WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Καίμε περισσότερες θερμίδες όταν κάνει ζέστη ή κρύο;


Τζουλιάννα Καρνέζη

30 Δεκεμβρίου 2022

Καίμε περισσότερες θερμίδες όταν κάνει ζέστη ή κρύο;
pexels
Οι θερμίδες είναι η ενέργεια που λαμβάνει το σώμα σας από το φαγητό και το ποτό, όσο και η ενέργεια που καίγεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Η ασφαλής απώλεια βάρους απαιτεί να μειώσετε τον ημερήσιο αριθμό θερμίδων σας κατά περίπου 500 έως 1.000 την ημέρα. Όταν η κατανάλωση θερμίδων είναι είτε πολύ χαμηλή είτε πολύ υψηλή, προκύπτουν προβλήματα υγείας.

Ο στόχος με την καύση θερμίδων είναι να δημιουργήσετε αυτό που ονομάζεται έλλειμμα θερμίδων, στο οποίο καίτε περισσότερες θερμίδες την ημέρα από όσες καταναλώνετε. Ένα κιλό λίπους, για παράδειγμα, είναι περίπου 3.500 θερμίδες. Έτσι, για να χάσετε ένα κιλό την εβδομάδα, θα πρέπει να καίτε περίπου 500 θερμίδες την ημέρα. Υπάρχει μια σειρά από θεωρίες ως προς τον καλύτερο τρόπο για να επιτευχθεί αυτό, που κυμαίνονται από την καλύτερη μορφή άσκησης μέχρι και ποια θερμοκρασία είναι η καλύτερη για άσκηση.

Οι υποστηρικτές της ιδέας ότι το σώμα σας καίει περισσότερες θερμίδες όταν κάνει κρύο επισημαίνουν μια διαδικασία γνωστή ως θερμογένεση. Η θερμογένεση συμβαίνει όταν το σώμα σας πρέπει να κάψει θερμίδες για να παραμείνει ζεστό και να διατηρήσει τη θερμοκρασία του πυρήνα του. Επιπλέον, μια μελέτη του 2014 από το Ινστιτούτο Ιατρικής Garvan δείχνει ότι η άσκηση σε χαμηλές θερμοκρασίες έχει την ικανότητα να μετατρέπει το λευκό λίπος, το οποίο αποθηκεύει ενέργεια, σε καφέ λίπος που καίει θερμίδες.

Jenny.Gr
pexels

Η άσκηση στη ζέστη αναγκάζει το σώμα σας να εργάζεται περισσότερο για να διατηρεί το σώμα σας δροσερό, κάτι που σας βοηθά επίσης να κάψετε περισσότερες θερμίδες. Ωστόσο, μεγάλο μέρος των κιλών που θα χάσετε υπό αυτές τις συνθήκες θα είναι πιθανότατα βάρος νερού. Επιπλέον, μια μελέτη του 2016 που δημοσιεύτηκε στο Sports Medicine έδειξε ότι το σώμα έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε θερμότερα κλίματα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο αντίκτυπος της άσκησης στη ζέστη με την πάροδο του χρόνου.

Αν και υπάρχουν πιθανά οφέλη από την άσκηση τόσο στη ζέστη όσο και στο κρύο, είναι καλύτερο να ασκείστε σε θερμοκρασίες, που κυμαίνονται από 20 έως 35 βαθμούς κελσίου.

Εάν όμως επιλέξετε να ασκηθείτε σε ζέστη ή κρύο είναι σημαντικό να λάβετε κάποιες προφυλάξεις. Ενώ βρίσκεστε στο κρύο, ελέγξτε τις συνθήκες του περιβάλλοντος, φορέστε τα κατάλληλα ρούχα και προσέξτε για σημάδια υποθερμίας. Αν κάνει ζέστη, μείνετε ενυδατωμένοι, φορέστε αντηλιακό και να προσέχετε την ώρα που βγαίνετε έξω. Όσο σημαντικό είναι να παραμείνετε υγιείς, είναι επίσης σημαντικό να παραμείνετε ασφαλείς.