WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς να μειώσετε μια ανθυγιεινή διατροφική συνήθεια


Τζουλιάννα Καρνέζη

20 Φεβρουαρίου 2022

Πώς να μειώσετε μια ανθυγιεινή διατροφική συνήθεια
pexels
Μπορεί να μην είναι εύκολο να αλλάξετε τις συνήθειές σας, δεν είναι όμως και ακατόρθωτο.

Έχω μια ανθυγιεινή διατροφική συνήθεια (κι όμως οι διαιτολόγοι δεν είναι τέλειοι). Τρώω πατατάκια τορτίγιας όταν φτιάχνω το δείπνο. Κάτι συμβαίνει γύρω στις 18:00 που με κάνει να λαχταρώ κάτι αλμυρό και τραγανό. Δεν τρώω τη μισή σακούλα — μόνο μια χούφτα ενώ μαγειρεύω. Αυτή η νυχτερινή μου ρουτίνα δεν είναι πρότυπο υγιεινής διατροφής, αλλά είμαι εντάξει με αυτό.

Και σε αυτό πρέπει να σταθείτε: Είναι η συνήθεια σας κάτι που πραγματικά θέλετε να κόψετε ή να μειώσετε; Αν δεν είναι, βρείτε μια λύση προσθέτοντας υγιεινές τροφές μέσα στην ημέρα σας (όπως ένα επιπλέον λαχανικό στο δείπνο για να χορτάσετε) ή αφαιρώντας κάτι για να το εξισορροπήσετε (όπως το επιδόρπιο).

Αν όμως θέλετε να μειώσετε μια συνήθεια που πιστεύετε ότι είναι ανθυγιεινή, δείτε πώς θα το πετύχετε.

Κάντε τη σύνδεση: Τρώτε κομματάκια σοκολάτας από το σακουλάκι όταν μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά για να δουλέψετε ή να παρακολουθήσετε τηλεόραση; Σταματάτε για ντόνατς κάθε Κυριακή; Κάνετε επιδρομές στα ντουλάπια όταν δεν έχετε κοιμηθεί πολύ το προηγούμενο βράδυ; Μάθετε τον λόγο που υπάρχει πίσω από τη συνήθεια σας.

Βρείτε μια εναλλακτική λύση: Αυτό μπορεί να σημαίνει να ακολουθήσετε μια εναλλακτική διαδρομή για το σπίτι ή να δημιουργήσετε μια εντελώς νέα συνήθεια, όπως να φτιάχνετε smoothies ή ομελέτα όταν φτάσετε στο σπίτι. Η εστίαση στον ύπνο αντί στις διατροφικές σας συνήθειες μπορεί επίσης να σας βοηθήσει. Θυμηθείτε όμως ότι έχετε αυτές τις συνήθειες επειδή σας κάνουν να νιώθετε καλά, οπότε βεβαιωθείτε ότι ό,τι κι αν κάνετε είναι επίσης ευχάριστο.

Δώστε χρόνο στον εαυτό σας: Οι συνήθειες δεν είναι εύκολο να κοπούν ή να μειωθούν όταν ριζωθούν — και χρειάζεται χρόνος για να χτίσετε νέες. Επικεντρωθείτε στην αργή, σταδιακή πρόοδο αντί να κάνετε ριζικές αλλαγές. Και ποτέ μην χαρακτηρίζετε τον εαυτό σας ως «αδύναμο» ή ότι δεν έχει «δυνατή θέληση». Δεν είναι θέμα δύναμης – είναι να βρείτε τις ρουτίνες που σας ταιριάζουν και που ταυτόχρονα είναι υγιείς,