WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι να τρώτε στα 40 σας για να είναι μια (ακόμη πιο) λαμπερή δεκαετία


Τζουλιάννα Καρνέζη

13 Απριλίου 2022

Τι να τρώτε στα 40 σας για να είναι μια (ακόμη πιο) λαμπερή δεκαετία
Pexels
Δεδομένου του ιλιγγιώδους ρυθμού της ζωής, είμαι σίγουρη ότι τα 40 θα έρθουν πριν το καταλάβετε.  

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι στα σαράντα της, μια γυναίκα κοιτάζει κατάματα τις ορμονικές διακυμάνσεις, που περιλαμβάνουν ακανόνιστα και μειωμένα επίπεδα οιστρογόνων και που προκαλούν μια σειρά από διάφορα συμπτώματα όπως διαταραχές της διάθεσης και του ύπνου, εξάψεις, ακανόνιστες περιόδους και αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο το σώμα αποθηκεύει λίπος.

Καθώς οι ορμόνες αλλάζουν, το σώμα αρχίζει να αποθηκεύει την περίσσεια ενέργειας ως σπλαχνικό λίπος. Αυτό είναι το λίπος που υπάρχει γύρω από τα όργανα και που δεν φαίνεται… σε αντίθεση με το υποδόριο λίπος που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δέρμα. Το σπλαχνικό λίπος συνδέεται πιο έντονα με χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα.

Με την απώλεια οιστρογόνων έρχεται επίσης και ο κίνδυνος εμφάνισης οστεοπόρωσης. Τα οστεοπορωτικά κάταγμα αποτελούν παγκοσμίως τη δεύτερη αιτία σωματικής ανικανότητας και θνητότητας.

Αν και ξέρω ότι όλα αυτά δεν ακούγονται τόσο ευχάριστα, όμως αυτό που ξέρω επίσης –από επαγγελματική εμπειρία– είναι ότι η περιεμμηνόπαυση φαίνεται διαφορετική για κάθε γυναίκα και με τις κατάλληλες διατροφικές επιλογές θα μπορέσετε να έχετς ευεξία και ενέργεια για πολλά χρόνια.

Τα σαράντα σας μπορεί να είναι μια συγκλονιστική δεκαετία. Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι τελικά αισθάνονται σαν να έχουν φτάσει στο απόγειό τους σε επιτεύγματα, αυτοπεποίθηση και ευτυχία. Ενώ η φροντίδα του εαυτού σας μπορεί να διασφαλίσει ότι έχετε την ενέργεια και τη ζωτικότητα για να νιώσετε εξίσου καλά –αν όχι καλύτερα– από ό,τι στα τριάντα σας.

Χτίζοντας μια υγιή σχέση με το φαγητό… και το σώμα σας

Τώρα είναι η ώρα για να αγαπήστε ακόμα περισσότερο τον εαυτό σας. Τώρα είναι η ώρα να γυμναστείτε, με σκοπό να νιώσετε δυνατές και γεμάτοι ενέργεια και όχι για να κάψετε θερμίδες. Τώρα είναι η ώρα να βρείτε χρόνο για διαλογισμό γιατί σας ηρεμεί. Και να τρώτε καλά, όχι για να χάσετε κιλά …αλλά για να νιώθετε όμορφα.

Και εάν όταν φτάσετε στα 40 διαπιστώσετε ότι το βάρος σας έχει αρχίσει να ανεβαίνει, αντί να σκεφτείτε ότι πρέπει να μειώσετε τα γεύματά σας, ίσως απλά πρέπει να σκεφτείτε να φτιάξετε τη σχέση σας με τη διατροφή

Η προσπάθεια απώλειας βάρους με σημαντικό περιορισμό των θερμίδων μπορεί να βλάψει περαιτέρω τον μεταβολικό σας ρυθμό – και θα καταστήσει σχεδόν αδύνατο να λάβετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να αποτρέψει χρόνιες ασθένειες.

Επιπλέον, η απώλεια βάρους δεν είναι ποτέ απλώς απώλεια λίπους. Μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων θα βλάψει την άλιπη μυϊκή σας μάζα, η οποία είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση του βάρους και της υγείας των οστών.

Έτσι, αντί να κάνετε δίαιτες που περιορίζουν τις θερμίδες, επικεντρωθείτε σε ολόκληρα φυτικά τρόφιμα και βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα καλό γεύμα με πρωτεΐνες, υγιή λιπαρά και με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Τρώγοντας με αυτόν τον τρόπο διατηρείτε τα σάκχαρα στο αίμα σας ισορροπημένα, μειώνοντας τη φλεγμονή που προκαλείται από τη διατροφή, την αύξηση βάρους και την ανεξέλεγκτη όρεξη.

Δυσανεξία στη λακτόζη

Η πέψη μπορεί να αλλάξει καθώς μεγαλώνετε, με αποτέλεσμα να διαπιστώσετε πως έχετε δυσανεξία στη λακτόζη ή ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών σας κάνει να νιώθετε πιο φουσκωμένοι από ό,τι παλαιότερα. Εάν συμβαίνει αυτό, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε γιατί υπάρχουν πολλές φανταστικές επιλογές προιόντων χωρίς λακτόζη ή υποκατάστατα του γάλακτος. Επιλέξτε μια μάρκα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, που είναι ενισχυμένη με ασβέστιο.

Συνήθεις ανησυχίες υγείας που σχετίζονται με τη διατροφή

Καθώς το τοπίο των ορμονών αλλάζει, αυτή είναι η στιγμή να αρχίσετε πραγματικά να ακούτε το σώμα σας. Πηγαίνετε για τακτικούς ελέγχους με επίκεντρο την πρόληψη. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι θα καταλάβετε νωρίς τις διακυμάνσεις του σακχάρου ή της χοληστερόλης στο αίμα, ενώ είναι ακόμα εύκολο να τις διορθώσετε. Κάντε τις αυτοεξετάσεις του μαστού σας κάθε μήνα. Ξεκουραστείτε όταν χρειάζεται να ξεκουραστείτε. Κάντε διατροφικές αλλαγές εάν κάποιες τροφές σας πειράζουν. Και μην αγχώνεστε με τα κιλά, αντ αυτού φτιάξτε ξανά τη σχέση σας με τι φαγητό και μάθετε να το απολαμβάνετε

.