινών που είναι γνωστό ως αδιάλυτες φυτικές ίνες, που στην πραγματικότητα βοηθάνε τα έντερα να ωθήσουν τα απόβλητα μέσω του γαστρεντερικού σωλήνα έξω από το σώμα.

Μπρόκολο

Εκτός από το ότι περιέχει πέντε γραμμάρια φυτικών ινών, το μπρόκολο μπορεί επίσης να βοηθήσει την πέψη προστατεύοντας το μικροβίωμα του εντέρου σας. Σε ένα πείραμα που διεξήχθη σε ποντίκια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μπρόκολο ενεργοποιούσε έναν υποδοχέα στο έντερο που βοήθησε στη μείωση της φλεγμονής. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για άτομα με πεπτικές παθήσεις, όπως η κολίτιδα.

Σέλινο

Το σέλινο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, αντιφλεγμονώδη θρεπτικά συστατικά και διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Μόνο ένα κοτσάνι περιέχει περίπου ένα γραμμάριο φυτικών ινών, συν πολλές βιταμίνες και μέταλλα.

Συμπληρωματικά, το σέλινο αποτελείται από περίπου 95 τοις εκατό νερό, γι αυτό και μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ενυδάτωσης. Επίσης όσο περισσότερο νερό καταναλώνετε, τόσο καλύτερα λειτουργεί η πέψη.

Τέλος είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως μερικοί άνθρωποι δυσκολεύονται πραγματικά να αφομοιώσουν τα ωμά λαχανικά και αυτό οφείλεται σε μια ίνα που ονομάζεται κυτταρίνη, η οποία μπορεί να είναι δύσκολο για το σώμα σας να τη διασπάσει. Αν λοιπόν δεν μπορείτε να αφομοιώσετε τα ωμά λαχανικά, μπορείτε να τα μαγειρέψετε για να διευκολύνεται την πέψη τους.