WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτές οι 3 ασκήσεις θα σας ανακουφίσουν από το άγχος


Τζουλιάννα Καρνέζη

14 Αυγούστου 2022

Αυτές οι 3 ασκήσεις θα σας ανακουφίσουν από το άγχος
pexels
Εάν είστε συνέχεια αγχωμένοι ίσως το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι να μετακινήσετε το σώμα σας. Όμως η άσκηση μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαχείριση των συμπτωμάτων του άγχους, χάρη στον ισχυρό δεσμό μεταξύ σωματικής και ψυχικής υγείας.

Όταν φροντίζετε τον εαυτό σας, βοηθάτε ολόκληρο το σώμα. Φυσικά πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σχετικά με τις θεραπευτικές επιλογές αλλά και πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης οποιουδήποτε είδους. Όμως όταν λάβετε τις κατάλληλες συμβουλές, οι παρακάτω ασκήσεις θα βοηθήσουν την ψυχική σας υγεία και θα σας ανακουφίσουν από το άγχος.

Τρέξιμο

Είναι γνωστό πως το τρέξιμο προσφέρει πολλαπλά οφέλη, όμως εκτός από τη σωματική υγεία μπορεί να βοηθήσει και την ψυχική με πολλούς τρόπους. Και ένας από αυτούς είναι αυξάνοντας τη σεροτονίνη και τη ντοπαμίνη, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά.

Η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη είναι νευροδιαβιβαστές που συμμετέχουν στη ρύθμιση πολλών λειτουργιών του σώματος και στη λειτουργία του εγκεφάλου. Παίζουν σημαντικό ρόλο στον ύπνο και στη μνήμη, όπως επίσης στον μεταβολισμό και τη συναισθηματική ευεξία.

Όταν νιώθετε λοιπόν πως η διάθεσή σας δεν μπορεί να γίνει χειρότερη, απλά βγείτε για τρέξιμο. Ακόμη και εάν τρέξετε για ένα δεκάλεπτο τα οφέλη για την ψυχική σας υγεία είναι πολλά.

Πεζοπορία στο δάσος

Εάν κάνετε μια βόλτα στη φύση το μυαλό σας θα σας ευγνωμονει. Ο καθαρός αέρας και το πράσινο θα επιδράσουν θετικά στην ψυχική σας υγεία και θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τις αρνητικές επιδράσεις της στρεσογόνας καθημερινότητας.

Γιόγκα

Σε μια μικρή μελέτη του 2007 που δημοσιεύθηκε στο Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, οι συμμετέχοντες που είχαν λάβει μαθήματα γιόγκα παρουσίασαν σημαντικές μειώσεις στην κατάθλιψη, τον θυμό, το άγχος και τα νευρωτικά συμπτώματα. Τα ευρήματα οδήγησαν τους ερευνητές να προτείνουν τη γιόγκα ως συμπληρωματική θεραπεία για την κατάθλιψη.

Το σημαντικό με τη γιόγκα είναι ότι εκτός από το τέντωμα και την ενίσχυση του πυρήνα, εστιάζει επίσης στην αναπνοή, η οποία βοηθά στη χαλάρωση και την ηρεμία του μυαλού. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η γιόγκα είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την ψυχική υγεία, επειδή είναι δύσκολο να νιώθετε άγχος, όταν εστιάζετε στην ήρεμη και βαθιά αναπνοή.