WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

4 διατροφικοί μύθοι για τη γονιμότητα 


Τζουλιάννα Καρνέζη

30 Ιουλίου 2022

4 διατροφικοί μύθοι για τη γονιμότητα 
pexels
Αν δεν το γνωρίζατε ήδη, η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη γονιμότητα.

Yπάρχουν τόσες πολλές πληροφορίες για το τι να φάτε, τι να μην φάτε και πότε να το φάτε εάν θέλετε να μείνετε έγκυες, που μπορεί να είστε μπερδεμένοι και με το δίκιο σας. Μπορεί να έχετε λάβει κάποιες συμβουλές γονιμότητας από έναν φίλο και, στη συνέχεια, να δείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο που να γράφουν άλλα πράγματα…Και τότε αναρωτιέστε τι είναι αλήθεια και τη μυθοπλασία.

Ευτυχώς για εσάς, σήμερα θα καταρρίψουμε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους μύθους για τη γονιμότητα και τη διατροφή.

Το σίγουρο είναι πως η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο όταν προσπαθείτε να συλλάβετε. Η επιστήμη μας λέει ότι η υγεία των γονιών πριν από τη σύλληψη είναι καθοριστικής σημασίας για την πρόβλεψη της υγείας του μελλοντικού μωρού και επίσης μπορεί να κάνει τη διαφορά στις πιθανότητες επιτυχίας της σύλληψης. Αναμφίβολα λοιπόν ο αριθμός των μύθων για τη διατροφή της γονιμότητας έχει αυξηθεί δραματικά.

4 κορυφαίοι μύθοι διατροφής για τη γονιμότητα

Μύθος#1: Ο πυρήνας του ανανά θα βοηθήσει στην εμφύτευση

Η κατανάλωση του πυρήνα του ανανά μετά από την εμβρυομεταφορά έχει γίνει ιεροτελεστία στην κοινότητα της εξωσωματικής γονιμοποίησης, τόσο πολύ που πλέον αναγνωρίζεται ευρέως ως το σύμβολο για τη γονιμότητα. Φήμες λένε ότι η κατανάλωση ανανά, ειδικά του πυρήνα, μπορεί να βοηθήσει στην εμφύτευση.

Λοιπόν, τι έχει να πει η επιστήμη για τον πυρήνα του ανανά και τη γονιμότητα; Δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία προς το παρόν που να υποστηρίζουν αυτή τη θεωρία. Ωστόσο, δεν έχουν υπάρξει επίσης κλινικές δοκιμές που να αποδεικνύουν ότι δεν λειτουργεί. Επιπλέον, η ύπαρξη αρκετά παχιάς επένδυσης της μήτρας είναι σημαντική για την εμφύτευση και δεν υπάρχουν μέχρι σήμερα κλινικές μελέτες που να έχουν αποδείξει ότι ο ανανάς μπορεί να ενισχύσει την εμφύτευση.

Ωστόσο, πιστεύεται ότι ίσως η βρομελίνη (το ένζυμο που ευθύνεται για αυτό το αίσθημα μυρμηκίασης της γλώσσας μετά την κατανάλωση ανανά), η οποία είναι συγκεντρωμένη στον πυρήνα του ανανά, μπορεί να λειτουργήσει ως ήπιο αραιωτικό του αίματος και αυτό με τη σειρά του μπορεί να βοηθήσει στην εμφύτευση.

Μύθος#2: Οι δίαιτες χωρίς γλουτένη είναι απαραίτητες όταν προσπαθείτε να συλλάβετε

Η γλουτένη είναι η πρωτεΐνη που βρίσκεται στα δημητριακά του σιταριού, της σίκαλης και του κριθαριού και τα τελευταία 5-10 χρόνια έχει γίνει ένα από τα πιο απαγορευμένα συστατικά της τροφής. Φόβοι για φλεγμονή, επιδείνωση της πέψης και ακόμη και επιδείνωση της στειρότητας είναι όλοι οι ισχυρισμοί που έχω ακούσει από γυναίκες αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εάν αγαπάτε το ψωμί, τα ζυμαρικά και τα αρτοσκευάσματα, τότε σας έχω καλά νέα. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατανάλωση γλουτένης έχει αρνητικό αντίκτυπο στη γονιμότητα, ούτε υπάρχει κάποιο όφελος από το να ακολουθείτε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη όταν προσπαθείτε να συλλάβετε.

