WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφικές συμβουλές για να διαχειριστείτε τις εξάψεις στην εμμηνόπαυση


Τζουλιάννα Καρνέζη

9 Μαρτίου 2022

Διατροφικές συμβουλές για να διαχειριστείτε τις εξάψεις στην εμμηνόπαυση
pexels
Αντιμετωπίζετε εξάψεις ή νυχτερινές εφιδρώσεις κατά την περιεμμηνόπαυση ή την εμμηνόπαυση; Αν ναι, δεν είστε οι μόνες. Σχεδόν το 80% των γυναικών βιώνουν αυτά τα συμπτώματα.

Όλοι γνωρίζουμε πως το γυναικείο σώμα αλλάζει με την εμμηνόπαυση και αυτές οι αλλαγές μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους και υψηλότερο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων υγείας. Επίσης συχνά συνοδεύονται από εξάψεις.

Αλλά υπάρχουν και καλά νέα: Aν κάνετε μερικές αλλαγές στο τι τρώτε, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων των εξάψεων και της νυχτερινής εφίδρωσης.

Δείτε μερικές διατροφικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τις εξάψεις.

Καταναλώστε τροφές με φυτοοιστρογόνα

Τα φυτοοιστρογόνα είναι φυτικές ενώσεις που δρουν με παρόμοιους τρόπους με τα οιστρογόνα και μπορεί να βοηθήσουν στην εξισορρόπηση των ορμονών κατά την εμμηνόπαυση.

Οι τροφές, που έχουν φυτοοιστρογόνα, είναι:

  • Όσπρια: σόγια

  • Ξηροί καρποί και σπόροι: κάσιους, λιναρόσποροι, σουσάμι

  • Δημητριακά ολικής αλέσεως: σίκαλη, βρώμη, σιτάρι, φαγόπυρο

  • Φρούτα: βερίκοκο, αχλάδια, σταφύλια, ακτινίδιο

  • Λαχανικά: πιπεριά, πράσινα φασόλια, καρότα, κολοκυθάκια

Ακολουθήστε μια φυτική διατροφή

Μια διατροφή φυτικής προέλευσης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εξάψεων, σύμφωνα με μελέτες. Ωστόσο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το πώς θα αυξήσετε την ποσότητα των φυτικών τροφών, γιατί οι επιλογές είναι πολλές. Τα μπαχαρικά, τα βότανα, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι μερικές από αυτές.

Ακολουθήστε τη μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, όσπρια και υγιεινά έλαια όπως το ελαιόλαδο. Μια μεγάλης κλίμακας μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή ή κατανάλωναν πολλά φρούτα είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις, σε σχέση με τις γυναίκες που ακολουθούσαν άλλες δίαιτες.

Περιορίστε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Μελέτες έχουν δείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένη ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει εξάψεις. Eπομένως ο περιορισμός των γλυκών μπορεί να βοηθήσει.

Αποφύγετε τα πικάντικα φαγητά

Κάποιες έρευνες υποδεικνύουν ότι τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να επιδεινώσουν τις εξάψεις, γι' αυτό είναι καλή ιδέα να δοκιμάσετε να μαγειρεύετε το φαγητό με πιο ήπια μπαχαρικά για να δείτε αν αυτή η αλλαγή θα βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.