AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα 3 πιο βασικά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του εντέρου σας


Τζουλιάννα Καρνέζη

21 Αυγούστου 2022

Τα 3 πιο βασικά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του εντέρου σας
pexels
3 πράγματα που επηρεάζουν άμεσα την υγεία του εντέρου σας

Η λέξη «έντερο» έχει σίγουρα αλλάξει πολύ τα τελευταία δέκα χρόνια περίπου. Πριν από μια δεκαετία, κανείς δεν μιλούσε πραγματικά για την υγεία του εντέρου και τα προβιοτικά. Ωστόσο, τα πράγματα πλέον είναι πολύ διαφορετικά, αφού πλέον υπάρχουν πολλές πληροφορίες γύρω από την υγεία του εντέρου.

Έτσι λοιπόν παρακάτω θα δούμε 3 πράγματα που επηρεάζουν άμεσα την υγεία του εντέρου σας

Διατροφή

Ίσως ο μεγαλύτερος εξωτερικός παράγοντας (κατά μία έννοια) που επηρεάζει την υγεία του εντέρου μας είναι απλά αυτό που τρώμε. Δείτε τι μπορείτε να κάνετε:

Αυξήστε την πρόληψη προβιοτικών. Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που όταν χορηγούνται σε επαρκείς ποσότητες παρέχουν όφελος στην υγεία. Μπορούμε να τα βρούμε στις τροφές, όπως στο γιαούρτι και στο κεφίρ, αλλά και στα συμπληρώματα διατροφής.

Ενισχύστε την πρόληψη των φυτικών ινών. Οι διαλυτές και οι αδιάλυτες φυτικές ίνες συμβάλουν στην καλή υγεία του εντέρου. Επιπλέον οι διαλυτές ίνες οι οποίες βρίσκονται στη βρώμη, στο κριθάρι, στα όσπρια, μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα του κορεσμού και να διατηρήσουν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ενώ οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, που βρίσκονται σε δημητριακά ολικής αλέσεως και στα λαχανικά, κινούνται μέσω του γαστρεντερικού σωλήνα και επιταχύνουν τη διέλευση των τροφίμων και των αποβλήτων στο έντερο σας, κάτι που θα αποτρέψει τη δυσκοιλιότητα.

Μασήστε καλά την τροφή σας. Αν δεν μασάμε καλά τις τροφές δεν τις χωνεύουμε και σωστά με αποτέλεσμα να κινηθούν προς το έντερο αυτούσιες και να δημιουργήσουν διάφορα προβλήματα, όπως φούσκωμα, διάρροια και μετεωρισμό. Είναι σημαντικό να μασάτε το φαγητό σας 10-12 φορές, ώστε να πιο αποτελεσματικά.

Άγχος και μη ποιοτικός ύπνος

Συνήθως αυτά τα δύο συμβαδίζουν και μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικά για την υγεία του εντέρου σας. Ως εκ τούτου, η λήψη μέτρων για να ανακουφίσετε το άγχος σας και να κοιμάστε καλύτερα, είναι σημαντική για να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνετε υγιείς.

Αντιβιοτικά

Αν και σε κάποιες περιπτώσεις τα αντιβιοτικά είναι απαραίτητα, το CDC έχει δηλώσει ότι τις περισσότερες φορές είναι εντελώς περιττά. Και αυτό γιατί τα αντιβιοτικά δρουν στο μικροβίωμα εντέρου σας και καταστρέφουν τα φιλικά βακτήρια, δημιουργώντας προβλήματα στο έντερο μας και γενικά στην υγεία σας.