AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί δεν πρέπει να παίρνετε συμβουλές διατροφής από τον γυμναστή σας


Τζουλιάννα Καρνέζη

2 Σεπτεμβρίου 2022

Γιατί δεν πρέπει να παίρνετε συμβουλές διατροφής από τον γυμναστή σας
pexels
Σταματήστε να λαμβάνετε συμβουλές διατροφής από τον προσωπικό σας γυμναστή.

Μπορεί να σας εκπλήξει όταν μάθετε ότι οι personal trainers δεν επιτρέπεται να δίνουν συμβουλές διατροφής, παρόλα αυτά πολλοί από αυτούς το κάνουν. Όσοι έχουν πολλούς followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το κάνουν δημόσια μέσω των προγραμμάτων γευμάτων, των συμπληρωμάτων που προτείνουν, ακόμη και της διατροφικής καθοδήγησης.

Στο περιβάλλον του γυμναστηρίου, δεν είναι ασυνήθιστο να ακούς έναν προσωπικό γυμναστή να δίνει συμβουλές διατροφής. (Εντάξει, ίσως μερικές φορές του ζητείται.) Πράγματα όπως: «Τρώτε X γραμμάρια υδατάνθρακες/πρωτεΐνες/λίπος την ημέρα» ή «αποφύγετε τη Χ τροφή». Ή, το χειρότερο (και ίσως το πιο συνηθισμένο): «Εδώ είναι τι τρώω », με υπονοούμενο ότι πρέπει να κάνετε το ίδιο.

Και σίγουρα το γεγονός ότι ένας γυμναστής δίνει συμβουλές διατροφής μπορεί να φαίνεται αβλαβές. Εξάλλου το ίδιο είδος συζήτησης συμβαίνει συχνά μεταξύ φίλων, οπότε ποιο είναι το πρόβλημα με έναν personal trainer να ξεκινά την ίδια συζήτηση; Λοιπόν μπορεί να υπάρξει πρόβλημα για τους εξής παρακάτω λόγους.

Καταρχάς οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν τους προσωπικούς τους γυμναστές ως αυθεντίες σε θέματα υγείας και φυσικής κατάστασης. Έτσι, είναι πολύ πιο πιθανό να λάβουν τη συμβουλή χωρίς να την αμφισβητήσουν. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι γυμναστές δεν έχουν απαραίτητα ολοκληρωμένες γνώσεις για τη διατροφή. Ακόμα κι αν έχουν παρακολουθήσει εξειδικευμένα μαθήματα, το γυμναστήριο δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να παρέχονται συμβουλές διατροφής.

Έτσι, ενώ μπορεί να εμπιστεύεστε τον προπονητή σας - ελπίζουμε ότι έχει πραγματικά τις γνώσεις και επικεντρώνεται στο να δίνει πληροφορίες που είναι υγιείς ειδικά για το σώμα σας - απλώς δεν είναι σε θέση να σας δώσει σωστές διατροφικές συμβουλές, ακόμα κι αν είναι καλοπροαίρετες.

Δείτε παρακάτω μερικές συμβουλές που μπορεί να έχετε ακούσει και που είναι λάθος

  • «Μην τρως ψωμί»

  • «Οι γυναίκες άνω των 40 δεν χρειάζεται να τρώνε υδατάνθρακες»

  • «Μην τρώτε πολλά φρούτα»

  • «Τα καρότα έχουν πολλή ζάχαρη»

  • «Οι μπανάνες έχουν πολλή ζάχαρη»

  • «Σταματήστε να τρώτε γλουτένη»

  • «Η ζάχαρη είναι τόσο εθιστική όσο η κοκαΐνη»

  • «Έχετε αρκετά αποθέματα λίπους που δεν χρειάζεται να τρώτε λιπαρά»

Η υγεία είναι ολιστική και πηγαίνει πολύ πιο βαθιά. Έχει να κάνει με το να φροντίζεις πραγματικά το σώμα σου, που σημαίνει να το θρέφεις σωστά, να το αφήνεις να ξεκουραστεί και να το αγαπάς.

Πολλοί ενισχύουν επίσης την ψευδή ιδέα ότι χρειάζεστε διατροφικούς κανόνες για να είστε υγιείς. Όμως στην πραγματικότητα, συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται προς τους κανόνες, γιατί τους κάνουν να νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο. Και όταν κάποιος επικυρώνει ή ορίζει αυτούς τους κανόνες, σας ενθαρρύνει να κινηθείτε σε μια κατεύθυνση που είναι τελικά επιβλαβής.

Η ουσία είναι ότι οι διατροφικές συμβουλές μπορούν να προκαλέσουν πραγματική ζημιά, εάν δεν μελετηθούν προσεκτικά (από κάποιον που ξέρει πώς να τις δώσει). Δεν είναι αθώα η συζήτηση που αφορά τη διατροφή, γιατί έχει τη δύναμη να επηρεάσει την υγεία και την ευημερία κάποιου με πολύ αρνητικό τρόπο.