WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Βραδινό φαγητό: Τελικά προκαλεί ή όχι αύξηση του βάρους;


Τζουλιάννα Καρνέζη

12 Μαρτίου 2022

Βραδινό φαγητό: Τελικά προκαλεί ή όχι αύξηση του βάρους;
pexels
Μερικές φορές όλοι χρειαζόμαστε ένα μεταμεσονύκτιο σνακ. Αλλά το να τρώμε αργά το βράδυ προκαλεί περισσότερο κακό παρά καλό;

Το να τρώτε πριν κοιμηθείτε είναι παρεξηγημένο. Μερικοί πιστεύουν ότι το σώμα σταματά να καίει θερμίδες όταν κοιμόμαστε. Όμως το σώμα σας καίει θερμίδες 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ωστόσο, η συζήτηση συνεχίζεται για το αν παίρνετε βάρος τρώγοντας ένα σνακ πριν τον ύπνο.

Η έρευνα είναι συγκεχυμένη για το αν το βραδινό φαγητό προκαλεί αύξηση βάρους. Αλλά οι ειδικοί συμφωνούν στο ότι αυτό που τρώτε και αυτό που κάνετε ενώ τρώτε είναι το κλειδί. Για παράδειγμα μήπως καταναλώνετε μια σακούλα πατατάκια ενώ παρακολουθείτε μια ταινία; Εάν το κάνετε τότε σκεφτείτε το θρεπτικό περιεχόμενου αυτού που τρώτε: Είναι κυρίως trans λιπαρά, πλούσιο σε αλάτι και χωρίς φυτικές ίνες. Αυτό σημαίνει ότι έχει ωραία γεύση, αλλά δεν θα σας χορτάσει αν δεν φάτε μεγάλη ποσότητα.

Επίσης εάν έχετε φάει το βραδινό σας γεύμα πριν από λίγες ώρες και έχετε συνηθίσει να τρώτε ένα σνακ πριν πάτε για ύπνο, αναρωτηθείτε πρώτα αν πεινάτε πραγματικά. Μερικοί άνθρωποι πέφτουν σε μια ρουτίνα όπου θέλουν να τσιμπολογούν κάτι ενώ βλέπουν τηλεόραση, ανεξάρτητα από το αν θέλουν να φάνε.

Επιπλέον πριν φτάσετε στα πατατάκια, πιείτε ένα ποτήρι νερό. Ακόμη και τα ήπια συμπτώματα αφυδάτωσης μπορεί να μιμούνται αυτά της πείνας. Και εάν το στομάχι σας εξακολουθεί να γουργουρίζει, ένα μικρό σνακ μετά το δείπνο μπορεί να σας ικανοποιήσει διατηρώντας παράλληλα τις ημερήσιες θερμίδες σας υπό έλεγχο. Αυτό μπορεί επίσης να αποτρέψει την παλινδρόμηση οξέος και τη δυσπεψία κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η υπερβολική κατανάλωση θερμίδων είναι εκείνη που προκαλεί την αύξηση του βάρους, και όχι το βραδινό φαγητό.

Τέλος το να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στα είδη των τροφίμων που τρώτε και να είστε παρόντες ενώ τρώτε μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.