WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί πεινάτε ακόμα μετά το γεύμα;


Τζουλιάννα Καρνέζη

25 Ιουνίου 2022

Γιατί πεινάτε ακόμα μετά το γεύμα;
Μήπως έχετε πιάσει τον εαυτό σας να πεινάει ακόμα μετά το φαγητό;

Το να αισθάνεστε πεινασμένοι και ανικανοποίητοι μετά από ένα γεύμα είναι πιο συνηθισμένο από όσο νομίζετε. Είναι επίσης μπερδεμένο και, ειλικρινά, αρκετά ενοχλητικό.

Ακολουθούν ορισμένοι πιθανοί λόγοι για την ανεξήγητη πείνα σας μετά το από ένα γεύμα.

Νιώθετε στέρηση

Εάν στο πίσω μέρος του μυαλού σας, νιώθετε ότι δεν σας επιτρέπεται να φάτε ένα συγκεκριμένο φαγητό (όπως ζυμαρικά ή φυστικοβούτυρο κατευθείαν από το βάζο), θα το λαχταράτε συνέχεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δημιουργία μιας λίστας με «κακές» ή «απαγορευμένες» τροφές είναι λάθος τακτική.

Χρειάζεστε περισσότερη ισορροπία

Υπάρχει λόγος που λέω πάντα να συμπεριλαμβάνετε κάθε μία από τις βασικές ομάδες τροφίμων σε κάθε γεύμα. Η κατανάλωση ισορροπημένων γευμάτων μπορεί να σας κρατήσει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Έτσι, την επόμενη φορά που θα ετοιμάσετε το δείπνο σας ή θα φάτε έξω, ελέγξτε αν το γεύμα σας περιλαμβάνει:

  • Μια μερίδα υγιεινού λίπους – π.χ. αβοκάντο, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς

  • Σύνθετους υδατάνθρακες– π.χ. γλυκοπατάτες, καστανό ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως

  • Λίγη άπαχη πρωτεΐνη – π.χ. ψάρι, κοτόπουλο, φασόλια, ξηροί καρποί, τόφου

  • Και στη συνέχεια, βάλτε στο υπόλοιπο πιάτο σας λαχανικά.

Αυτός ο συνδυασμός θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε ικανοποιημένοι περισσότερο από το να αποφεύγατε εντελώς τους υδατάνθρακες ή τα λίπη – και επίσης θα διασφαλίσει ότι λαμβάνετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να είναι υγιές.

Δεν τρώτε αρκετά

Εδώ είναι ένα πράγμα (από τα πολλά) που ξέρω ότι είναι αλήθεια: Εάν τρώτε λίγο σε ένα γεύμα, το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξετε να τρώτε περισσότερο στο επόμενο. Το πρόβλημα με την υποκατανάλωση φαγητού στο πρωινό ή το μεσημεριανό γεύμα είναι ότι είναι πολύ πιο πιθανό να καταλήξετε να τρώτε περισσότερο επειδή η πείνα έχει φτάσει στο κόκκινο.

Δεν τρώτε αρκετά λαχανικά και φρούτα

Το έχετε ακούσει εκατομμύρια φορές στο παρελθόν - φάτε τα λαχανικά και φρούτα, γιατί είναι πλούσιε σε φυτικές ίνες και αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού.

Μπορεί να διψάτε

Είναι εύκολο να μπερδέψεις την πείνα με τη δίψα. Οι αισθήσεις είναι παρόμοιες, ειδικά μετά το φαγητό. Για να αποφύγετε τη σύγχυση, μπορείτε να πίνετε ένα ποτήρι νερό, πριν αποπειραθείτε να πάτε στο ψυγείο για να τσιμπολογήσετε.