WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

5 τροφές και βότανα για πιο δυνατούς και υγιείς πνεύμονες


Τζουλιάννα Καρνέζη

22 Ιανουαρίου 2022

5 τροφές και βότανα για πιο δυνατούς και υγιείς πνεύμονες
unsplash
Αναπνεύστε ευκολότερα με αυτές τις φυσικές τροφές και βότανα που θα προστατεύσουν τους πνεύμονές σας από την επιβλαβή ρύπανση και θα σας ενισχύσουν με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Η αναπνοή είναι αυτόματη, αλλά δεν είναι πάντα εύκολη. Εάν είχατε ποτέ βουλωμένη μύτη ή έχετε δυσκολευτεί να αναπνεύσετε βαθιά, ξέρετε πόσο σημαντικό είναι οι δυνατοί, και οι υγιείς πνεύμονες. Πότε ήταν όμως η τελευταία φορά ασχοληθήκατε με τους πνεύμονές σας;

Η διατήρηση της υγείας των πνευμόνων σας είναι τόσο εύκολη όσο η λήψη των σωστών θρεπτικών συστατικών. Ορισμένες φυσικές τροφές και βότανα μπορούν να ενισχύσουν τους πνεύμονες και να σας βοηθήσουν να αναπνέετε ευκολότερα.

Προσθέστε τα παρακάτω τρόφιμα και βότανα στη διατροφή σας και θα αρχίσετε να χτίζετε ισχυρότερους πνεύμονες κάθε μέρα.

Μέντα

Η φρέσκια αναπνοή του μέντας είναι ευεργετική όχι μόνο για τους γύρω σας, αλλά και για το σώμα σας. Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία προτείνει το έλαιο μέντας για τη θεραπεία των παθήσεων των πνευμόνων.

Για καλύτερο αποτέλεσμα: Προσθέστε 3 έως 4 σταγόνες έλαιο μέντας σε ζεστό νερό για εισπνοή, η οποία είναι η δοσολογία που προτείνει η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία.

Ευκάλυπτος

Ο ευκάλυπτος έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει τις εξάρσεις της βρογχίτιδας όταν συνδυάζεται με το έλαιο του πεύκου. Αυτό εξηγεί επίσης γιατί οι σταγόνες για τον βήχα περιέχουν συχνά εκχυλίσματα ευκαλύπτου.

Για καλύτερο αποτέλεσμα: Προσθέστε μερικές σταγόνες ελαίου ευκαλύπτου σε ένα μπολ με βραστό νερό (τοποθετήστε μια πετσέτα πάνω από το κεφάλι σας) και μετά κλείστε τα μάτια σας και αναπνεύστε αργά τους ατμούς για 10 λεπτά. Αυτή η μέθοδος χάρη στις αντιβακτηριακές, αντιικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του ελαίου, είναι επίσης αποτελεσματική για την ανακούφιση των συμπτωμάτων λοιμώξεων του αναπνευστικού, ρινίτιδας και ιγμορίτιδας.

Βιταμίνη D

Όσοι έχουν έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάθουν λοιμώξεις της αναπνευστικής οδού. Εάν σας λείπει η βιταμίνη D, μπορεί επίσης να δυσκολευτείτε να επιτύχετε τη μέγιστη κατανάλωση οξυγόνου όταν είστε σωματικά δραστήριοι. Η λήψη της σωστής ποσότητας αυτής της βασικής βιταμίνης μπορεί να διευκολύνει την αναπνοή κατά τη διάρκεια της άσκησης και να σας βοηθήσει να χτίσετε ισχυρότερους πνεύμονες.

Για καλύτερο αποτέλεσμα: Το Institute of Medicines Food and Nutrition Board συνιστά τη λήψη 600 IU βιταμίνης D ημερησίως.

Μήλα

Ένα μήλο την ημέρα μπορεί να κρατήσει μακριά τα προβλήματα με τους πνεύμονες. Ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα μήλα, μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των πνευμόνων από τον καπνό και άλλους ρύπους.

Για καλύτερο αποτέλεσμα: Διαλέξτε βιολογικά μήλα έναντι άλλων φρούτων για ένα σνακ αργά το απόγευμα.

Βατόμουρα

Μελέτες αποκαλύπτουν ότι τα βατόμουρα – τα οποία έχουν περισσότερη αντιοξειδωτική δράση από τα περισσότερα από τα υπόλοιπα φρούτα– μπορεί να μειώσουν τις βλαβερές συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σε μια μελέτη παρατήρησης που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας το 2014, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι αλλαγές στη λειτουργία της καρδιάς κατά τη διάρκεια των ημερών έντονης αιθαλομίχλης στη Βοστώνη, έτειναν να είναι λιγότερο πιθανές μεταξύ των ηλικιωμένων ανδρών που είχαν πρόσφατα καταναλώσει τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή, όπως τα βατόμουρα .

Για καλύτερο αποτέλεσμα: Προσθέστε 3/4 φλιτζάνι βατόμουρα στο γιαούρτι, στα smoothies και σε σαλάτες.