WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η Yoga & Pilates Teacher Ιωάννα Κολιακουδάκη μας δείχνει ασκήσεις pilates για άψογους κοιλιακούς


Ιωάννα Κολιακουδάκη

4 Αυγούστου 2022

Η Yoga & Pilates Teacher Ιωάννα Κολιακουδάκη μας δείχνει ασκήσεις pilates για άψογους κοιλιακούς
pexels
Οι γυμνασμένοι κοιλιακοί μπορεί να σας παρέχουν οφέλη που, ίσως, μέχρι τώρα αγνοούσατε.

Οι κοιλιακοί σας είναι μέρος του πυρήνα σας, που περιλαμβάνει τους πυελικούς μύες, τους γοφούς και τους μύες που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη. Τα οφέλη των κοιλιακών επεκτείνονται στην καθημερινή λειτουργία, την αθλητική απόδοση και τη σωματική υγεία.

Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε ασκήσεις για τους κοιλιακούς;

Μειώνουν τον πόνο στην πλάτη

Οι κοιλιακοί σας λειτουργούν ως άγκυρα για τους μυς της μέσης και του κάτω μέρους της πλάτης. Εάν οι κοιλιακοί σας είναι αδύναμοι, αναγκάζει τους μυς της πλάτης να εργαστούν σκληρότερα για να στηρίξουν τη μέση σας. Έτσι λοιπόν μια δυνατή κοιλιά βελτιώνει την αντοχή των μυών της πλάτης, ώστε να κουράζεστε λιγότερο και να είστε λιγότερο ευάλωτοι σε καταπόνηση ή τραυματισμό.

Οι δυνατοί κοιλιακοί βοηθούν επίσης στην πρόληψη μιας υπερβολικής πρόσθιας κλίσης στη λεκάνη. Εάν έχετε αυτή την κλίση, μπορεί να αντιμετωπίσετε υπερβολική πίεση στους δίσκους της κάτω πλάτης και στις αρθρώσεις και αυτή η πίεση συχνά οδηγεί σε αδυναμία, πόνο και πιθανή ρήξη. Οι δυνατοί κοιλιακοί κρατούν τους σπονδύλους σας σε ευθυγράμμιση για να αποτρέψουν τέτοια φθορά.

Εάν έχετε ήδη πόνο στην πλάτη, οι ασκήσεις για την κοιλιά μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου δημιουργώντας ένα πιο ισορροπημένο σώμα. Η γιόγκα και το πιλάτες, για παράδειγμα, χτίζουν την κοιλιακή δύναμη και σταθερότητα υποστηρίζοντας μια υγιή πλάτη. ​Το Yoga Journal ​σημειώνει ότι ορισμένες στάσεις γιόγκα, όπως η στάση σανίδας, βοηθούν στο να στοχεύσετε τους μυς του πυρήνα ενώ χτίζετε τη συνολική δύναμη.

Χαρίζουν καλύτερη ισορροπία

Τα οφέλη της δύναμης των κοιλιακών γίνονται ιδιαίτερα εμφανή κάθε φορά που χρειάζεται να ισορροπήσετε και να σταθεροποιήσετε το σώμα σας. Πιο συγκεκριμένα η εκγύμναση του πυρήνα σας επιτρέπει στους μύες της λεκάνης, της πλάτης, των γοφών και της κοιλιάς σας να λειτουργούν αρμονικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη ισορροπία και σταθερότητα.

Λάβετε υπόψη ότι η ισορροπία δεν είναι μόνο να στέκεστε στο ένα πόδι και να περπατάτε σε τεντωμένο σκοινί. Η ισορροπία επηρεάζει την καθημερινή σας ζωή— είτε περπατάτε σε ανώμαλη επιφάνεια, είτε οδηγείτε σε ανώμαλο δρόμο, είτε τρέχετε για να προλάβετε το λεωφορείο.

Οι δυνατοί, ανθεκτικοί κοιλιακοί κάνουν αυτές τις δραστηριότητες πιο ευχάριστες και ενδεχομένως λιγότερο επικίνδυνες. Για τους ηλικιωμένους που μπορεί να δυσκολεύονται να σταθεροποιηθούν καθώς περπατάνε και εκτελούν καθημερινές εργασίες, ένας ισχυρός πυρήνας μπορεί να τους βοηθήσει να μειώσουν τον κίνδυνο πτώσεων και σοβαρών τραυματισμών.

Βελτιώνουν τη στάση του σώματος

Όταν οι κοιλιακοί μύες είναι αδύναμοι, μπορεί να έχετε την τάση να κάνετε καμπούρα επειδή δεν έχετε τους μυς για να υποστηρίξετε τη σωστή ευθυγράμμιση. Οι δυνατοί κοιλιακοί υποστηρίζουν την καλή στάση βοηθώντας να στηρίξετε τη σπονδυλική σας στήλη, ώστε να αισθάνεστε πιο φυσικό να στέκεστε ψηλά με τα χέρια και τα πόδια σας σε ευθυγράμμιση.

Σύμφωνα με την American Chiropractic Association, η καλή στάση διατηρεί τα οστά και τις αρθρώσεις σε ευθυγράμμιση, διασφαλίζοντας ότι οι μύες λειτουργούν σωστά. Χωρίς αυτή την ευθυγράμμιση, μπορεί να υπάρξει ανώμαλη φθορά των επιφανειών των αρθρώσεων, που δυνητικά οδηγεί σε εκφυλιστική αρθρίτιδα και πόνο στις αρθρώσεις. Εν τω μεταξύ, η καλή στάση μειώνει την πίεση στους συνδέσμους που συγκρατούν τις σπονδυλικές αρθρώσεις στη θέση τους, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

Πώς θα αποκτήσετε κοιλιακούς

Είναι πολλά τα δημοσιεύματα που υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα και όσοι τα διαβάζουν και εφαρμόζουν τις συμβουλές τους, απογοητεύονται όταν δεν καταφέρνουν να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζετε πως ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και το σώμα του χρειάζεται το δικό του χρόνο για να γυμναστεί. Γι αυτό δεν πρόκειται να αποκτήσετε κοιλιακούς εν μιά νυκτί, ούτε ο στόχος είναι να έχετε γραμμωμένους κοιλιακούς, αυτό που έχει σημασία είναι να προσπαθήσετε να τους δυναμώσετε ώστε να νιώθετε υγιείς και γεμάτοι ενέργεια.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να δυναμώνουνε σιγά σιγά τους κοιλιακούς μύες ακολουθώντας τις παρακάτω ασκήσεις.

Ευχαριστούμε την Ιωάννα Κολιακουδάκη, Yoga & Pilates Teacher. Δασκάλα εκπαιδευτικών προγραμμάτων Yoga 200 & 300 ωρών. Ιδιοκτήτρια του The Tree Of Life Center.