Στην πραγματικότητα, η αποφυγή της γλουτένης μπορεί να μειώσει την πρόσληψη σας σε ορισμένα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τη γονιμότητα, όπως φυλλικό οξύ, ιώδιο, ψευδάργυρος, άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις εδώ, συμπεριλαμβανομένης της κοιλιοκάκης, μιας αυτοάνοσης πάθησης που επηρεάζει το έντερο και η οποία απαιτεί αντιμετώπιση μέσω μιας αυστηρής δίαιτας χωρίς γλουτένη υπό την επίβλεψη διαιτολόγου.

Η κοιλιοκάκη επηρεάζει περίπου το 1% των ανθρώπων παγκοσμίως και μπορεί να επηρεάσει τόσο την ανδρική όσο και τη γυναικεία γονιμότητα. Η εξάλειψη της γλουτένης πριν από την εξέταση μπορεί να οδηγήσει σε ψευδώς αρνητικό αποτέλεσμα, επομένως φροντίστε να συμπεριλαμβάνετε γλουτένη πριν από την εξέταση αίματος για κοιλιοκάκη για να βεβαιωθείτε ότι είναι ακριβής.

Μύθος#3: Χρειάζεται να παίρνετε μόνο φυλλικό οξύ όταν προσπαθείτε για μωρό

Πρόσφατα, το ακούω πολύ, ότι το μόνο συμπλήρωμα διατροφής που συνιστάται πριν από τη σύλληψη ή στην αρχή της εγκυμοσύνης είναι το φυλλικό οξύ. Και είμαι εδώ για να πω ότι απλά δεν είναι αλήθεια. Υπάρχουν πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται σε αυξημένες ποσότητες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, και ενώ η ισορροπημένη διατροφή πρέπει να είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα, ένα καλής ποιότητας προγεννητικό συμπλήρωμα για την κάλυψη των ανεπαρκειών είναι το κλειδί και θα πρέπει να περιέχει κάτι περισσότερο από φυλλικό οξύ.

Τουλάχιστον, το προγεννητικό σας πρόγραμμα συμπληρωμάτων θα πρέπει να περιλαμβάνει ιώδιο, για να υποστηρίξει τη λειτουργία του θυρεοειδούς σας και να προστατεύσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σας. Το ιώδιο βρίσκεται επίσης στα θαλασσινά, τα φύκια και τα ψωμιά που παρασκευάζονται με ιωδιούχο αλάτι (εξαρτάται από τη χώρα).

Για να μην αναφέρουμε ότι οι περισσότερες γυναίκες δεν λαμβάνουν αρκετό σίδηρο, ψευδάργυρο, χολίνη και ωμέγα-3 στη διατροφή τους, όλα κρίσιμα θρεπτικά συστατικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Εάν είστε vegan ή χορτοφάγοι, βεβαιωθείτε ότι παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης Β12 και εξετάζετε τακτικά τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα σας, για να αποφύγετε την ανεπάρκεια που μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη γονιμότητα.

Μύθος#4: Τα γαλακτοκομικά είναι φλεγμονώδη και συμβάλλουν στην υπογονιμότητα

Πολλοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και αγωνίζονται να αφομοιώσουν τα γαλακτοκομικά, αποφεύγοντάς τα, ενώ κάποιοι άλλοι επιλέγουν να τα αποφύγουν για ηθικούς λόγους. Δεν υπάρχει άλλος λόγος για να μην καταναλώνετε γάλα και όλα τα προϊόντα του.

Ωστόσο, ακούω από πολλές γυναίκες ότι δεν θα πρέπει να καταναλώνουν γάλα, γιαούρτι ή τυρί ενώ προσπαθούν να συλλάβουν και νιώθουν ένοχες εάν το κάνουν. Όμως δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποδεικνύουν ότι τα γαλακτοκομικά συμβάλλουν στη φλεγμονή ή στη μείωση της γονιμότητας και θα πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στις τροφές πλούσιες σε ασβέστιο πριν από την εγκυμοσύνη, αφού όταν το μωρό σας μεγαλώνει θα χρησιμοποιήσει τα δικά σας αποθέματα ασβεστίου (τα οποία υπάρχουν στα οστά σας.) να φτιάξει τον δικό του σκελετό.

Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τα γαλακτοκομικά για οποιονδήποτε λόγο, είτε από ηθική είτε από πεπτική άποψη, συζητήστε με έναν διαιτολόγο σχετικά με εναλλακτικές λύσεις και ενδεχομένως για συμπληρώματα.