WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Το #1 σνακ για αποτελεσματική μείωση του σακχάρου στο αίμα


Τζουλιάννα Καρνέζη

17 Ιανουαρίου 2022

Το #1 σνακ για αποτελεσματική μείωση του σακχάρου στο αίμα
pexels
Αυτό το σνακ κάνει τη μείωση του σακχάρου στο αίμα μια νόστιμη προσπάθεια.

Αφού φάτε ή πιείτε οτιδήποτε περιέχει θερμίδες, το σώμα σας διασπά την τροφή σε απλά μόρια γλυκόζης. Αυτή είναι η μορφή ενέργειας που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλα τα κύτταρα του σώματός σας, ενώ η ορμόνη ινσουλίνη λειτουργεί σαν κλειδί για να επιτρέψει στη γλυκόζη να εισέλθει στα κύτταρα.

Για να φτάσει η ενέργεια στα κύτταρά σας, η γλυκόζη πρέπει να ταξιδέψει μέσω του αίματός σας, εξ ου και ο όρος "γλυκόζη αίματος" (συχνά αναφέρεται ως σάκχαρο αίματος, καθώς η γλυκόζη είναι ένα απλό μόριο σακχάρου). Επομένως, αφού φάτε, το σάκχαρό σας θα ανέβει. Και αν το σώμα σας ξεμείνει από γλυκόζη, το σάκχαρό σας θα πέσει. Αυτό είναι φυσικό και συμβαίνει σε όλους.

Όμως ορισμένα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα περισσότερο από άλλα. Για παράδειγμα, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε απλά ή πρόσθετα σάκχαρα, όπως τα γλυκά και τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, μπορεί να οδηγήσουν σε απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα που καίγεται γρήγορα και πέφτει εξίσου γρήγορα.

Οι συνεχείς απότομες αιχμές και οι πτώσεις της γλυκόζης στο αίμα μπορεί να κάνουν όλο και πιο δύσκολο για το σώμα να παράγει ινσουλίνη. Χωρίς αρκετή ινσουλίνη, η γλυκόζη στο αίμα μπορεί να είναι επικίνδυνα υψηλή, γεγονός που μπορεί να βλάψει τα κύτταρα. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη τύπου 2 με την πάροδο του χρόνου.

Ευτυχώς για όλους μας, υπάρχουν αρκετές τροφές που μπορούν να βοηθήσουν να είναι σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Υπάρχει όμως ένα τρόφιμο που είναι ιδανικό για τη μείωση του σακχάρου στο αίμα, και αυτό είναι οι ξηροί καρποί.

Οι ξηροί καρποί είναι νόστιμοι και απίστευτα θρεπτικοί. Επιπλέον, μπορούν να αποθηκευτούν σε θερμοκρασία δωματίου (ή στην κατάψυξη για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους) και είναι ιδανικοί για σνακ.

Διαφορετικοί τύποι ξηρών καρπών έχουν ελαφρώς διαφορετικά διατροφικά προφίλ, αλλά υπάρχουν ορισμένα οφέλη για την υγεία που μοιράζονται όλοι. Οι ξηροί καρποί είναι εξαιρετικές πηγές φυτικής πρωτεΐνης και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή λίπη και φυτικές ίνες, καθιστώντας τους εξαιρετικά χορταστικούς. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός υγιεινού λίπους, πρωτεΐνης και φυτικών ινών επιβραδύνει την πέψη και ως αποτέλεσμα σταθεροποιεί την απόκριση του σακχάρου στο αίμα.

Οι ξηροί καρποί είναι επίσης καλές πηγές βιταμινών και θρεπτικών συστατικών όπως βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, ψευδάργυρος, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6 και άλλα. Πολλές μελέτες έχουν βρει ότι, η διατροφική προσθήκη 60 γραμμαρίων ξηρών καρπών καθημερινά, ακόμα και στα άτομα που πάσχουν από διαβήτη, μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να απολαύσετε αυτό το υγιεινό σνακ και να αποκομίσετε όλα τα οφέλη. Καταρχάς μπορείτε να έχετε πάντα μαζί σας ένα σακουλάκι με ανάμεικτους ξηρούς καρπούς για ποικιλία στη γεύση και την υφή (προσπαθήστε να επιλέξετε ανάλατους ξηρούς καρπούς για να διατηρήσετε υπό έλεγχο την πρόσληψη νατρίου). Ενώ εάν θέλετε να γίνετε πιο δημιουργικοί και έχετε λίγο επιπλέον χρόνο, δοκιμάστε να φτιάξετε συνταγές με ξηρούς καρπούς.