AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα 3 βασικά βήματα για να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες


Τζουλιάννα Καρνέζη

29 Οκτωβρίου 2022

Τα 3 βασικά βήματα για να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες
pexels
Θέλετε να μάθετε πώς να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες;

Όλα όσα θα σας εξηγήσω θα σας φανούν χρήσιμα είτε θέλετε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, είτε εάν στόχος σας είναι να είστε ευτυχισμένοι στη ζωή σας αλλάζοντας την προς το καλύτερο.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρετε είναι ότι οι συνήθειες είναι συνήθειες επειδή είναι αυθόρμητες και όχι αιτιολογημένες. Αυτό σημαίνει ότι o εγκέφαλός σας δεν χρειάζεται να το σκέφτεται, γιατί το κάνει αυτόματα,

Όταν αποφασίσετε να αλλάξετε τις συνήθειές σας, πρέπει να ενεργοποιήσετε το λογικό μέρος του εγκεφάλου σας , το οποίο πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβει γιατί θέλετε να το κάνετε. Γι' αυτό και είναι δύσκολο να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες.

Ο λογικός εγκέφαλος πρέπει να ξέρει γιατί θέλετε να το κάνετε και δεν αρκεί να καταλάβει μόνο ποια ακριβώς συνήθεια θέλετε να αλλάξετε. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, πρέπει να καταλάβετε:

  • Ποια συνήθεια θέλετε πραγματικά να αλλάξετε (παράδειγμα: την ποσότητα των γλυκών που τρώτε μετά το γεύμα)

  • Ποιοι λόγοι σας οδηγούν στο να αποφασίσετε να αλλάξετε αυτή τη διατροφική συνήθεια (παράδειγμα: η κατανάλωση πολλών γλυκών μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα υγεία σας)

Επίσης για να μπορέσετε πραγματικά να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, είναι σημαντικό να διαλέξετε μια άλλη συνήθεια με την οποία θα αντικαταστήσετε την παλιά και να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να την κάνει πράξη, για τουλάχιστον δύο μήνες : αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να αλλάξετε συνήθειες.

Αυτό προϋποθέτει ότι γνωρίζετε ακριβώς τι σας δίνει η παλιά συνήθεια, γιατί τότε μόνο μπορείτε να επιλέξετε μια εναλλακτική ενέργεια η οποία θα είναι εξίσου αποτελεσματική στο να σας προσφέρει αυτό το όφελος.

Ας επιστρέψουμε στο παράδειγμα που σας έδωσα παραπάνω. Αν η κατανάλωση γλυκών μετά από ένα γεύμα σας κάνει να νιώθετε χαρούμενοι, η συνήθεια με την οποία θα την αντικαταστήσετε θα πρέπει να είναι εξίσου αποτελεσματική για να σας δώσει αυτή την αίσθηση ευτυχίας. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί να σκέφτεστε να ακούτε μουσική κάθε φορά που μπαίνετε στον πειρασμό να φάτε ένα γλυκό μετά το γεύμα. Το σημαντικό είναι να εστιάσετε στην εξάσκηση αυτής της ενέργειας.

Εδώ είναι τα 3 βήματα για να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες

Συνοπτικά, για να μπορέσετε να αλλάξετε συνήθειες μια για πάντα , χρειάζεστε:

  • Να ξέρετε ακριβώς ποια συνήθεια να αλλάξετε και γιατί.

  • Για να καταλάβετε τι όφελος σας προσφέρει αυτή η συνήθεια και στη συνέχεια να επιλέξτε μια νέα συνήθεια που σας προσφέρει το ίδιο όφελος.

  • Εφαρμόστε το για 2 μήνες , ώστε να γίνει πραγματικά δικό σας και το αυθόρμητο μέρος του εγκεφάλου σας να το εφαρμόζει αυτόματα.